اقتصادیکسب و کار برتر

علت خرابی ماشین لباسشویی

روشن نشدن ماشین لباسشویی

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ممکن است مربوط به پریز برق یا دوشاخه برق لباسشویی باشد. همچنین ممکن است خازن برق ورودی یا سیم کشی و برد الکترونیک لباسشویی  آسیب دیده باشد. برای تعمیر لباسشویی دوو در مشهد کافی است با شماره های مشهدتعمیر تماس بگیرید.

 

ماشین لباسشویی مدیا صدای غیرطبیعی دارد

صدای غیرطبیعی ماشین لباسشویی مدیا مربوط به خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی مدیا ، خرابی بلبرینگ و کاسه نمد لباسشویی مدیا ، خرابی شفت و سه نظام ماشین لباسشویی مدیا ، تراز نبودن ماشین لباسشویی مدیا و مشکلاتی از این قبیل میباشد که نیاز به بررسی توسط تکنسین متخصص دارد. تکنسین های معتبر می توانند اقدام به تعمیر لباسشویی مدیا در مشهد نمایند.

 

علت در رفتن تسمه ماشین لباسشویی |علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری

ماشین لباسشویی  زیروات تخلیه آب انجام نمیدهد

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی  زیروات  میتواند وجود شی خارجی مثل دکمه و گیره و …  داخل پمپ تخلیه دستگاه و یا خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی   باشد. احتمال خرابی سیم کشی و قطعی اتصالات نیز وجود دارد. بهتر است فیلتر تخلیه دستگاه را باز نموده و آنرا تمیز نمایید. در صورتی که مشکل دستگاه رفع نشد نیاز به بررسی ماشین لباسشویی  زیروات توسط تعمیرکار متخصص میباشد. بنابراین تعمیر لباسشویی زیروات در مشهد را نباید به هیچ وجه به افراد متفرقه سپرد.

آب وارد ماشین لباسشویی  نمیشود

گرفتگی فیلتر شیربرقی ماشین لباسشویی، تا خوردگی شلنگ ورودی ماشین لباسشویی   ، خرابی شیربرقی ماشین لباسشویی   ، بسته بودن شیر آب ورودی دستگاه یا پایین بودن فشار آب منزل از عواملی هستند که ممکن است باعث به وجود آمدن این ایراد گردند.

ماشین لباسشویی لباس ها را خشک نمی کند

علت خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی میتواند مربوط به ریختن بار نامناسب لباس در داخل ماشین لباسشویی   باشد. از ریختن بالشت ، عروسک ، کیف ، کفش ، کوسن ، پا دری و اجسام بزرگی که قابلیت باز شدن و پخش شدن داخل دیگ لباسشویی را ندارند پرهیز کنید.

علت دیگر خشک نشدن لباس ها میتواند مربوط به عدم تخلیه آب توسط ماشین لباسشویی باشد.

دیگر ماشین لباسشویی  نمیچرخد

ممکن است تسمه ماشین لباسشویی  از جای خود درآمده یا پاره شده باشد. همچنین ممکن است موتور ماشین لباسشویی   یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آسیب دیده باشد.

 

ماشین لباسشویی نشت آب دارد

نشتی آب در ماشین لباسشویی میتواند از قسمت جاپودری به دلیل ریختن پودر بیش از اندازه داخل چاپودری و یا خرابی جاپودری رخ بدهد. همچنین ممکن است لاستیک دور درب لباسشویی دچار پارگی شده و باعث نشتی آب گردد. شکستگی دیگ ماشین لباسشویی  و یا پارگی اتصالاتی همچون خرطومی زیر دیگ یا شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی  نیز از دیگر عوامل نشتی آب هستند.

 

ماشین لباسشویی لرزش زیاد دارد

علت لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی میتواند تراز نبودن محل نصب ماشین لباسشویی باشد. همچنین بار بیش از اندازه یا نامیزان لباس های داخل ماشین لباسشویی نیز میتواند موجب لرزش گردد. خرابی کمک فنر و پایه های ماشین لباسشویی  از دیگر عوامل لرزش هستند.

آب داخل ماشین لباسشویی   بیش از حد داغ میشود

داغ شدن بیش از حد آب داخل ماشین لباسشویی موجب چروک شدن و خراب شدن لباس ها می شود. علت داغ شدن بیش از حد آب داخل ماشین لباسشویی   مربوط به انتخاب برنامه نامناسب ، اتصال اشتباه شیرهای آب سرد و گرم در پشت دستگاه و یا خرابی المنت و سنسور دمایی ماشین لباسشویی باشد.

