خبرهای کلیکسب و کار برتر

مزایا و معایب راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام؛ یک فروشگاه آنلاین که تو جیب مشتریه!

آیا می‌دانید راز فروش بیشتر چیست؟ جایی حضور داشته باشید که افراد بیشتری در آنجا حضور دارند؛ جایی مثل اینستاگرام. شاید اگر چندی پیش کسی ادعا می‌کرد که روزی اینستاگرام به یکی از بازوهای اصلی کسب و کارها تبدیل می‌شود، هیچ یک از ما این ادعا را باور نمی‌کردیم. اما همان‌طور که می‌بینید در حال حاضر این شبکه اجتماعی چیزی فراتر از یک پلتفرم برای سرگرمی کاربرانش است و تعداد بالای پیج‌های فروش در اینستاگرام می‌تواند این ادعا را ثابت کند!

برای راه‌های زیادی وجود دارد و یکی از پرطرفدارترین آن‌ها، فروش کالا و خدمات در اینستاگرام است؛ اما به شرطی که با راهکار افزایش فروش در اینستاگرام آشنا باشید. اینستاگرام پابه‌بای فروشگاه حضوریتان، برایتان می‌فروشد؛ بدون آنکه رهن و اجاره پرداخت کنید! اگر از جنبه سرگرمی و فان این شبکه اجتماعی فاکتور بگیریم، اینستاگرام یک فروشگاه آنلاین است که بیست و چهار ساعته باز می‎باشد!

Advantages and disadvantages of setting up an online shop on Instagram

چرا راه‌اندازی پیج فروش در اینستاگرام؟!

اگر نگاهی به اکسپلور این شبکه اجتماعی بیندازید، با تعداد زیادی از صفحات فروشگاهی مواجه می‌شوید که هر یک از آن‌ها در حال فروش یک محصول و یا خدمات هستند. اما سوال اصلی اینجاست؛ چرا تعداد این پیج‌ها رو به افزایش گذاشته است؟ اینستاگرام چه ارزشی را برای فروشندگان ایجاد کرده است؟ چرا این شبکه اجتماعی تا این اندازه میان کاربران ایرانی به محبوبیت رسید؟

جواب تمامی این سوالات تنها در یک جمله خلاصه می‌شود:

فروش محصول در اینستاگرام ساده‌تر از چیزی‌ست که فکرش را می‌کنید؛ اما باید بدانید چگونه! اگر با اینستاگرام مارکتینگ و شیوه‌های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید، خواهید دید که رسیدن به درآمد از طریق این شبکه اجتماعی بارها ساده‌تر از ساعت‌ها حضور در فروشگاهتان است! نه تنها اینستاگرام، بلکه دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز در درآمدزایی نقش بسزایی دارند. به عنوان مثال و یا کسب درآمد از فیسبوک نیز به سادگی ممکن است؛ اما در این مقاله قصد داریم مزایا استفاده از اینستاگرام برای فروش را بررسی کنیم. در ادامه به چند مورد از مزیت‌های استفاده از اینستاگرام برای فروش محصول اشاره می‌کنیم.

10 تا از مزایا استفاده از اینستاگرام برای فروش که نمی‌دانید!

فروش محصول در اینستاگرام چه مزایایی دارد که هر روزه فروشندگان بیشتری را به سمت خود می‌کشد؟

شاید چندی پیش فقط یک آرزو بود. اما با وجود پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و سیستم‌های مختلف کسب درآمد مانند سیستم همکاری در فروش و یا ، کسب درآمد در خانه با موبایل و به کمک اینترنت دیگر دست نیافتنی نیست! با 10 تا از مزایا استفاده از اینستاگرام برای فروش محصول آشنا شوید و هر چه زودتر شما هم فروشگاه آنلاینتان را راه‌اندازی کنید!

