خبرهای کلیکسب و کار برتر

راه هایی برای پاک کردن لکه شکلات و آب نبات از روی فرش در منزل

شکلات، گز و آب نبات ها بسیار لذت بخش می باشند، ولی در صورتی که روی لباس یا فرش ریخته شوند دردسر ساز می شوند. در این مطلب راه های کاربردی برای از بین بردن شکلات و آبنبات از روی لباس و علاوه بر این از روی فرش و موکت گفته شده است.از بین بردن شکلات و گز و لکه آن ها از روی لباس و موکت کار دشواری می باشد. در این مطلب به شما می آموزیم که چطور با کمک از محلول‌ های خانگی و یا شیمیایی و چند روش ساده لکه شکلات را از روی لباس، پارچه، فرش و موکت از بین ببرید.

قسمت اول: پاک کردن شکلات از روی لباس و پارچه

از بین بردن لکه کاکائو روی لباس سفید |پاك كردن لكه شیر كاكائو از لباس

۱- بخش های سفت شکلات را که بر روی لباس وجود دارد را بردارید. می توانید شکلات را با استفاده از یک قاشق خرد نمایید و از روی لباس بر دارید.
در صورتی که همواره سفت بود و جدا نشد یک بطری آب سرد را بر روی شکلات قرار دهید و بگذارید یک ساعت بماند. پس از آن را با استفاده از قاشق یا کاردک که نوک آن تیز نباشد، خرد کنید و از روی لباس بردارید.

توجه: در صورتی که آدامس، آب نبات قیچی، گز یا هر شکلات و که شبیه به این ها می باشد و چسبناک بود روی لباس ریخته شد، در آغاز تکه های قابل برداشتن را بردارید و روی لباس چند تکه یخ قرار دهید. یک ساعت منتظر بمانید و پس از آن قسمت های باقی مانده ی شکلات را از لباس جدا کنید.

۲- هم اکنون باید لکه باقی مانده از شکلات را از روی لباس تمیز کنید، برای این کار از یک قاشق چای خوری ، یک قاشق چای خوری مایع ظرف شویی و یک فنجان آب گرم کمک بگیرید.
با استفاده از یک اسفنج که به محلول آغشته شده است را بر روی لکه بکشید، پس از آن ده دقیقه صبر کنید.

۳- پس از آن با کمک یک پارچه مناسب، لکه را از درون و بیرون لباس تمیز کنید و مدام پارچه را جابه جا نمایید و با بخش های تمیز آن لکه را تمیز کنید. برای این که رنگ شکلاتی که به پارچه گرفته شده دوباره بر روی لباس باز نگردد، از قسمت های تمیز پارچه به کار ببرید.

۴- یک یا دو قاشق غذا خوری سود سوز آور را داخل یک سطل آب بریزید. لباس یا پارچه ‌های لک شده را داخل آن بگذارید و اجازه دهید یک ساعت در آب بماند. پس از آن لباس یا پارچه را در آورده و با آب بشویید. در صورتی که لکه بسیار سخت بود می توانید یک شب لباس یا پارچه را داخل سفید کننده بگذارید و صبح آن را خوب با آب شست و شو دهید.

۵- پس از به اتمام رسیدن پروسه تمیز کردن لکه شکلات از روی لباس و پارچه، می توانید آن ها را به آسانی با سایر لباس های هم رنگ خود شست و شو دهید. علاوه بر اینا شما می توانید به بهترین قالیشویی اصفهان از نظر مردم مراجعه کنید.

قسمت دوم: تمیز کردن شکلات و آب نبات از روی فرش و موکت

۱-شکلات یا آب نباتی که بر روی فرش، موکت یا مبلمان ریخته است را جدا کنید. تلاش کنید بلافاصله پس از ریختن شکلات روی فرش، آن را از روی فرش جدا کنید تا سایر قسمت‌ ها نیز لکه نشود.

در صورتی که آب نبات، شکلات یا بسیار سفت می باشد و به سادگی از موکت و فرش جدا نمی ‌شود، می‌ توانید بخش لکه شده را با آب سرد بخیسانید و اندکی منتظر بمانید، زمانی که نرم شد آن را از روی فرش یا موکت بردارید. در صورتی که شکلاتی که بر روی فرش ریخته است از نوع می باشد، با کمک اسفنج و الکل به آسانی آن را از روی فرش تمیز کنید.در صورتی که شکلات یا آب نبات چسبناک بود برای از بین بردن آن از یخ استفاده کنید.