ماشین لباسشویی‌ها یکی از ابزارهای مهم در زندگی روزمره ما هستند که برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌شوند. با اینکه این دستگاه‌ها مفید و کارآمد هستند، اما ممکن است با مشکلات و خرابی‌ها مواجه شوند که موجب ایجاد بروز مشکل در استفاده از آن‌ها می‌شود. البته لازم به ذکر است که این مشکلات خود به خود به وجود نیامده و در پی دلایل متفاوتی ایجاد می شوند. در ادامه شما را با رایج ترین علل خرابی ماشین لباسشویی آشنا می کنیم.

برای اینکه بتوانیم مشکل ماشین را بفهمیم و آن را تعمیر کنیم باید بتوانیم عیب یابی کنیم. عدم بررسی دقیق مشکل ممکن است شما و تکنسین را دچار سردرگمی کند. به دلیل استفاده مکرر و بی توجهی به سرویس کردن و نظافت ماشین ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. در ادامه نکات مربوط به عیب یابی ماشین را در اختیارتان قرار می دهیم.

  • بررسی اتصالات برق: ابتدا اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی به درستی به برق متصل شده است و سوئیچ آن روشن است.
  • چک کردن منبع تغذیه آب: بررسی کنید که منبع تغذیه آب به درستی به دستگاه وصل شده است و آب بدون مشکل به دستگاه می‌رسد.
  • نشت آب: اگر ماشین لباسشویی آب نمی‌گیرد یا آب از آن نشت می‌کند، ابتدا منبع نشت آب را پیدا کنید و آن را رفع کنید.
  • چک کردن درب ماشین لباسشویی : مطمئن شوید که درب دستگاه به درستی بسته شده است و هیچ خرابی یا  انسدادی در آن وجود ندارد.
  • بررسی پمپ آب: اگر آب به درستی به دستگاه نمی‌رسد، پمپ آب را چک کنید و از سالم بودن و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
  • بررسی موتور: مطمئن شوید که موتور ماشین لباسشویی به درستی کار می‌کند و هیچ خرابی یا مشکلی در آن وجود ندارد.
  • کلیدها و دکمه‌ها: چک کنید که کلیدها و دکمه‌های دستگاه به درستی کار می‌کنند و هیچ کدام از آن‌ها به هنگام فشار دادن عمل نمی‌کنند.
  • سیم‌ها و اتصالات: بررسی کنید که هیچ سیمی از  دستگاه جدا نشده است و تمام اتصالات به درستی انجام شده‌اند.

علت کار نکردن ماشین لباسشویی بعد از آبگیری چیست؟

ممکن است به خاطر وجود مشکلاتی، ماشین لباسشویی بعد از آبگیری دیگر به کار خود ادامه ندهد. این مشکل میتواند یکی از رایج ترین علل خرابی ماشین لباسشویی باشد. ما در این مقاله چندین علل مختلف برایتان شرح می دهیم که سبب بروز چنین مشکلی می شود.

فیلتر آب کثیف

اگر فیلتر آب ماشین لباسشویی کثیف یا مسدود شده باشد، جریان آب به دستگاه مختل می‌شود و ممکن است عملکرد دستگاه تحت تأثیر قرار بگیرد.

خرابی پمپ آب

پمپ آب مسئول گرفتن آب و تخلیه آب از ماشین لباسشویی است. اگر پمپ آب خراب شده باشد، ممکن است ماشین لباسشویی آب را به درستی بگیرد یا آب را به درستی تخلیه نکند که باعث کار نکردن دستگاه می‌شود.

مسدودی لوله آب

ممکن است لوله آب ورودی به دلیل رسوبات و آلودگی‌ها مسدود شده باشد و باعث نمی‌شود آب به درستی وارد دستگاه شود.

شیر آب خراب

اگر شیر آب خراب شده باشد، آب به ماشین لباسشویی تحویل داده نمی‌شود و دستگاه کار نمی‌کند. بهتر است هر 3 ماه یکبار  شیرهای آب و اتصالات ماشین را بررسی کنید.

مشکل در سیستم الکترونیکی

اختلالات در سیستم الکترونیکی ماشین لباسشویی می‌تواند باعث کار نکردن دستگاه شود و نمی‌تواند به درستی عمل کند.

