اقتصادیکسب و کار برتر

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

محبوب‌ترین بروکر فارکس برای ایرانیان

فعالان و سرمایه‌گذاران بازار فارکس برای فعالیت و کسب درآمد به یک بستر امن، معتبر و استاندارد نیاز دارند. بروکر فارکس به عنوان یک واسطه بین تریدرها فعالیت دارد و بستری مناسب را برای خریداران و فروشندگان فراهم می‌کند. طوری که پارامترهایی مثل عمق بازار، حجم معاملات یک سهام و… را به خوبی بررسی کرده و دیدگاه خوبی از بازار به تریدرها می‌دهد.

بروکر آلپاری |بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس بهترین بروکر برای ایرانیان است : می‌توان گفت که بروکر آمارکتس در حال حاضر قوی ترین تیم پشتیبانی فارسی در بین بروکرهایی که به ایرانیان خدمات ارائه می دهند را دارند. همچنین امکان انجام معامله روی تعداد زیادی از جفت ارزهای معاملاتی را برای معامله گران فراهم می‌کند.

بروکر آلپاری (alpari)

بروکر آلپاری (alpari) با امتیاز ۸.۳ از ۱۰، جزو یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین نمونه‌های بروکر فارکس در ایران است. این کارگزاری از سال ۱۹۹۸ شروع به کار کرد و بیشتر از دو دهه تجربه دارد. هرچند شعبه‌های انگلیس، آمریکا و نیوزلند آلپاری ورشکست شده؛ اما شعبه اصلی آن که در روسیه قرار دارد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. نام بروکر آلپاری نزد ایرانیان، نامی آشنا و محبوب است. طوری که اکثر تریدرهای ایرانی که دنیای فارکس را به عنوان بهترین بازار مالی برای کسب سود می‌شناسند، در آلپاری حساب دارند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های بروکر آلپاری می‌توان به پشتیبانی از حدود ۲۵۰ دارایی CFD (قرارداد مابه التفاوت)، ارائه پلتفرم متاتریدر چهار و پنج، ارائه چهار حساب معاملاتی استاندارد، میکرو، ECN و ECN پرو اشاره کرد.

بازار تبادل ارزهای خارجی (Forex)

بازار فارکس یک بازار جهانی برای تبادل ارزهای مختلف به شمار می‌آید و کارگزاری یا بروکر فارکس مکانی برای تبدیل یک ارز در مقابل ارزی دیگر است. این بازار از جمله بازارهای بزرگ با حجم نقدینگی زیاد است که به طور روزانه تریلیون‌ها دلار ارز در آن جابه‌جا می‌شود.

لازم به ذکر است که این بازار در جای خاصی مرکزیت ندارد و کاربران از نقاط مختلف دنیا می‌توانند با دسترسی به کامپیوتر و اینترت در آن به معامله بپردازند. این بازار به صورت یک شبکه اینترنتی بین بانک‌ها، بروکرها، سرمایه‌گذاران بین‌المللی و تریدرهای شخصی عمل می‌کند.

نحوه فعالیت در بازار فارکس به این صورت است که یک فارکس تریدر از نوسان قیمت یک ارز می‌تواند کسب سود کند. به عنوان مثال، زمانیکه یک تریدر از طریق تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال پیش‌بینی می‌کند، ارزش پوند انگلیس افزایش خواهد یافت، دلار آمریکا را به پوند انگلیس تبدیل می‌کند. در صورتیکه ارزش پوند طبق پیش‌بینی‌ها افزایش پیدا کند، فرد معامله‌گر می‌تواند دوباره پوند خود را به دلار تبدیل کرده و سود خود را برداشت کند.

عملکرد یک بروکر به این شکل است که علاوه بر حفظ دارایی شما، معاملات شما را نیز پشتیبانی می‌کند. هر چه بروکر بزرگ‌تر باشد پیشنهادات خرید و فروشی که در اختیار شما قرار می‌دهد، تنوع بیشتری دارد. برای انتخاب یک بروکر فارکس حتماً باید به موقعیت خود و اینکه در چه کشوری هستید و چه بروکرهایی برای فعالیت در آن کشور مجوز دارند، توجه کنید.

نکته مهم بعدی برای انتخاب یک بروکر مناسب، امنیت آن است. هر چه یک بروکر شناخته شده‌تر باشد و مقدار معاملات روزانه آن بیشتر باشد، از امنیت بیشتری برخوردار است. از فاکتورهای مهم دیگر می‌توان به ارزها و خدماتی که ارائه می‌دهد اشاره کرد.