  1. بابت رهن و اجاره هزینه پرداخت نمی‌کنید

همه از هزینه‌های سرسام آور برای اجاره یک مغازه و یا فروشگاه در یک نقطه مناسب از شهر باخبر هستیم. در صورت کمک گرفتن از اینستاگرام برای فروش، دیگر نیازی به هزینه‌های سنگین بابت اجاره و یا خرید مغازه نخواهید داشت. به کمک اینستاگرام به راحتی امکان پذیر است. اگر کالا و یا خدماتی برای فروش دارید، تنها کافی‌ست یک صفحه در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کنید و از طریق این کانال اقدام به فروش محصولاتتان کنید. میزان فروش در اینستاگرام بستگی به مهارت و کالایی که برای فروش ارائه می‌کنید دارد. اینستاگرام دست کمی از یک فروشگاه دونبش در بهترین و پر رفت و آمدترین نقطه شهر ندارد!

  1. محصولاتتان را به طیف بیشتری از افراد معرفی کنید

فکر کنید برای فروش، محصولات خود را درون قفسه‌های یک فروشگاه بریزید. در طول روز چه تعداد از مخاطبان هدفتان که مشتریان بالقوه کسب و کارتان هستند از محصولات شما دیدن می‌کنند؟ فرض کنید یک فروشگاه نوشت افزار دارید که اغلب مشتریان شما دانش آموزان و دانشجویان هستند؛ بنابراین برای فروش بیشتر باید فروشگاه خود را در نقطه‌ای از شهر دایر کنید که محل رفت و آمد این افراد است. حال تصور کنید برای پیجی داشته باشید؛ مطمئن باشید که احتمال بیشتری وجود دارد که کاربرانتان که اغلب محصل‌ها هستند از محصولاتتان دیدن کنند؛ چرا؟ چون روزانه میلیون‌ها نفر کاربر ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. می‌دانید اگر تنها درصد کمی از این تعداد مشتریان بالقوه کسب و کارتان باشند و از شما خرید کنند چه سودی عایدتان می‌شود؟!

  1. کاربران را به مشتری تبدیل کنید

یکی دیگر از مزیت‌های کمک گرفتن از اینستاگرام برای فروش محصول، این است که در این پلتفرم به سادگی می‌توانید کاربران را متقاعد کنید تا از شما خرید کنند. امکان تولید محتوای کاربردی و ارائه اطلاعاتی که کاربر از محصولات شما می‌خواهد، از برتری‌های فروش آنلاین است که در فروش سنتی وجود ندارد. هنگامی که مشتری وارد فروشگاهتان می‌شود، چه برنامه‌ای برای ترغیب او به خرید خواهید داشت؟ مطمئن باشید که دستتان به اندازه حضور در اینستاگرام باز نیست! در اینستاگرام این امکان را به کاربر می‌دهید تا محصولات شما را با دیگر محصولات مشابه مقایسه کند و بعد تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد از شما خرید کند یا خیر.

  1. دنبال مشتری نباشید؛ آن‌ها خودشان به سراغتان می‌آیند!

هنگامی که در فروشگاه خود هستید و شخصی به عنوان مشتری وارد فروشگاه می‌شود، شما و فرد مقابلتان تنها در قالب یک نقش حضور دارید؛ فروشنده و خریدار! در این شرایط تنها کاری که می‌توانید بکنید، تبلیغ محصولاتتان برای مشتری و سعی در ترغیب کردن آن‌ها برای خرید است. اما در فروشگاه آنلاین خود در اینستاگرام می‌توانید پای خود را کمی فراتر بگذارید و با کاربران خود دوست شوید؛ در این صورت تبدیل کردن آن‌ها به مشتری بسیار ساده‌تر می‌شود! در فروش به شکل سنتی شما باید به دنبال مشتری باشید؛ اما در فروش آنلاین این مشتری است که نام شما را جستجو می‌کند و به دنبالتان می‌گردد!

اینستاگرام مارکتینگ؛ شاهراه فروش در اینستاگرام

تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه‌ای آنلاین در اینستاگرام، مستلزم دانستن اصول و قواعد اینستاگرام مارکتینگ است. برای فروش در اینستاگرام، قبل از هر چیزی باید در این شبکه اجتماعی دیده شوید. اگر می‌خواهید کاربران نام برند شما را در اینستاگرام دنبال کنند، باید از روش‌هایی برای بالا بردن فالوور و تعامل پیجتان در اینستاگرام استفاده کنید.

