خبرهای کلیکسب و کار برتر

 درآمد شغل تعمیرات موبایل برای یک شخص تازه کار چقدر هست؟

با توجه به شرایط اقتصادی موجود در ایران، بیشتر افراد به دنبال انتخاب شغلی پر درآمد و پرسود هستند که آینده خود را تضمین کنند. امروزه به دلیل گسترش استفاده از تلفن همراه، درآمد شغل تعمیرات موبایل بسیار افزایش پیدا کرده و این شغل به یکی از مشاغل آینده دار تبدیل شده است. امروز در این گزارش به طور کامل در مورد این حرفه صحبت خواهیم کرد.

درآمد تعمیرات کامپیوتر |درآمد تعمیرات موبایل ۱۴۰۰

درآمد تعمیرات موبایل در سایر کشورها

حرفه تعمیرات موبایل در سایر کشورها به خصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی از بازار کار خوبی برخوردار است. اگر قصد تغییر به یکی از مشاغل در حوزه فنی را دارید شغل تعمیرات موبایل می‌تواند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. در ادامه درآمد این حرفه در چند کشور مختلف را بررسی می کنیم.

  • درآمد تعمیرات موبایل در آلمان

یکی از مشاغل پر درآمد در کشور آلمان شغل تعمیرات موبایل است. به همین دلیل افرادی که قصد مهاجرت دارند، می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند. درآمد تعمیر کار تخصصی موبایل در کشور آلمان به طور میانگین ۳۰ هزار یورو در سال برآورد شده است، که مبلغ قابل توجهی است!

  • درآمد تعمیرات موبایل در ترکیه

درآمد تعمیرکار موبایل در کشور همسایه یعنی ترکیه به طور میانگین ۷ هزار لیر در سال است، اما همانطور که اشاره شد این رقم تقریبی است و قطعا درآمد تعمیرکار حرفه ای بیشتر از این میزان خواهد بود.

  • درآمد تعمیرات موبایل در کانادا

افرادی که می‌خواهند در کشور کانادا به تعمیرات موبایل بپردازند می‌توانند سالانه روی ۵۰ هزار دلار حساب باز کنند، البته افراد مبتدی حدودا ۴۲ هزار دلار و افراد متخصص و حرفه‌ای ۷۴ هزار دلار درآمد خواهند داشت.

چگونه تعمیرکار موبایل شویم؟

برای این که بتوانید یک تعمیرکار موبایل شوید به تحصیلات خاصی احتیاج ندارید. شما در هر رشته دانشگاهی و دبیرستانی که تحصیل کرده باشید می توانید با گذراندن دوره های تخصصی تعمیرات گوشی های همراه در یکی از آموزشگاه های معتبری که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کند می توانید مهارت های لازم را کسب کنید و کار خود را به عنوان یک تعمیرکار موبایل شروع کنید.

امروزه تعداد آموزشگاه های فنی که در زمینه های مختلف دوره های آموزشی برگزار می کنند زیاد شده است پس لازم است که قبل از ثبت نام در این آموزشگاه ها از مجرب و آگاه بودن اساتید آن ها و معتبر بودن مدرکی که در انتهای دوره به شما اعطا می کنند اطمینان حاصل کنید.

آموزشگاه فن آموزان برای دوره های آموزشی مختلف از بهترین و با مهارت ترین اساتید استفاده می کند که می توانند تا پایان دوره ها شما را به سطح ایده آلی از مهارت و تجربه برسانند. از طرف دیگر اگر بتوانید در آزمون پایانی نمره لازم را کسب کنید آموزشگاه به شما مدرکی اعطا می کند که تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای صادر شده است و یک مدرک بین المللی محسوب می شود.

یعنی شما می توانید این مدرک را ترجمه کنید و در کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار هستند مشغول به کار شوید. بعد از دریافت مدرک باید برای دریافت مجوز اقدام کنید و پس از دریافت مجوز می توانید مغازه دلخواه خود را انتخاب کرده و شروع به کار در بازار این شغل کنید.