۲- با استفاده از یکی از راه های زیر یک محلول پاک کننده درست کنید و داخل یک ظرف پلاستیکی آبپاش بریزید:
الف- یک چهارم قاشق چای خوری مایع دستشویی را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید. از این محلول برای تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش به کار ببرید.
ب- یک قاشق غذاخوری آمونیاک تمیز کننده را با یک فنجان آب ترکیب نمایید. برای به کار بردن این محلول روی لوازم گوناگون احتیاط کنید، چرا که احتمال دارد به فرش یا موکت تان آسیب وارد کند.

توجه داشته باشید برای تهیه کردن محلولی که برای فرش و موکت استفاده می شود از به کار نبرید، چون حاوی ذرات سفید کننده می باشد و احتمال دارد به رنگ فرش و موکت آسیب وارد کند. محلول را بر روی لکه ها اسپری نمایید.

۳- یک دستمال یا اسفنج تمیز را بردارید و بر روی لکه بکشید، دقت کنید که مدام باید از بخش های تمیز پارچه به کار ببرید و با این کار از لکه شدن مجدد فرش جلوگیری کنید.

توجه: در صورتی که مشاهده کردید لکه همچنان باقی مانده است مقداری روی فرش اسپری نمایید و مجددا برای پاک کردن لکتمیز کردن شکلات و گز و لکه آن‌ها از روی لباس و موکت کار سختی به نظر می‌رسد. ستاره به شما یاد می‌دهد که چگونه با استفاده از محلول‌های خانگی و یا شیمیایی و چند کار ساده لکه شکلات را از روی لباس، پارچه، فرش و موکت تمیز کنید.

بخش اول: پاک کردن شکلات از روی لباس و پارچه

۱- قسمت‌های سفت شکلات را از روی لباس جدا کنید. می‌توانید شکلات را با یک قاشق خرد کنید و از روی لباس جدا کنید. اگر همچنان سفت بود و جدا نشد یک بطری آب سرد روی شکلات گذاشته و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس آن را با قاشق یا کاردک که نوک تیز نباشد، خرد کنید و از لباس جدا کنید.

توجه: اگر آدامس، آب نبات قیچی، گز یا هر شکلات و شیرینی مشابهی که چسبناک بود روی لباس ریخت، ابتدا قسمت‌های قابل برداشتن را جدا کنید و روی لباس چند تکه یخ بگذارید. یک ساعت صبر کنید و سپس مابقی مانده‌های شکلات را از لباس جدا نمایید.

۲- حالا باید لکه مانده از شکلات را از روی لباس پاک کنید، برای این کار از یک قاشق چای خوری سرکه، یک قاشق چای خوری مایع ظرف شویی و یک فنجان آب گرم استفاده نمایید. یک اسفنج بردارید به محلول آغشته کرده و روی لکه بکشید، سپس ده دقیقه منتظر بمانید.

۳- سپس با استفاده یک پارچه مناسب، لکه را از داخل و خارج لباس پاک کنید و مدام پارچه را جابجا کنید و با قسمت های تمیز آن لکه را پاک کنید. برای اینکه رنگ شکلاتی که به پارچه گرفته شده مجددا روی لباس بر نگردد، از بخش‌های تمیز پارچه استفاده کنید.

۴- درون یک سطل آب یک یا دو قاشق غذا خوری سود سوز آور بریزید. لباس یا پارچه‌های کثیف شده را درون آن قرار دهید و اجازه دهید یک ساعت در آب بماند. سپس آن را در آورده و با آب شستشو دهید.

اگر لکه خیلی سخت بود می‌توانید یک شب لباس یا پارچه را درون سفید کننده قرار دهید و صبح آن را خوب با آب بشویید.
۵- بعد از تمام شدن فرآیند از بین بردن لکه شکلات از روی لباس و پارچه، می‌توانید آن‌ها را به راحتی با دیگر لباس‌های هم رنگ خود بشویید. اگر این مراحل براتون سخت و دشوار است ما به شما پیشنهاد می کنیم فرش خود را به قالیشویی دهید. اگر در قم و شهرهای اطراف زندگی می کنید شما می توانید با سرچ بهترین قالیشویی قم از نظر مردم مرکزی معتبر برای شستشو فرش های خود پیدا کنید.