خرابی موتور

ممکن است موتور ماشین لباسشویی خراب شده باشد و دستگاه کار نکند. در این شرایط اگر اطلاعات کافی از تعمیر موتور ماشن لباسشویی ندارید بهتر است با تکنسین های کارینو سرویس تماس بگیرید تا مشکل دستگاهتان را برطرف کنند.

خرابی در درب ماشین لباسشویی

اگر درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشده باشد یا خرابی داشته باشد، دستگاه ممکن است کار نکند. پس ریختن لباس ها به داخل ماشین از بسته شدن کامل درب اطمینان حاصل کنید.

خرابی در سیستم حرکتی

اگر سیستم حرکتی ماشین لباسشویی دچار خرابی شود، دستگاه نمی‌تواند به درستی حرکت کند کار کند.

رایج ترین علل خرابی ماشین لباسشویی ال جی

به دلیل تشابه سیستم عامل ماشین های لباسشویی  در برند های مختلف، معمولا علل خرابی یکسانی دارند.  علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی ممکن است به دلیل عدم عملکرد صحیح قطعات و سیستم‌های مختلف دستگاه باشد. این خرابی‌ها ممکن است به دلیل مشکلات در موتور، سیستم برقی، پمپ آب، درب ماشین لباسشویی، سیستم حرکتی و مدارهای الکترونیکی اتفاق بیفتد.

با توجه به اینکه ماشین لباسشویی یک دستگاه پیچیده است، برای تشخیص دقیق علت خرابی و تعمیر آن، بهتر است به کارشناس متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی مراجعه کنید. اگر خودتان قادر به تعمیر نیستید، بهتر است با کارینو سرویس تماس بگیرید تا تکنسین های ماهر این مجموعه مشکل ماشین شما را با قیمت مناسب برطرف کند. رایج ترین علل خرابی ماشین لباسشویی ال جی عبارت اند از:

کارکرد غیرمنظم

استفاده نادرست از ماشین لباسشویی می‌تواند منجر به خرابی‌های مختلف شود. مثلاً عدم توزیع مناسب لباس‌ها در داخل بشکه، گذاشتن اشیاء سنگین بر روی درب، یا پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز، می‌تواند به خرابی‌های مکانیکی و الکتریکی منجر شود.

قطعات فرسوده

مصرف طولانی مدت و قدیمی شدن ماشین لباسشویی می‌تواند باعث فرسودگی قطعات دستگاه شود. این قطعات شامل موتور، پمپ آب، سیم‌ها، ولوها و … هستند که به دلیل استفاده‌ی بیش از حد و اثرات زمانی، خراب می‌شوند.

مشکلات الکتریکی

علت خرابی ماشین لباسشویی ال جی ممکن است به علت مشکلات در مدارهای الکترونیکی، کنترل‌ها و دیگر قسمت‌های برقی دستگاه باشد.

علت ثابت ماندن تایمر لباسشویی

یکی دیگر از رایج ترین علل خرابی ماشین لباسشویی ثابت ماندن تایمر آن است. این مشکل ممکن است به دلیل نقص الکتریکی اتفاق بیفتد. به هرحال به دلیل استفاده دائم از ماشین لباسشویی و عدم سرویس و رسیدگی به نظافت آن مشکلات متعددی را به وجود می آورد . در ادامه چند علل رایج ثابت ماندن تایمر را با هم بررسی می کنیم:

  • مشکل در تنظیم تایمر: احتمالاً تایمر دستگاه برای شروع و پایان عملیات شستشو به درستی تنظیم نشده است. این مشکل ممکن است به دلیل عدم استفاده صحیح از دکمه‌ها و تنظیمات دستگاه باشد.
  • خرابی در مدارهای الکترونیکی: ممکن است تایمر دستگاه به دلیل خرابی در مدارهای الکترونیکی، نتواند عملکرد صحیح خود را انجام دهد و ثابت بماند.
  • سیم‌ها و اتصالات: وجود مشکل در سیم‌ها و اتصالات دستگاه نیز می‌تواند باعث ثابت ماندن تایمر شود.
  • خرابی موتور: خرابی های موتور دستگاه نیز ممکن است به ثابت ماندن تایمر منجر شود.
  • نقص در نصب و نگهداری: نصب نادرست دستگاه یا نقص در نگهداری و تعمیرات مرتبط می‌تواند علت ثابت ماندن تایمر باشد.

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com

دکمه بازگشت به بالا