خبرهای کلیکسب و کار برتر

بهترین کولینگ تاور ها کدام است؟

بهترین کولینگ تاور ، مناسب ترین قیمت برای برج های خنک کننده کدام است؟  کولینگ تاور جز مباحثی است که این روزها بیشتر در مورد آن می‌‌ شنوید. کولینگ تاور یا همان جزء آن وسیله هایی محسوب می شود که افراد متخصصی که روی آن ها کار می کنند، هنوز در موردش اتفاق نظر ندارند؛ اما به هر حال ویژگی هایی دارد که ثابت شده است و می توان گفت که یکی از بهترین مبدل های حرارتی محسوب می شود.

انواع کولینگ تاور |قیمت کولینگ تاور

وظیفه کولینگ تاور چیست؟

کولینگ تاور آب داغ صنعتی را به چرخه صنعت برمی گرداند؛ به این صورت که بین آب داغ و هوای خنک یک سطح تماس ایجاد می‌ شود که ممکنِ مستقیم و غیر مستقیم باشد و  همین

باعث می‌ شود که راندمان صنعت افزایش پیدا کند، در مصرف آب صرفه جویی شود، آب داغ هم رسوب گذاری نکند و فشاری به آب های زیر زمینی و طبیعی وارد نشود.

به همین دلیل در کارخانجات صنعتی از این برج ها استفاده می کنند که البته انواع آن ها متنوع است و بر اساس جنس، کارایی، نوع جریان و همچنین فرم و شکل شان نوع کولینگ تاور را مشخص می کنند.

عملکرد بهترین کولینگ تاور

برج های خنک کننده آب داغ را از لوله ورودی وارد تشتک می کنند؛ سپس این آب وارد شده از طریق پمپ به سمت بالا می آید؛ دقیقا جایی که نازل ها قرار گرفتند. نازل ها داخل برج آب را به قسمت های پکیج می برند. در مرحله بعدی فن ها شروع به کار می کنند و هوا را در داخل دستگاه انتقال می دهند و بعد؛ نازل آب را روی پکینگ پخش می کنند، فن ها هوای داخل را خنک می کنند و هوای خنک را وارد می کنند که باعث می شود آب داغ با هوا تماس برقرار کند.

در این شرایط تبادل دما اتفاق می‌ افتد و هوای گرم از قسمت بالای برج به سمت بیرون می رود. حال اگر نازل به درستی کار نکند، قسمت پکینگ گرید اسپلش آسیب می بیند، دچار رسوب می‌ شود و همه این عملیات مختلف طی می شود؛ اما اگر بهترین را انتخاب کنید، دیگر با این مشکلات مواجه نخواهید بود.

بهترین کولینگ تاور هیبریدی

اگر شما را انتخاب کنید، شاهد این خواهد بود که آب از کل مسیر حرکت می‌ کند و بر روی سطح خارجی کل انتقال داده می شود. این اتفاق توسط نازل ها رخ می دهد. در واقع  آب از طریق دو روش خشک و مرطوب خنک می شود. اگر هوای اطراف دستگاه گرم باشد، آب از کویل ها حرکت می کند؛ اما اگر هوا خنک باشد؛ دستگاه خشک کار می کند که در این قسمت بخش بالا و پایین دستگاه به صورت موازی کار می کنند و مربوط به خشک و مرطوب کردن دستگاه هستند.

در واقع در این نوع از دستگاه های هیبریدی که بهترین دستگاه های برج خنک کننده محسوب می‌ شوند، تبخیر مکش و نشت آب اتفاق نمی افتد و در نتیجه آبی هدر نمی رود. به همین دلیل می توان آن ها را به عنوان بهترین کولینگ تاور نام برد.

قیمت برج خنک کننده

نوع دستگاه ها و ظرفیت های مختلف آن ها باعث می‌ شوند که برج خنک کننده قیمت های متفاوتی داشته باشد. از طرفی اجزای ریز و درشت متفاوت داخل این دستگاه ها قرار گرفته که بعضی از آن ها هیچ نمونه داخلی ندارند و کاملاً از خارج از کشور وارد می‌ شوند. به خاطر همین اگر می خواهید قیمت این دستگاه ها را بدانید، باید به ویژگی‌ های مختلفی؛ مثل ماده تشکیل دهنده یا متریال، جنس بدنه، ظرفیت دستگاه، مدار بسته یا خشک، مدار باز یا مرطوب، شکل دستگاه، یعنی مکعبی، مخروطی و غیره توجه داشته باشید تا بتوانید یک کولینگ تاور ایده ال با قیمت مناسب داشته باشید.

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم؛ انتخاب بهترین کولینگ تاور می تواند تا حد زیادی از هزینه های اضافی جلوگیری کند. مهم تر از همه اینکه عامل صرفه جویی در آب می باشد؛

پس چه بهتر که به دنبال بهترین نوع پکینگ برج خنک کننده اسپلش باشید که در سایتِ ما می توانید بهترین انواع آن را در اختیار شما قرار دهیم تا خیال تان از این بهترین کولینگ تاور ها کدام است؟ یکی از اجزای خیلی مهمی که در صنعت از آن استفاده می کنند و در فصول گرم کاربرد بیشتری دارند، است. ‌قطعاً این دستگاه ها تاثیر زیادی روی روند کارهای صنعتی دارند؛ اما در نهایت باید فاکتورهایی را برای خرید بهترین کولینگ تاور در نظر گرفت.