بخش دوم: تمیز کردن شکلات و آب نبات از روی فرش و موکت

۱- شکلات یا آب نبات را از روی فرش، موکت یا مبلمان بردارید. سعی کنید به محض ریختن شکلات روی فرش، آن را از روی فرش بردارید تا بقیه قسمت‌ها نیز لکه نشود.

  • اگر آب نبات، شکلات یا گز خیلی سفت است و به راحتی از موکت و فرش جدا نمی‌شود، می‌توانید قسمت لکه شده را با آب سرد خیس کنید و کمی صبر کنید، وقتی نرم شد آن را از روی فرش یا موکت جدا کنید.
  • اگر شکلات ریخته شده روی فرش از نوع کارامل است، با استفاده از اسفنج و الکل به راحتی آن را از روی فرش پاک کنید.
  • اگر شکلات یا آب نبات چسبناک بود از یخ برای از بین بردن بقیه آن استفاده کنید.

۲- به یکی از روش‌های زیر یک محلول پاک کننده تهیه کنید و درون یک ظرف پلاستیکی آبپاش بریزید:

الف- یک چهارم قاشق چای خوری مایع دستشویی و یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. از این محلول برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش استفاده کنید.

ب- یک قاشق غذاخوری آمونیاک پاک کننده و یک فنجان آب را با هم مخلوط نمایید. برای استفاده از این محلول روی وسایل مختلف احتیاط کنید، زیرا ممکن است به فرش یا موکت شما آسیب برساند.

توجه داشته باشید برای درست کردن محلول پاک کننده فرش و موکت از مایع ظرف شویی استفاده نکنید، زیرا دارای ذرات سفید کننده است و ممکن است به رنگ فرش و موکت آسیب برساند. محلول را روی لکه‌ها اسپری کنید.

۳- با یک دستمال یا اسفنج تمیز روی لکه بکشید، توجه کنید که مدام باید از قسمت‌های تمیز پارچه استفاده کنید و با این کار مانع لکه شدن دوباره فرش شوید.

توجه: اگر دیدید لکه هنوز باقی مانده است کمی سرکه سفید روی فرش اسپری کنید و دوباره برای پاک کردن لکه با اسفنج تلاش کنید.

۴- حالا باید محلول را از روی فرش و موکت تمیز کنید. برای این کار یک پارچه یا دستمال را خوب خیس کنید و روی قسمت لکه شده فرش بکشید و بعد روی آن را با یک پارچه یا حوله کاغذی خشک، خوب خشک کنید و نم و خیسی را بگیرید. یک روز صبر کنید تا خوب خشک شود. سپس با جارو برقی محل لکه شده را خوب جارو کنید.

۴- هم اکنون می بایست محلول را از روی فرش و موکت پاک کنید. برای این کار یک پارچه یا دستمالی را بردارید و خوب آن را خیس کنید و بر روی نقطه لکه شده فرش بکشید و سپس روی آن را با یک پارچه یا حوله کاغذی خشک، به خوبی خشک کنید و نم و خیسی آن را بگیرید.
یک روز منتظر بمانید تا خوب خشک شود. پس از آن با جارو برقی قسمت لکه شده را خوب جارو بکشید.

اگر شکلات، گز و آبنبات بر روی لباس بریزد می تواند دردسرساز باشد و لکه اش پاک نشود.در این نوشتار روش های کاربردی برای را به شما آموزش می دهیم.تمیز کردن لکه های شکلات و گز از روی لباس کار سختی به نظر می آید. به شما یاد می دهیم که چگونه با محلول های خانگی و یا شیمیایی و با به کار بردن نکات ساده این لکه ها را از روی لباس و موکت پاک کنید.

در آخر

همانطور که در مطالب بالا گفته شد پاک کردن لکه شکلات از روی لباس یا حتی فرش و موکت که اصلاً کار سختی نمی‌باشد. اما به شما توصیه می‌کنیم که مراحل گفته شده را به دقت اجرا کنید تا با بهترین روش پاک کردن لکه سطوح خود را مثل روز اول تمیز کنید. اگر قصد دارید به پاک کردن لکه شکلات روی لباس بپردازید حتماً نکات گفته شده را به یاد داشته باشید تا از هرگونه آسیبی به لباس خود جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر لینک روبه رو را کلیک کنید. https://naghdoneh.ir/list-best-carpet-washing-rasht/

دکمه بازگشت به بالا