باز هم هر چه بروکر مشهورتر و شناخته شده باشد، گزینه‌های معاملاتی بیشتری خواهد داشت. در صورتی‌که بروکر مورد نظر شما گزینه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری و خریدوفروش فراهم کند و تسهیلات بیشتری برای معامله در اختیار کاربران قرار دهد، تریدر فرصت‌های بیشتری برای کسب سود دارد.

اما اهمیت انتخاب بروکر مناسب برای فارکس چیست و چرا لازم است تا کاربران قبل از ورود به این بازار نکات لازم برای انتخاب بهترین بروکر را مطالعه کرده و در هنگام انتخاب نیز دست روی بهترین گزینه بگذارند؟ اگر در گپ و گفت های مربوط به بازار فارکس در بیان کاربران قدیمی و باتجربه این بازار شرکت کرده باشید، احتمالاً با نمونه های بسیار مختلفی از کلاهبرداری های برخی از شرکت‌ها که به عنوان بروکر در این بازار فعالیت می‌کنند آشنا هستید.

بروکر های فارکس با توجه به شرایطی که دارند این قابلیت را دارا هستند تا در معاملات کاربران تغییراتی انجام داده و شرایط را به نفع خود تغییر دهند. در شرایط معمول درآمد حاصل از فعالیت بروکر ها در بازار فارکس بیشتر ناشی از دریافت کارمزدها و انواع کمیسیون ها از تریدر ها است؛ اما وقتی صحبت از بازار سازی در بازار فارکس می‌شود عملاً بروکر ها می‌توانند با اقداماتی بر علیه معاملات و پوزیشن های اخذ شده از سوی کاربران با ایجاد زیآن‌های مختلف برای آنها کسب سود نمایند.

با توجه به این نکات و موارد عملاً انتخاب یک بروکر معتبر برای ورود به فارکس اهمیت بسیار زیادی دارد و حتماً باید در این باره تمام تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. انجام معامله در بازار فارکس به‌خودی‌خود ریسک های بسیار زیادی دارد و عدم انتخاب یک بروکر مناسب و مطمئن برای فارکس می‌تواند این ریسک ها را چندین برابر بیشتر کند. در واقع عدم انتخاب بروکر مناسب برای فارکس باعث می‌شود تا شما در کنار نگرانی های مربوط به استراتژی معاملاتی و معاملات خود از بابت فعالیت‌های بروکر نیز نگرانی های زیادی داشته باشید.

امنیت معاملات

اولین موضوع مهم در انتخاب بروکر مناسب حفظ امنیت معاملات در این بازار است. اکثریت کاربرانی که در بازار فارکس مشغول به فعالیت و معامله هستند از استراتژی‌های با استاپ لاس استفاده کرده و عملاً یک حرکت کوچک بازار بر علیه معامله آنها می‌تواند زیان بسیار بزرگی برای حساب کاربری آنها به دنبال داشته باشد.

یک بروکر کلاهبردار حتی بدون اینکه کاربر متوجه شود قیمت یک جفت ارز را کمی علیه معامله وی تغییر داده و باعث می‌شود تا استاپ لاس معاملاتی وی فعال گردد. از این رو برای حفظ امنیت معاملات هم که شده حتماً باید کاربران در انتخاب بروکر مناسب برای فارکس دقت ویژه‌ای داشته باشند.

از این گذشته امنیت معاملات در بازار فارکس برای کاربران ایرانی معنی‌های دیگری هم دارد. تحریم‌ها یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها برای کاربران ایرانی هستند که هر لحظه این خطر می‌تواند حساب کاربری آنها را تهدید کند. عدم اجازه برداشت پول از حساب کاربری یکی از موارد امنیتی است که ممکن است با عدم انتخاب بروکر مناسب برای فارکس معامله گران در این بازار را تهدید نماید.

در سال‌های اخیر بروکر های کلاهبردار به راحتی به خودشان اجازه داده‌اند تا بخش قابل توجهی از حساب کاربری معامله گران را با بهانه‌های واهی ضبط کنند. به عنوان مثال برخی از بروکر ها به بهانه انجام تقلب در حین معاملات درصد قابل توجهی از سرمایه کاربران خود را از حساب کاربری آنها برداشت می‌نمایند.

دکمه بازگشت به بالا