سلامت و دانشکسب و کار برتر

چرا موقع لیزر باید عینک زد؟

بی خطر بودن لیزر موهای زائد سوالی است که بسیاری از بیماران همیشه به دنبال پاسخی برای آن هستند. وقتی می گوییم روشی مطمئن و مطمئن است واقعاً منظورمان چیست؟ در این مقاله سعی شده است کمی در مورد این مشکل صحبت کنیم تا مشکل برای شما بهتر شود و بتوانید با اطمینان بیشتری لیزر درمانی موهای زائد بدن را انتخاب کنید.

آیا لیزر موهای زائد عوارضی دارد؟

بسیار مهم است که درمانگر یا دکتری که عمل لیزر را بر روی بدن شما انجام می دهد، از تمام شرایط پزشکی و داروهای شما آگاهی کامل داشته باشد. تا زمانی که داروهایی که مصرف می کنید در لیست سیاه کلینیک های لیزر درمانی قرار نگرفته باشند، ممکن است مشکل خاصی با لیزر درمانی نداشته باشید. اگر دیابت دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

گاهی اوقات پس از لیزر موهای زائد، ناحیه لیزر روی پوست قرمز می شود و ممکن است فرد در آن ناحیه احساس گرما کند. این اثرات تنها چند روز باقی می مانند و به سرعت برطرف می شوند. در برخی موارد ممکن است هنگام استفاده از لیزر، بیمار زخم و کبودی روی پوست خود ببیند. در این موارد مشخص است که استفاده از روش لیزر موهای زائد برای پوست بیمار خوب نیست.

لیزر می تواند پوست را بیشتر در معرض آسیب های خورشیدی قرار دهد. این روش درمانی می تواند میزان رنگدانه های پوست را افزایش یا کاهش دهد. به این ترتیب رنگ پوست می تواند تیره شود یا به طور کامل رنگ خود را از دست بدهد. البته با استفاده از مواد ضد آفتاب مانند ضدآفتاب ها می توان این مشکل را به راحتی کنترل کرد.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان پوست شود؟

لیزر باعث سرطان پوست می شود فقط یک افسانه است. همانطور که قبلا گفتیم پوست بعد از لیزر به نور خورشید حساس می شود و مراقبت از نور مستقیم خورشید بسیار مهم است. به همین دلیل استفاده منظم از کرم ضد آفتاب مناسب و معاینات منظم توسط پزشک توصیه می شود. اگر این دستورالعمل های ساده را رعایت کنید، مشکلی با نور خورشید نخواهید داشت.

برای دستیابی به بهترین نتایج لیزر موهای زائد، لیزرها تائیدیه های پزشکی داده شده اند که با توجه به نتایج لیزر درمانی بر روی بیماران با تیپ های مختلف پوست اخذ شده است. در تحقیقات انجام شده برای صدور این تاییدیه ها هیچ موردی از سرطان پوست در اثر استفاده از لیزر گزارش نشده است.

آیا لیزر موهای زائد بر باروری تاثیر می گذارد؟

تا به امروز گزارشی مبنی بر تاثیر لیزر بر باروری بیمار گزارش نشده است. این روش بسیار شگفت انگیز است و به راحتی می توان تمام قسمت های بدن را با آن اصلاح کرد. با این روش میزان تابش لیزر برای نفوذ به اندام های داخلی بدن کافی نیست. افراد زیادی هستند که برای داشتن پوستی صاف و باکیفیت به طور مرتب و به مدت طولانی تحت لیزر درمانی قرار می گیرند و در این زمینه با مشکلی مواجه نشده اند.

آیا لیزر موهای زائد پوست را می سوزاند؟

اگر لیزر مناسب برای از بین بردن موهای زائد بدن با توجه به نوع پوست و موی شما انتخاب شود، به هیچ وجه به پوست شما آسیب نمی رساند. اگر درمانگر انجام دهنده لیزر درمانی به اندازه کافی حرفه ای باشد، خطر سوزاندن پوست توسط لیزر بسیار کم است.

با وجود تمام نکاتی که تاکنون ذکر شد، آمادگی کامل قبل از شروع لیزر موهای زائد بسیار مهم است. قبل از شروع، مطمئن شوید که پوستتان به درستی تمیز شده است. هرگز از عطر و لوازم آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید زیرا این مواد می توانند پرتو لیزر را منعکس کنند. پس از لیزر درمانی باید مراقبت های ویژه ای انجام شود. به عنوان مثال، فردی که لیزر موهای زائد را انجام می دهد نباید حداقل به مدت 48 ساعت از استخر استفاده کند زیرا این کار می تواند باعث سوختگی و سایر واکنش های پوستی شود.

تغییر رنگ پوست و کک و مک های ناشی از آفتاب سوختگی با لیزر قابل درمان نیست. این به این دلیل است که وقتی پوست در اثر نور خورشید تغییر رنگ می دهد، در واقع کمی می سوزد. اگر لیزر در معرض پوست آفتاب سوخته قرار گیرد، در واقع حرارت بیشتری به آن اعمال می شود و می تواند سوختگی را بدتر کرده و باعث ایجاد اسکار یا تغییر رنگ پوست شود.

آیا استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد نزدیک چشم خطراتی دارد؟

اگر چشم ها در معرض لیزر قرار بگیرند، بینایی انسان ممکن است آسیب ببیند. بنابراین، تمام افرادی که در اتاق در معرض لیزر هستند باید از عینک استفاده کنند. زمانی که پوست صورت بیمار لیزر می شود این کار باید با فاصله معینی از چشم انجام شود. در حین انجام این کار از عینک های مخصوصی استفاده می کنید که از تابش لیزر به چشم شما جلوگیری می کند.

آیا لیزر موهای زائد یک روش بهداشتی است؟

مانند سایر روش های زیبایی، پزشکان باید از تمیز بودن لیزر و تجهیزات اطمینان حاصل کنند. اگر این استانداردها به درستی رعایت شود، خطر شیوع هر گونه بیماری و عفونت تا حد زیادی کاهش می یابد. تمام قسمت های بدن که در تماس با اشعه لیزر هستند معمولاً بلافاصله با آنتی بیوتیک تمیز می شوند تا به طور کامل از گسترش عفونت جلوگیری شود. اکثر پزشکان قبل از لیزر، پوست بیمار را کاملا تمیز و ضدعفونی می کنند، برخی از آنها در طول فرآیند تابش لیزر از دستکش پلاستیکی استفاده می کنند.

اقدامات احتیاطی ضروری برای لیزر درمانی ایمن

اطمینان حاصل کنید که کلینیکی که در آن قصد انجام لیزر موهای زائد بدن را دارید به طور کامل شرایط زیر را برآورده می کند:

• فرآیند لیزر درمانی باید توسط یک درمانگر مجرب انجام شود

• ناحیه ای که لیزر درمانی انجام می شود باید کاملا تمیز باشد

• مراقبت های بعد از لیزر درمانی توسط کارکنان کلینیک شما توضیح داده خواهد شد

• قبل از شروع درمان، باید یک آزمایش پوستی انجام دهید

• هنگام لیزر درمانی حتما عینک ایمنی تهیه کنید

دکمه بازگشت به بالا