ورزش

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بعد از صعود چه گفتند؟

آفتاب‌‌نیوز :

رامین رضاییان مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی مقابل هنگ کنگ در نشست خبری اظهار داشت: به نظرم وقتی که بازی را آغاز کردیم باید از فرصت‌های خودمان به خوبی استفاده می‌کردیم. به شخصه چند موقعیت را از دست دادم و در چنین دیدار‌هایی وقتی موقعیت‌ها را از دست می‌دهید تیم حریف جرأت پیدا می‌کند. به تیم هنگ کنگ هم به خاطر بازی که انجام دادند تبریک می‌گویم.

وی افزود: در روز بدمان کلین شیت کردیم و گل نخوردیم که نشان از کار تیمی می‌دهد. در نهایت بابت سه امتیاز خوشحالم هستیم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ما بازی را بردیم. اینکه مدام سوال‌هایی پرسیده می‌شود که در تورنمنتی به این بزرگی خوب نیست که چنین مسائلی پرسیده شود. ما امروز گل نخوردیم و چند موقعیت هم گل نکردیم. ما در این تورنمنت می‌خواهیم قهرمان شویم. ما بازی به بازی پیش می‌رویم.

قایدی: با تلاش بازیکنان توانستم گل بزنم/ مهم پیروزی بود

مهدی قایدی در پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ که با برتری یک بر صفر ایران و صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ همراه بود، اظهار داشت: بازی خوبی بود و خودمان باعث شدیم تا در جریان بازی کمی اذیت شویم. خدا را شکر می‌کنم که با پیروزی از زمین خارج شدیم.

او ادامه داد: ما در این بازی عملکرد خوبی نداشتیم اما مهم پیروزی بود که به آن دست یافتیم. از الان باید به دیدار با امارات فکر کنیم تا بتوانیم نمایش بهتری را در زمین داشته باشیم.

زننده تک گل ایران برابر هنگ کنگ افزود: تمام بازیکنان در زمین تلاش خودشان را می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند و اگر سایر بازیکنان نبودند مطمئناً من هم نمی‌توانستم در دیدارهای اخیر نمایش خوبی داشته باشم. امیدوارم پیروزی‌های تیم ملی ادامه دار باشد تا به هدف خود دست یابیم.

قایدی خاطر نشان کرد: ما به حمایت هواداران نیاز داریم و امیدوارم در بازی با امارات که آخرین بازی مرحله گروهی ما به حساب می‌آید تمام ورزشگاه بازیکنان ایران را تشوق کنند.

رضایی: استفاده نکردن از فرصت‌ها کار تیم ملی را گره زد

رحمان رضایی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ و صعود به مرحله حذفی اظهار داشت: اگر می‌توانستیم از موقعیت‌های خودمان به خوبی استفاده می‌کردیم کارمان مقابل هنگ کنگ گره نمی‌خورد. استفاده نکردن از فرصت‌ها به حریف ما جرأت داد تا آن‌ها بتوانند خود را پیدا کنند و تیم ما را تحت فشار قرار بدهند.

وی با اشاره عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی گفت: مقابل فلسطین هم همین شرایط را داشتیم اگر از دقایق ابتدایی فلسطین را تحت فشار قرار نمی‌دادیم کارمان سخت می‌شد. امروز تنها استفاده نکردن از موقعیت‌ها کار ما را سخت کرد. در نیمه دوم هم با توجه به تغییراتی که در زمین داشتیم باعث شد تا فرصت‌ها یکی پس از دیگری از دست برود و تیم هنگ کنگ بازی ترکیبی خوبی را مقابل ما ارائه دهد.

مربی تیم ملی ادامه داد: این پیچیدگی کار ناشی از عملکرد خود بازیکنان بود، اما امیدوارم در ادامه راه بتوانیم به لحاظ ذهنی و تاکتیکی و روحی روانی بازیکنان را آماده کنیم. فرصت بازی‌ها کم است. همین موضوع کار را سخت می‌کند، اما تمام تلاش ما کسب نتیجه خوب است.

رضایی در خصوص مهدی قایدی و گلزنی او در بازی با هنگ کنگ عنوان کرد: همه بازیکنان در این مدت تمرینات بسیار خوبی را داشتند و مهدی قایدی هم از آن دسته از بازیکنان بود که به خوبی توانست خود را پیدا بکند و تمرینات خوبی را انجام دهد. او بازیکن خوبی است و امروز هم در بازی گلزنی کرد امیدوارم در ادامه عملکرد خوبی او ادامه دار باشد.

وی درباره میزان مصدومیت سید مجید جسینی گفت: در خصوص سید مجید حسینی باید پزشکان تست‌ها و آزمایشات پزشکی را روی این بازیکن انجام دهند تا وضعیت او برای بازی بعد مشخص شود.

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص گرم نکردن سردار آزمون تصریح کرد: سردار آزمون هم شرایطی داشت که بیشتر ترجیح دادیم او را حفظ کنیم و در بازی‌های بعدی از او استفاده کنیم.

رضایی در پایان در خصوص رقم خوردن نتایج عجیب در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: از بازی‌های روز اول اتفاقات عجیب و غریبی برای تیم‌ها و هواداران رقم خورد که باعث شد تا تمرکز ما برای این بازی از بین برود. امیدوارم برای بازی سوم تمرکز خود را حفظ کنیم و بازیکنان در زمین خودشان باشند و فوتبال بازی کنند.

بازیکنان تیم ملی حاضر به گفت و گو با خبرنگاران نشدند

عملکرد ملی پوشان انتقاداتی را به همراه داشت.

بازیکنان تیم ملی بعد از پایان این دیدار و زمانی که از میکسدزون ورزشگاه خلیفه و مقابل خبرنگاران رد می شدند، در خواست های آنها برای گفت و گو را رد کردند و بدون این که با رسانه ها مصاحبه کنند، ورزشگاه را ترک کردند.

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا