سلامت و دانشکسب و کار برتر

چرا وقتی کرم میزنم صورتم جوش میزنه

زیاده روی در مصرف مواد آرایشی، دشمن پوست است که تشدید جوش و آکنه تنها یکی از عوارض آن است. مصرف بیش از حد مواد آرایشی، فرصت نفس کشیدن به پوست نمی‌دهد و با مسدود کردن منافذ پوست، باعث تشدید جوش و آکنه می‌شود. علاوه بر ایجاد جوش و آکنه، باعث پیری زودرس پوست و ایجاد نیز می‌شود. شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات ، و جای جوش، ، ، تشخیص و درمان ، ، چربی و بوتاکس و … که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید.

  1. عدم پاکسازی صحیح

از اصلی ­ترین دلایل ایجاد آکنه روی پوست پس از آرایش می­توان به عدم پاکسازی صحیح اشاره کرد. هرچقدر هم کرم ضد آفتاب ویتابلا  و پرایمر شما باکیفیت باشد باز هم باید زمانی که به منزل بازمی­گردید صورت خود را با یک پاک کننده مناسب مانند ژل شستشو ویتابلا  بشویید. اگر می­خواهید پوست شما به درستی پاک شود و تمام آلودگی­های ناشی از کرم­ پودر و از سطح پوست پاک شود ابتدا باید به وسیله ، آرایش روی سطح پوست را پاک کنید. این قدم اول است. لدورا، پمپرز، نینو، wee، دایلکس و پنبه ریز در میان تولیدکننده­ های این محصول قرار دارند که می­توانید از محصولاتشان استفاده کنید. پس از پاک کردن آرایش از روی پوست باید با شوینده مخصوص باقی مانده­ ی آلودگی­های ناشی از آرایش را بشویید.

  1. پاکسازی پلک و چشم ­ها

زمانی که می­ خواهید آرایش چشم را پاک کنید نمی­توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید و باید از وسیله­ ای استفاده کنید که باعث ساییدگی این قسمت نشود. همانطور که می­ دانید پوست اطراف چشم بسیار حساس است. اگر براش­های پاک کننده چشم ندارید از یک استفاده کنید و از شوینده مناسب برای این قسمت استفاده کنید. گوش پاک کن جدا از استفاده­ های معمولی که دارد برای آرایش و مخصوصا پاک کردن قسمت­های اشتباه خط چشم بسیار پرکاربرد است.

  1. کاور کردن جوش­ها

هنگامی که با یک جوش بد روبرو می­ شوید و قرار مهمی دارید، اولین کاری که احتمالاً به ذهنتان می­رسد این است که آن را با کرم پودر و کانسیلر بپوشانید. این یک واکنش کاملا معمولی برای اکثر مردم است، اما باید بدانید که با پوشاندن آن، اگر مراقب نباشید، ممکن است باعث بدتر شدن آن شوید. اگر روی صورتتان لکه­ های آزاردهنده جوش ظاهر شده است سعی کنید تا با محلول­های مناسب به درمان سریعتر آن کمک کنید و از لوازم مثل کانسیلر و کرم پودر استفاده نکنید. این کار باعث تشدید شدن آکنه خواهد شد.

  1. عدم داشتن زیرسازی مناسب

پرایمر به عنوان یک مانع فیزیکی بین پوست و کرم­ پودر شما عمل می­ کنند .بنابراین از مسدود شدن منافذ جلوگیری می­کند. در واقع پرایمر یک سد محافظ بر روی پوست ایجاد می‌کند، و همچنین هر محصول درمانی را که در طول روتین روزانه مراقبت از پوست استفاده می‌کنید، روی پوست حفظ می ­کند و از آن محافظت می‌کند. باید قبل از استفاده پوست خود را به خوبی مرطوب کنید تا به پوست یک لایه محافظ مناسب بدهید. عدم داشتن زیرسازی صحیح و استفاده از پرایمر یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه و باز شدن منافذ پوست است. قبل از میکاپ به خوبی صورت را بشویید تا کوچکترین آلودگی روی پوست باقی نماند. به دام افتادن ذرات آلوده می­تواند با بقایای چربی و لوازم آرایشی مخلوط شود و جلوی تنفس پوست را بگیرد. در نتیجه جوش و منافذ باز به سراغتان خواهد آمد.

  1. ابزار آرایشی

انگشتان شما حامل میکروب‌های زیادی است و اگر با دست‌هایتان آرایش می‌کنید، می‌توانند پوست را تحریک کنند. البته، شما می­ توانید قبل از آرایش، دست های خود را بشویید، اما ممکن است شستشوی ساده کافی نباشد. بهتر است از یک برس یا اسفنج استفاده کنید، این ابزارهای آرایشی هم می ­توانند به انتشار آکنه کمک کنند. اگر براش یا اسفنج دائم در معرض آلودگی قرار داشته باشد یا پس از استفاده طولانی مدت آنها را نشویید احتمالا باید منتظر جوش­های جدیدی باشید. اگر ابزارهای خود را تمیز نکنید، هر روز آرایشی که از روزهای قبل کرده­ اید را مجدد روی پوست قرار می­دهید و این کار باعث فشار به منافذ خواهد شد. شما باید هر دوهفته یکبار ابزار آرایشی خود را تمیز کنید تا به پوست آسیب وارد نشود.

