خبرهای کلیکسب و کار برتر

فشار آب کارواش چند بار است؟

واترجت یک جت آب پرفشار است که برای شستشوی کف، تجهیزات و قطعات استفاده می شود.این دستگاه با ایجاد جریانی پرفشار از آب که با انرژی جنبشی بالا به سطح برخورد می کند، آلاینده ها را حذف می کند. گاهی اوقات افزایش فشار آب در کارواش تاثیری در حذف آلاینده ها ندارد و باعث آسیب به سطح می شود. در این موارد افزودن مواد شوینده یا استفاده از اسپری آب گرم می تواند کمک کننده باشد. این مقاله به بررسی ویژگی های فنی اسپرینکلرها می پردازد. و چگونه انتخاب تجهیزات نظافت صنعتی مناسب بر ایجاد محیطی تمیز و عاری از آلودگی تأثیر می گذارد؟

معرفی تجهیزات سمپاشی

واتر جت دستگاهی است که از پمپ فشار قوی برای تولید آب پرفشار برای شستشوی سطوح مختلف استفاده می کند و برای عملکرد روان جت آب صنعتی رعایت اصولی ضروری است که به راحتی می توان کارایی دستگاه را بهبود بخشید. دستگاه پمپ آب جت معمولاً توسط یک موتور بنزینی، برقی یا دیزلی کار می کند. استفاده از نازل در انتهای خروجی آب، جریان آب را محدود می کند. نازل با قطر کمتر سرعت آب را افزایش می دهد و در نتیجه قدرت پاک کنندگی دستگاه را افزایش می دهد. به طور کلی، هر جت آب به نازل هایی با اندازه خاص نیاز دارد تا با سرعت جریان آب و قدرت موتور مطابقت داشته باشد. دو عامل مهم در راندمان یک واشر فشار قوی، دبی جت آب و فشار آب و مهمترین اصل ارتباط بین دبی و فشار است. استفاده از مواد پاک کننده نیز در فرآیندها موثر است. یکی از مزایای مهم استفاده از جت آب گرم این است که آلودگی های عمیق را می توان بدون افزایش فشار آب یا تجهیزات جت آب و صرف هزینه کمتر پاک کرد.

اهمیت جریان و فشار مایع کارواش

ماشین لباسشویی های صنعتی یا خانگی از نیروی آب برای تمیز کردن سطوح استفاده می کنند. هرچه فشار آب بیشتر باشد کارایی آن بیشتر و برای نظافت شهری مفیدتر خواهد بود. البته نوع نازل استفاده شده تفاوت زیادی در کیفیت فرآیند شستشو ایجاد می کند. نازلی با زاویه صفر درجه دارای بیشترین قدرت پاک کنندگی است، البته به دلیل محافظت از سطوح کوچک کمتر از آن استفاده می شود. یک نازل با زاویه 15 درجه، سطح شست و شو را افزایش می دهد، اما با کاهش 70 درصدی راندمان نسبت به نازل 0 درجه. نازل هایی با زاویه بیش از 15 درجه سطح بزرگ تری را می پوشانند و برای شستشوی سطوح ضعیف و پهن مفید هستند.

برای برخی افراد این سوال پیش می آید که چند بار ماشین را با فشار شستشو دهیم؟ پاسخ این است که این مقدار برای هر دستگاه آبپاش صنعتی متفاوت است و هر نوع کاربرد خاص خود را دارد. دبی آب خروجی و فشار آب ماشین لباسشویی از عوامل موثر در بهبود عملکرد دستگاه می باشد. دبی به صورت مقدار آب در واحد زمان تعریف می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد، سطح سریعتر شسته می شود. برای شستشوی سطوح بزرگ مانند سطوح بزرگ خودرو، سرعت جریان آب خروجی بالاتر به شستشوی سریعتر کمک می کند. آبپاش صنعتی ایران EW20-15 TST مناسب برای فضاهای تجاری، دفاتر روباز، کارخانجات صنعتی و … می باشد. برای تمیز کردن سطوح صاف و ناهموار با حداکثر فشار 200 بار استفاده می شود و تنظیم کننده فشار به عنوان یکی از بهترین و موثرترین تجهیزات نظافتی با کاربردهای فراوان شناخته می شود.