برای موفقیت در اینستاگرام نکته زیر را همیشه به خاطر بسپارید:

✨ حرف اول و آخر را می‌زند. اگر در اینستاگرام مانند یک فروشنده سمج رفتار کنید که فقط می‌خواهد چیزی را به کاربر بفروشد با سر زمین می‌خورید! پس با کاربران خود در تعامل باشید و با محتوای کاربردی برایشان ارزش آفرینی کنید تا با میل خود به مشتریان وفادارتان تبدیل شوند✨

  1. تعامل با کاربران و فروش بیشتر

یکی دیگر از مزایای استفاده از اینستاگرام برای فروش، امکان ایجاد یک رابطه دوستانه با کاربر در این شبکه اجتماعی است. همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیم:

تعامل بیشتر = فروش بیشتر

بنابراین سعی کنید داستان کسب و کارتان را به‌گونه‌ای برای کاربر تعریف کنید که احساس کند شما نیز از جنس آن‌ها هستید. قرار نیست در اینستاگرام محصولاتتان را در یک ویترین بچینید و از پشت شیشه با مشتری صحبت کنید! برای فروش و کسب سود بیشتر به کمک اینستاگرام، با کاربرانتان در تعامل باشید و از نظرات و انتقادات آن‌ها در جهت بالا بردن کیفیت کار خود استفاده کنید. امکان ایجاد یک تعامل سازنده و دوطرفه با مشتری، امکانی است که در کسب و کارهای سنتی خبری از آن نیست.

  1. در اینستاگرام محدودیت زمانی و مکانی نخواهید داشت

یکی دیگر از مزیت‌های این پلتفرم که فروشنده‌ها را وسوسه می‌کند تا به اینستاگرام بیایند، این است که برای فروش در این شبکه هیچ محدودیتی ندارید. کدام فروشگاهی را سراغ دارید که 7 روز هفته و 24 ساعته باز باشد؟! مشتریان شما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند از محصولاتتان دیدن کنند و با شما در ارتباط باشند. همچنین اینستاگرام ماند قفسه‌های یک فروشگاه دارای محدودیت مکانی نیز نمی‌باشد. شما می‌توانید تمام محصولاتتان را در قالب پست و یا استوری در معرض دید کاربر قرار دهید.

  1. برای فروش بیشتر، هدفمند تبلیغات می‌کنید

در صورت استفاده از اینستاگرام برای فروش، می‌توانید محصولات خود را به صورت هدفمندتری و فقط برای مخاطبان هدفتان در همین شبکه اجتماعی تبلیغ کنید. اما در فروش و تبلیغات به شکل سنتی این امکان به این شکل وجود ندارد. آخرین باری که یک تراکت تبلیغاتی بر روی زمین و یا یک بیلبورد تبلیغاتی توجهتان را جلب کرد کی بود؟! اگر از هزینه‌های سنگین تبلیغات به شیوه سنتی بگذریم، بزرگ‌ترین ضعف این شیوه تبلیغاتی در این است که تمام هزینه‌ای که می‌کنید صرف نمایش تبلیغتان به مشتریان هدفتان نمی‌شود.

چه تضمینی وجود دارد که مخاطبان هدفتان بیلبورد و یا تراکت‌های تبلیغاتی فروشگاه شما را ببینند؟ امکان تبلیغات هدفمند در اینستاگرام، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که درصد بیشتری از افرادی که این تبلیغ را می‌بینند، مشتریان شما هستند.