وظیفه کولینگ تاور چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به شما بگوییم چگونه باید کولینگ تاور خوبی را انتخاب کنید، باید در مورد وظیفه آن صحبت کنیم. این وسیله بسیار کاربردی و کارآمد یک روش منحصر به فرد و خاص برای دفع گرما دارد؛ یعنی گرما را به خود جذب می‌ کند و هوای خنک به شما تحویل می دهد و این یک مفهوم کاملاً ساده است که توسط این دستگاه به اجرا در می آید.

این دستگاه کارآمدی بسیار بالایی در انجام این کار دارد و به شدت مقرون به صرفه است؛ اما زمانی شما می توانید از مزایای آن بهره مند شوید که یک انتخاب خوب در خرید آن ها داشته باشید.

معیارهای طراحی بهترین کولینگ تاور ها چیست؟

زمانی که می‌ خواهید کولینگ تاور خریداری کنید، باید معیارهای ساختاری را برای طراحی سیستم خنک کننده مشخص کرده و در نظر بگیرید؛ یعنی باید ببینید چه نیازمندی هایی دارید، سپس معیارها و محاسبات طراحی را کاملاً مشخص کنید و به صورت جداگانه آنها را بررسی نمایید. به عنوان مثال باید اندازه کولینگ تاور را در نظر بگیرید که به چند عامل مختلف بستگی دارد.‌

حجم جریان آب، دمای ورودی و خروجی،  طراحی و شرایط دمای حباب تر؛ یعنی هر چقدر تفاوت دمای آب خروجی با دمای هوای حباب کمتر باشد؛ سایز کولینگ تاور بزرگتر خواهد شد. دقیقاً همین جاست که کار تخصصی می شود و به شما کمک می‌ کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین کولینگ تاور ها کدام ها است؟

برای انتخاب بهترین برج خنک کننده باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در این قسمت به صورت جزئی تر برای تان توضیح خواهیم داد:

توجه به فن

برج خنک کننده بر اساس فن به دو دسته مکشی و دمشی تقسیم می شود. در کولینگ تاور مکشی فن محوری، و در کولینگ تاور دمشی ‏فن گریز از مرکز وجود دارد.

تفاوت ساختاری این دو بسیار مهم است؛ اما به طور خلاصه باید گفت فن محوری راحت تر نگه داشته می شود و مقرون به صرفه تر است و دفع گرمای بیشتری دارد و انرژی کمتری هم مصرف می کند که یک عامل بسیار مهم در خرید بهتر خواهد بود.

توجه به جریان هوا

بعد از اینکه در مورد فن تصمیم گیری کردید، باید ببینید که نحوه برخورد جریان هوا با آب چیست. در طول چنین حالتی به دو مورد برج خنک کننده جریان مخالف و جریان مقاطع برمی‌ خوریم؛ جریان مقاطع معمولاً یک مدل قدیمی تر است و کارآمدی بهتری نسبت به انواع جدید تر دارد؛ اما جریان مخالف کاربردهای بیشتری دارد. مصرف انرژی در آن کمتر است و هزینه آن مقرون به صرفه تر است.

متریال و مواد تشکیل دهنده

مواد موجود در بهترین کولینگ تاور ها یا برج خنک کننده شامل فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و فایبرگلاس تقویت شده است و ممکن هم هست که ترکیبی از مواد داخل آن وجود داشته باشد؛ اما به هر حال نقش مهمی را در نوع ایفا می کنند؛ مثلاً برج خنک کننده فعال در مکان های صحرایی و کویری ایران، حتی اگر فولاد گالوانیزه با چند لایه پوشش هم داشته باشد، کار درستی نیست که در چنین حالتی باید به سراغ آلیاژ فولاد بروید؛ در کل همه چیز بستگی به محیط زندگیتان و آب و هوای آن دارد.

سازنده و محل ساخت

بعد از این که تمام نکات بالا را در نظر گرفتید، باید به برند و پیش زمینه آن دقت کنید. باید بدانید که سازنده بهترین کولینگ تاور ها دقیقاً چه کسی است، در چه محلی ساخته شده و چه شرکتی خدمات تولید این دستگاه ها را ارائه می دهد تا بتوانید انتخاب درست و صحیحی داشته باشید.

کلام آخر بهترین کولینگ تاور ها

برای استفاده درست و صحیح از برج خنک کننده باید یک خرید درست و دقیق داشته باشید که با تحقیق و بررسی عوامل مختلف، می توانید ها را پیدا کرده و خریداری کنید که در این باره؛ مشاوران حرفه ای ما در سایت رسام سرما به شما کمک خواهند کرد.

شرکت ما با بهره گیری از مجرب ترین کادر پرسنلی و طراحی نوین و استفاده از مرغوب ترین ماتریال و مواد اولیه در فروش پکینگ برج خنک کننده خود توانسته است جهت تولید و ساخت برج خنک کننده و سایر متعلقات و ملزومات آن،تعهد و مسئولیت خویش را در ساخت محصولاتی با استاندارد های جهانی و با استفاده از تکنولوژی روز بکار ببرد. ارائه قیمت های واقعی و منصفانه،پیگیری و خدمات پس از فروش مناسب و صداقت در گفتار و عملکرد این شرکت را به مجموعه ای منحصر به فرد و قابل اعتماد تبدیل کرده است.

دکمه بازگشت به بالا