واضح است که حفظ واترجت صنعتی و افزایش عمر مفید آن مهم ترین عاملی است که در کارایی تجهیزات تصمیم می گیرد، اما نکات دیگری مانند مشخصات فنی تجهیزات نیز حائز اهمیت است. معمولاً هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب، اکثر افراد روی فشار کاری آن تمرکز می کنند، در حالی که جریان و فشار باید با هم در نظر گرفته شوند. یک راه آسان برای مقایسه دستگاه های تصفیه آب، استفاده از تعداد واحدهای تمیز کننده یا قدرت پاک کنندگی است. این مقدار از حاصل ضرب جریان و فشار آب در کارواش به دست می آید. برای مصارف روزانه و خانگی، قدرت پاک کنندگی باید بین 2000 تا 3750، برای کارهای متوسط ​​بین 3800 تا 7500 و برای کارهای سنگین بین 7600 تا 15000 باشد. جدول زیر میزان فشار و دبی مورد نیاز برای انجام کارهای نظافتی مختلف را نشان می دهد. برخی از اینها ممکن است به یک نازل چرخشی نیاز داشته باشند. ضمناً در این جدول حداقل دبی و فشار کاری و همچنین رابطه دبی و فشار مورد نیاز است که البته استفاده از هدهای آب با فشار و دبی بالاتر برای سرعت بخشیدن به کار موثر است. در این جدول خط انرژی پاکسازی مورد نیاز میزان انرژی مورد نیاز برای انجام سریعتر عملیات را نشان می دهد.

جت آب خانگی یا صنعتی

اگر کمتر از 100 ساعت در سال به این واشر فشار نیاز دارید، جت آب خانگی توصیه می شود. این دستگاه دارای فشار جت آب کمتر از 100 بار بوده و به دلیل استفاده از قطعات ارزان قیمت ارزان است. شستشوی خودرو و حیاط هر هفته یا دو بار در هفته یکی از کارهایی است که توسط کارواش در منزل انجام می شود. ماشین لباسشویی واترجت جلو HD12/130 قابل حمل و سبک و تولید شده به صورت کاملا فشرده و همچنین مناسب برای استفاده در محیط های با فضای محدود و یکی از کم صداترین دستگاه ها محسوب می شود.

جت آب صنعتی برای کاربردهایی که به 100 تا 1000 ساعت در سال نیاز دارند استفاده می شود. این ابزار بسیار قدرتمند هستند و در صنایع سنگین کاربرد دارند. واشرهای ضد زنگ و پمپ های برنجی از بهترین محصولات مورد استفاده در کارواش های صنعتی هستند. شستشوی تجهیزات، لوله‌ها و اتصالات و انجام کارهای سنگین نظافتی مانند تخریب و کندن بتن از جمله مواردی است که می‌توان با این ابزار نصب کرد.

آب گرم یا آب سرد با جت آب

جت های آب سرد می توانند با پاشیدن آب با فشار بالا و گاهی اوقات استفاده از مواد شوینده اکثر آلودگی ها را از بین ببرند. برای افزایش کارایی این دستگاه ها می توان از دستگاه هایی مانند نازل های چرخان یا نازل هایی با زوایای پاشش متفاوت استفاده کرد. با این حال، برای حذف سریع و موثر آلاینده هایی مانند روغن و گریس، راندمان جت آب گرم بهترین گزینه است. این دستگاه ها با پاشیدن آب داغ سرعت شستشوی کثیفی، روغن و گریس را تا 50 درصد افزایش می دهند. سیستم آبگرمکن جت آب گرم با موتور الکتریکی یا دیزلی کار می کند. به دلیل وجود سیستم گرمایشی در طراحی واشرهای فشار قوی، وزن بیشتری نسبت به مدل های آب سرد دارند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

شستشوی خودروهای برقی، دیزلی و بنزینی.

واتر جت های برقی سطح صدای کمی دارند و به دلیل عدم مصرف سوخت، محیط را آلوده نمی کنند. این واتر جت ها معمولاً برای مصارف خانگی یا صنعتی سبک استفاده می شوند. البته برای افزایش توان این دستگاه ها باید در مدارهایی با ولتاژ 220 یا 440 ولت نصب شوند. این نوع مدارها فقط در محیط های صنعتی یافت می شوند. آبپاش های بنزینی یا دیزلی دسته دیگری از آبپاش ها هستند که سوخت گران قیمتی دارند و برای کارکردن پر سر و صدا هستند. به دلیل آلودگی پمپ کارواش ناشی از مصرف سوخت، این دستگاه ها عمدتاً در فضای باز و فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند.

دکمه بازگشت به بالا