  1. محصولتان را بهتر معرفی می‌کنید

اگر محصولی برای فروش و یا خدماتی برای ارائه به مشتری دارید، باید بتوانید او را متقاعد کنید که این محصول و یا خدمات می‌تواند نیاز آن‌ها را برطرف کند. در فروشگاه حضوری مشتریان عبوری که برای خرید عجله دارند این فرصت را به شما نمی‌دهند! و از طرفی شما ابزارهای لازم برای این کار را هم در اختیار ندارید. اما در اینستاگرام می‌توانید با استراتژی‌های تولید محتوا و همچنین شیوه‌های اینستاگرام مارکتینگ، برتری‌های محصولتان را به نمایش بگذارید. زمانی که مشتری با شما احساس صمیمت می‌کند، راحت‌تر به شما اعتماد کرده و از خدماتتان استفاده می‌کند. شما نیز می‌توانید از این رابطه تعاملی در جهت معرفی بهتر خدمات خود استفاده کنید.

  1. وجود میزان بالای مشتری وفادار

چند درصد احتمال دارد مشتری که به صورت حضوری از شما خرید می‌کند دوباره به سراغتان بیاید؟! چه برتری و یا ارزشی برای مشتری خود خلق کرده‌اید که نام برند شما را در حافظه بلند مدتش ثبت کند؟ اگر می‌خواهید کسب و کارتان به سوددهی دائمی برسد، نباید تنها به دنبال مشتری باشید بلکه به مشتری وفادار نیاز خواهید داشت. و باز هم با تکنیک‌های بازاریابی در اینستاگرام می‌توانید مشتریانتان را به مشتری وفادار تبدیل کنید و مطمئن باشید که به صورت دوره‌ای از شما خرید می‌کنند. برندینگ و ماندگاری نام برند شما در حافظه مخاطب، از برترین مزایای حضور در فضای آنلاین و یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است. در فضای آنلاین مانند اینستاگرام ابزارهای زیادی در اختیار دارید تا گوشه‌ای از ذهن مشتری جاخوش کنید و فراموش نشوید؛ اما در فروش سنتی هیچ تضمینی وجود ندارد که مشتری‌های عبوری، به مشتری وفادار تبدیل شوند!

  1. به راحتی رقیب‌هایتان را آنالیز کنید

در فروش به صورت حضوری امکان آنالیز کردن رقیب‌های کسب و کار و نحوه فعالیتشان پیچیده‌تر از رقیب‌های آنلاین است. یکی از مزیت‌های فروش در اینستاگرام این است که می‌توانید به سادگی رفتار رقیب‌های کسب و کارتان را آنالیز کنید و ببینید از چه شیوه‌هایی برای فروش بیشتر استفاده می‌کنند. اینستاگرام به مشتریان شما امکان مقایسه می‌دهد؛ در این صورت اگر محصولات شما از لحاظ کیفیت، قیمت و … برتری‌هایی داشته باشد، شما برنده این بازی خواهید بود!

خلاصه‌ای از آنچه در این مقاله خواندیم

بعد از خواندن این مقاله هنوز فکر می‌کنید که کسب درآمد در خانه ممکن نیست؟! اگر محصولی برای فروش دارید، حتما نباید هزینه‌های سنگینی بابت رهن و اجاره مغازه و یا فروشگاه بپردازید. با شروع کنید! فروش در اینستاگرام به یکی از پولسازترین کانال‌های فروش تبدیل شده است که می‌تواند درآمد شما را نیز چندین برابر کند.

در این مقاله به 10 مورد از مزایا استفاده از اینستاگرام برای فروش اشاره کردیم که می‌تواند شما را نیز متقاعد کند که هر چه زودتر فروشتان را در این شبکه اجتماعی آغاز کنید! درمورد مزایا استفاده از اینستاگرام برای فروش خوب فکر کنید و برای آینده کسب و کارتان برنامه ریزی کنید.و درنر داشته باشید شروع هیچ کاری آسان نیست اما با تلاش امکان پذیر است. و در این مسیر ممکن است با چالش های زیادی برای دیده شده در اینستا گرام مواجه شوید از جمله این چالش ها افزایش فالوور،بازدید و لایک برای دیده شدن بهتر در بستر اینستاگرام که ممکن است شما را مجبور به buy instagram likes (خرید لایک اینستاگرام) و یا فالوور و … نیز بکند.

 

دکمه بازگشت به بالا