خبرهای کلیکسب و کار برتر

علت داغ شدن بوبین شیر برقی

دلیل داغ شدن سیم پیچ برقی: شیر برقی به شما این امکان را می دهد که جریان سیال داخل و خارج دستگاه خود را کنترل کرده و فشار آن را تعیین کنید. شیرهای برقی از دو قسمت اصلی یک سیم پیچ و یک بدنه تشکیل شده اند. نکته بحث برانگیز روز، سیم پیچ شیر برقی است که قصد داریم با بررسی ویژگی های مختلف کویل، ایرادات آن را تحلیل کرده و به بهترین و ساده ترین شکل آن ها را برطرف کنیم. برای بررسی علل مختلف گرمایش سیم پیچ برقی ابتدا باید اطلاعات کلی در مورد سیم پیچ بدست آوریم و با عملکرد کلی آن آشنا شویم. سیم پیچ یکی از قطعات اصلی شیر برقی است که می تواند انرژی الکترومغناطیسی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند و به کمک آن بر قطع و وصل جریان ورودی تاثیر بگذارد.

یک بوبین شیر برقی به نام کویل. از یک هسته مرکزی تشکیل شده است که توسط سیم پیچ های زیادی احاطه شده است. هنگامی که برق به شیر برقی و در نهایت ماسوره می رسد، بوبین کمی مغناطیسی می شود و می تواند جریان و سرعت سیال را بالا و پایین تعیین کند. یکی از مشکلاتی که می تواند در سیم پیچ های شیر برقی رخ دهد، در ناحیه گرمایش است. اغلب این شیرهای برقی به راحتی بیش از حد گرم می شوند و می توانند به طور جدی در عملکرد کلی سیستم اختلال ایجاد کنند. اگر به دنبال علت داغ بودن سیم پیچ شیر برقی هستید، بهتر است این مقاله را با دقت بخوانید و راه درست تعمیر آن را با کمک شیر برقی خود بیاموزید.

عیب یابی داغ شدن بیش از حد شیر برقی

دلایل زیادی می تواند منجر به خرابی سیم پیچ و خاموش شدن شیر برقی هانتر شود. اما باید به این نکته هم توجه کنیم که تک کویل گرمایشی به معنای خراب شدن شیر برقی نیست و مشکلات کوچکی می تواند باعث این مشکل شود. اگر سیم پیچ برقی شما به راحتی بیش از حد گرم می شود، بهتر است راه حلی برای رفع آن در اسرع وقت پیدا کنید زیرا گرمای بیش از حد سیم پیچ خطرناک تلقی می شود و در صورت عدم مدیریت می تواند باعث شکسته شدن سیم پیچ برقی شود. در زیر به برخی از مشکلات و عللی که می تواند باعث مشکلات دریچه های الکتریکی و گرم شدن بیش از حد آنها شود، می پردازیم.

انتخاب نادرست شیر ​​برقی

یکی از اصلی ترین و رایج ترین دلایلی که می تواند منجر به خرابی شیر برقی شود، انتخاب اشتباه شیر است. اگر به دنبال دلیل گرم شدن سیم پیچ های برقی هستید، بهتر است ابتدا صحت شیر ​​برقی انتخابی سیستم را بررسی کنید. شما باید با توجه به نوع لوله های خود و سایر تجهیزاتی که در سیستم استفاده کرده اید، شیر مناسب را انتخاب کرده و در سیستم خود استفاده کنید.

اعمال فشار بیش از حد بر روی شیر برقی

شیرهای برقی مانند سایر قطعات و تجهیزات نمی توانند فشار بالاتر از حد تعیین شده را تحمل کنند و در شرایط سخت به کار خود ادامه می دهند. بسیاری از افراد شیرهای برقی ضعیف را در یک سیستم پیچیده نصب می کنند که باعث از کار افتادن شیر برقی و حداقل گرم شدن سیم پیچ می شود.

می توانید با نصب شیر برقی در جای مناسبی در لوله فشار را کاهش دهید و سیستمی سالم برای خود داشته باشید.

قطعات داخلی تمیز نیست

در بسیاری از موارد گرد و غبار و آلودگی های داخلی باعث از بین رفتن سیم پیچ شیر برقی و از کار افتادن آن می شود. اکثر کاربران کویل با رعایت نکردن این نکته و در نظر نگرفتن تمیزی شیر برقی به مدت طولانی از آن استفاده می کنند و این مشکل در نهایت منجر به خرابی شیر برقی و گرم شدن بیش از حد سیم پیچ می شود. ناخالصی های موجود در سیال می تواند به تدریج باعث ایجاد رسوب و حتی خوردگی در لوله ها در بسیاری از موارد شود.

دکمه بازگشت به بالا