فردی که به عنوان تعمیرکار موبایل فعالیت می کند علاوه بر صبر و حوصله باید دارای دقت بالا و قدرت بینایی قوی باشد تا بتواند مشکل قطعات به کار رفته در داخل گوشی را به خوبی تشخیص دهد و برای برطرف کردن آن اقدام کند. مشتری مداری و ارتباط برقرار کردن با مشتری ها از ویژگی های دیگری است که تعمیرکار موبایل باید آن را داشته باشد.

اگر می خواهید تعمیرکار موبایل شوید باید همواره اطلاعات خود را درمورد انواع گوشی ها و ساختمان آن ها به روز نگه دارید. در داخل کلاس ها مباحث کلی و تخصصی آموزش داده می شوند اما روز به روز گوشی هایی وارد بازار می شوند که با دیگر گوشی ها متفاوت هستند و شما باید با جستجو و مشاهده ویدیوهای آموزشی نحوه تعمیر این گوشی های جدید را هم یاد بگیرید تا مشتریان خود را از دست ندهید و به کسب درآمد در این حوزه ادامه دهید.

آیا شغل تعمیرات موبایل برای مهاجرت خوب است؟

همان طور که گفته شد بازار کار تعمیرات موبایل نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشور های توسعه یافته بسیار پر رونق می باشد. طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۰ از وزارت کار آلمان به طور میانگین تعمیرکاران موبایل در طول یک ماه ۱۷۰۰ تا ۶۲۰۰ یورو درآمد داشته اند. در کانادا نیز درآمد سالیانه تعمیرکاران موبایل به ۶۲ هزار دلار کانادا رسیده است. بنابراین می توان یافت که شغل تعمیرات موبایل در اکثر کشور های جهان دارای بازار کار مناسبی می باشد.

اگر قصد مهاجرت را دارید بهتر است در دوره های آموزش تعمیرات تلفن همراه شرکت کنید و مدرک فنی حرفه ای را دریافت کنید. مدرک سازمان فنی حرفه ای در اکثر کشور های جهان معتبر و قابل ترجمه می باشد. از این جهت می تواند در پرونده شما برای مهاجرت به سایر کشورهای جهان موثر واقع شود.

تعمیرات نرم افزار موبایل

تعمیرات نرم افزار موبایل یکی از حرفه های تخصصی در زمینه تعمیرات موبایل می باشد که به صورت تخصصی به تعمیرات نرم افزار موبایل خواهد پرداخت. در این شغل شما باید به نرم افزار های موبایل به خوبی مسلط باشید و بتوانید مشکلات احتمالی پیش آمده را برطرف سازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات نرم افزار موبایل می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

درآمد تعمیرات موبایل 1402 چقدر است؟

درآمد تعمیرکاران موبایل در سال 1402 به تبحر تعمیرکار بستگی دارد. هر چه مهارت این فرد در حوزه کاری اش بیشتر باشد، بدون شک درآمدی که به دست می آورد، بالاتر خواهد بود. تعمیرکارانی که کار خود را به بهترین وجه ممکن انجام می دهند، معمولا بیش از هم صنفان خود، می توانند درآمد کسب کنند.

درآمد تعمیرات موبایل در صورتی می تواند بالا باشد که فرد در کنار داشتن تخصص و تجربه، وجدان کاری را نیز لحاظ کند. متاسفانه برخی از تعمیرکاران به هنگام تعویض یک قطعه خراب، از قطعات دست دوم به جای قطعات دست اول و نو استفاده می کنند، اما پولی که از شما دریافت می کنند پول قطعات نو است. از آنجایی که تشخیص این قضیه با گذشت زمان امکان پذیر است، نمی توان به راحتی متوجه شد که آیا تعمیرکار در انجام کار خود اصول اخلاقی را رعایت کرده است و یا خیر.

جمع بندی

در نهایت به جرئت میتوان گفت که شغل تعمیرات موبایل نه تنها اشباع و منسوخ نمی شود بلکه روز به روز در حال رشد و پیشرفت می باشد. از این رو شخصی در این حوزه موفق خواهد بود که بر روی تعمیر گوشی های جدید بازار تسلط و آگاهی داشته باشد. بنابراین برای پاسخ دادن درخواست گوناگون مشتریان تنها به چند دوره آموزشی متکی نباشید و به طور مداوم دانش خود را به روز نگه دارید.

دکمه بازگشت به بالا