  1. استفاده از کرم پودر نامناسب

برخی از مواد موجود در لوازم آرایشی می­ توانند منافذ را مسدود کنند که باعث ایجاد جوش می­شود. به ترکیبات موجود در کرم پودر و نحوه واکنش پوست به آنها توجه کنید. از لحاظ فنی، اکثر لوازم آرایشی باعث ایجاد آکنه نمی‌شوند، اما برخی مواد می‌توانند منافذ را مسدود کنند، که به رشد باکتری‌های عامل آکنه کمک می‌کند. بنابراین، بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید که دارای برچسب ضد حساسیت یا غیرکومدون زا باشد تا از بسته شدن منافذ جلوگیری شود.

  1. استفاده بیش از حد کرم پودر

بسیاری از افرادی که با جوش ها دست و پنجه نرم می­ کنند، پوست چربی دارند، به همین دلیل است که برای دور نگه داشتن چربی­ها از کرم ­­پودر استفاده می­ کنند. استفاده بیش از حد می­تواند باعث شود که پوست شما بی­ نظیر به نظر برسد اما این کار منافذ را مسدود می­کند. اگر پوست شما چرب است و این موضوع شما را آزار می­دهد توصیه می­ کنیم از اسپری مات کننده استفاده کنید، منتظر بمانید تا خشک شود، سپس در صورت نیاز، از یک لایه کرم ­پودر سبک استفاده کنید.

  1. عدم توجه به مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی

یکی از مهم­ترین چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که مطمئن شوید محصولات ارایشی بیز  شما دلیل ایجاد آکنه نیستند. اگر آرایش شما منافذ را مسدود نمی­کند، استفاده از آن برای مدت طولانی­ تر نباید مشکلی ایجاد کند. اما چگونه می­توانید مطمئن باشید که آرایش شما تمام منافذ پوست را مسدود نمی­کند؟ اگر پوست صورت شما مستعد آکنه است به دنبال کرم پودر حاوی اسید سالیسیلیک باشید که می­تواند لایه برداری ملایمی را ایجاد کند و به پیشگیری و درمان منافذ مسدود شده کمک کند. کرم­ پودری تهیه کنید که دارای اسید سالیسیلیک و روغن درخت چای است. این ترکیب به شفاف­تر شدن پوست کمک می­کند. تنها نکته قابل توجه در این نوع کرم پودر قابلیت بالای خشک کنندگی آن روی پوست است. از کرم های حاوی الکل و چربی که به شدت پوست را خشک می­کند، اجتناب کنید. همچنین از کرم پودر حاوی اکریلیک­ و روغن اجتناب کنید، زیرا هر دو ماده می­توانند منافذ را مسدود کرده و منجر به ایجاد جوش های بیشتر شوند.

  1. عدم انجام فیشیال

پاکسازی ماهانه پوست را دائما انجام دهید. حتی اگر دائم از روش­های اصولی برای پاک کردن صورت استفاده می­کنید در ماه از انجام فیشیال غافل نشوید. فیشیال ماهانه توسط بخور و دستگاه­هایی مانند درما اف یا سوزن­های مزونیدلینگ انجام می­شود که به پاکسازی عمیق پوست و کلاژن سازی کمک می­کند. جدا از این موارد استفاده از انواع ماسک­های آبرسان به روشن سازی پوست کمک خواهد کرد. شستشوی دائم صورت و پاکسازی اصولی گاهی نمی­تواند آلودگی­های عمیقی که در منافذ به دام افتاده را تمیز کند. این آلودگی­های می­توانند منجر به ایجاد جوش­های سرسیاه و زیرپوستی شوند. برای جلوگیری این چنینی هرماه یک بار به یک مرکز تخصصی بروید تا پاکسازی پوست خود را زیرنظر پزشک متخصص انجام دهید. با رعایت نکاتی که در اینجا گفته شد تا حد زیادی می­توانید جلوی ایجاد آکنه را بگیرید. لوازم آرایشی موادی هستند که به‌ منظور حفظ ظاهر انسان به‌ کار می‌روند .

استفاده‌ی روزانه از لوازم آرایشی در بین اکثریت افراد رواج پیدا کرده و به امری عادی تبدیل شده است به طوری که امروزه آرایش کردن به بخشی از نیازهای جامعه تبدیل شده و مردم برای استفاده از این لوازم هزینه‌‌ ی زیادی را صرف می‌کنند. آرایش کردن روزانه برای بسیاری از زنان جوان جزء ملزومات و روتین روزمره به شمار می‌آید و به یکی از کارهای سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل شده که حتی خرید این لوازم نیز برای آ‌نها بسیار جذاب می‌باشد؛ ولی آنچه که اهمیت دارد این است که این افراد با عوارض آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی برای پوست آشنا نیستند و با استفاده‌ی طولانی مدت از این مواد، باعث آسیب زدن به پوست خود می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت های جوش زدن پوست بعد از آرایش پرداختیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید از برندهای معتبر و معروف، به فروشگاه اینترنتی سری بزنید. این فروشگاه مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است. در اینجا می‌توانید با خیال آسوده و اطمینان از اصالت کالا، محصول خود را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. خرید شما غیرحضوری است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آدرستان ارسال می‌شود. در پایان برای ما بگویید که شما علت دیگری برای جوش صورت بعد از میکاپ می‌دانید که در این مقاله نیامده باشد ؟

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا