اقتصادیکسب و کار برتر

راهنمای نصب موکت اداری

نصب موکت ارزان اداری یک فرآیند تخصصی است که نیاز به دقت و آشنایی با مراحل مختلف دارد. در زیر، مراحل نصب موکت به صورت کلی توضیح داده شده‌اند:

 زیرسازی موکت:

اگر سطح زمین ناصاف و یا خیس است آن را رفع کنید. توجه کنید که اگر زمین صاف و آماده نباشد، بعد از نصب موکت، موکت بر روی زمین ثابت نخواهد ماند، یعنی یا باد می‌کند و یا بعد از پا خوردن حرکت می‌کند. اگر کف زمین به شکلی ناصاف است که با ابزار دم‌دستی نمی‌توانید آن را به حالت مطلوب برسانید، از آب، سیمان و چسب بتون استفاده کنید. این مواد را با قرار دادن بر روی کاردک، روی زمین بکشید تا صاف شود.پس از آن که زیرسازی با این روش به پایان رسید، باید صبر کنید تا رطوبت از زمین خارج شود تا بتوانید نصب موکت را آغاز کنید.

Office carpet installation guide

 برش موکت

برش موکت یک فرآیند مهم در تهیه و نصب موکت است که نیازمند تخصص و دقت است. برش موکت به منظور ساختن قطعات به اندازه و شکل مورد نیاز برای پوشاندن سطح مورد نظر انجام می‌شود. این عملیات معمولاً با استفاده از ابزارهای خاصی نظیر چاقوهای کاربردی یا دستگاه‌های برش انجام می‌شود که قابلیت برش دقیق و صاف را فراهم می‌کنند. برای برش موکت از کاتر استفاده می‌شود. برش موکت دقت بالایی را می‌طلبد تا موکت را دقیقاً به اندازه‌ای که نیاز است برش بدهد.

ابتدا با یک ماژیک پررنگ، طرح و الگویی که قصد پیاده کردنش را دارید بر روی موکت بکشید. سپس برای شروع، کاتر را در همان دستی بگیرید که با آن می‌نویسید. حالا کاتر را به حالت کج بر روی موکت فشار دهید تا قسمت‌های سخت‌تر را برش دهد و به بریدن موکت تا زمانی ادامه دهید که به اندازه‌ی موردنظر دست پیدا کنید. موقع برش مچ دست خود را ثابت نگه دارید. اگر دستتان خسته شد، چند ثانیه مکث کنید و دوباره به کار ادامه دهید.

 چسباندن موکت:

در کنار چسب موکت، شما می‌توانید از چسب فوری نیز استفاده کنید. این نوع چسب از ترکیب پلیمر استفاده می‌کند که مقاومت بالایی در برابر سایش، پرز و رطوبت دارد و در نتیجه انتخابی عالی برای نصب موکت به شمار می‌رود. شما باید از کاردک برای چسباندن چسب فوری بر روی محل موردنظر استفاده کنید. دمای چسب موکت را بین ۱۰ تا ۲۰ درجه نگه دارید تا نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم تا احتراق و آتش‌سوزی شما را تهدید نکند. توجه کنید که چسب را در یک طرفِ به خصوص روی زمین بکشید تا هنگام نصب راحت‌تر باشید. همچنین چسب را تا لبه‌های دیوار اضافه کنید.

 نصب موکت:

نصب موکت اداری را از کناره‌های دیوار شروع کنید. قبل از نصب، مقداری چسب به کناره‌های دیوار بزنید تا موکت با استحکام بیشتری به دیوار بچسبد. سپس موکت را روی زمین قرار دهید و ابعادش را به شکلی تنظیم کنید که لبه‌های موکت ۱۵ سانتی‌متر از لبه دیوار بالاتر قرار گیرد. حالا که موکت را محکم کردید، آن بخش‌های اضافه را برش بزنید. برای اینکه موکت بهتر به لبه‌های دیوار بچسبد، با کاردک به آن فشار وارد کنید. حالا که نصب موکت به اتمام رسیده، یک‌بار موکت را جارو کنید.

مزایای استفاده از موکت اداری به عنوان کفپوش

با وجود این که در سال‌های اخیر، کفپوش‌های متنوعی به بازار آمده است همچنان موکت‌ها یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌های ساختمان‌های اداری محسوب می‌شوند. شاید مهم‌ترین دلیل این محبوبیت، آرامش و سکوتی باشد که کفپوش‌های موکتی در محیط فراهم می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای خرید موکت اداری می‌توان به تنوع طرح و رنگ، افزایش ایمنی کف، قیمت مناسب و حفظ آرامش محیط اشاره کرد.

شما می‌توانید طرح و رنگ موکت اداری خود را متناسب با طرح کلی محیط، رنگ پرده‌ها و کاغذ دیواری انتخاب کنید. با این کار، دکوراسیون بسیار جذابی خواهید داشت که نقش بسیار موثری در جلب اعتماد مشتری دارد.می‌توانید در محیط اداری خود از مدل‌ها و رنگ‌های مختلف موکت اداری استفاده کنید.

به عنوان مثال برای اتاق جلسات رسمی از موکت‌هایی با رنگ تیره و پرتراکم و برای اتاق استراحت از رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش استفاده کنید.خرید موکت اداری مناسب می‌تواند دکوراسیون محیط اداری شما را کاملا تغییر دهد و باعث رونق کسب و کارتان شود. برای انتخاب موکت مناسب باید اطلاعاتی در مورد انواع موکت اداری و کیفیت مدل‌های مختلف موکت اداری داشته باشید.

انواع موکت اداری

موکت‌های اداری در دو دسته کلی موکت‌های تایل و موکت‌های رولی قرار می‌گیرند.

موکت اداری رولی

موکت‌های رولی از الیاف پلی‌آمید، پلی‌استر و پلی‌پروپیلن  تولید می‌شوند. این موکت‌ها انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و گزینه مناسبی برای سطوح ناهموار هستند. برای پوشاندن پله‌ها، پاگردها و کلیه سطوح غیر همسطح، موکت اداری رولی بهترین انتخاب محسوب میشود. هنگام سفارش موکت اداری رولی به این نکته توجه داشته باشید که تنوع رنگ این موکت‌ها کمتر از موکت‌های تایل است اما انعطاف‌پذیری بیشتری دارند.

قیمت موکت اداری رولی معمولا کمتر از موکت تایل است.معمولا از موکت رولی به عنوان کفپوش سالن همایش، سالن تشریفات، سینما و … استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های خوب این نوع موکت، ضد چرک بودن آن است. رنگ‌های عمدتا تیره این موکت‌ها دیر کثیف می‌شوند و معمولا تمیز به نظر می‌رسند.

موکت اداری تایل

موکت‌های تایل پرطرف‌دارترین موکت‌های اداری هستند. این موکت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و بسیار گسترده‌ای تولید می‌شوند. الیاف موکت اداری تایل به روش لوپ بافته می‌شوند و مقاومت زیادی در برابر ساییدگی دارند. از این موکت‌ها در محیط‌های پر رفت‌و‌آمد استفاده می‌کنند. برای اداری به این نکته توجه کنید که برای قسمت‌هایی که زیر میز، صندلی و … قرار می‌گیرند باید موکت مقاوم و باکیفیتی تهیه کنید. موکت‌های نازک بر اثر وزن میز و صندلی دچار لهیدگی می‌شوند و به‌مرور آسیب خواهند دید.

برای انتخاب بهترین موکت اداری به این نکات توجه کنید

موکت‌های اداری در شرایط محیطی خاصی قرار می‌گیرند و باید ویژگی‌هایی متناسب با محیط اداری داشته باشند. در ادامه به بررسی دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های موکت باکیفیت می‌پردازیم.

مهار الکتریسیته ساکن

معمولا در محیط‌های اداری از وسایل برقی زیادی استفاده می‌شود. مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موکت اداری باکیفیت است و از بروز حوادث غیرمترقبه پیشگیری می‌کند.توجه به این نکته از بروز آتش سوزی و برق گرفتگی جلوگیری می‌کند و ایمنی محیط کار را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

پرزهای کوتاه

برای خرید موکت اداری مناسب به سراغ موکت‌هایی بروید که پرزهای کوتاهی دارند. در واقع می‌توان گفت هر چقدر طول پرز موکت کمتر باشد برای استفاده در محیط اداری مناسب‌تر خواهد بود. موکتی که پرز بلندی دارد ،اگرچه ممکن است کمی نرم‌تر به نظر برسد، اما مشکلات زیادی در محیط اداری به وجود خواهد آورد. راه رفتن روی این موکت‌ها سخت‌تر از سایر موکت‌ها است و در نتیجه افراد برای رفت‌و‌آمد روی این موکت ها انرژی بیشتری باید صرف کنند. جابه‌جایی صندلی‌ها، کشوها و میزها روی موکت‌های پرز بلند، بسیار سخت است و نیروی زیادی لازم دارد.

موکت‌هایی که پرز بلندی دارند زودتر کثیف می‌شوند زیرا گرد‌و‌غبار به راحتی بین پرزهای موکت می‌نشیند و پس از مدتی، موکت چرک و کثیف خواهد شد. گرد و غباری که بین پرزهای این موکت‌ها جمع می‌شود برای افرادی که آسم و آلرژی دارند بسیار خطرناک بوده و بیماری آن‌ها را تشدید می‌کند.هرچقدر طول پرز موکت بیشتر باشد شست‌و‌شو و تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد بود.با توجه به مواردی که گفته شد، بهترین موکت اداری موکتهایی هستند که پرزهای کوتاهی دارند بنابراین هنگام سفارش موکت اداری به طول پرزها توجه کنید.

دکمه بازگشت به بالا