سلامت و دانشکسب و کار برتر

چطور پرز لباس را برطرف کنیم؟

راهکارهای موثر جهت از بین بردن پرز لباس ها

راهکارهای مختلفی برای از بین بردن پرز لباس ها وجود دارد. در ادامه، چند روشی را که بدون آسیب‌زدن به بافت پارچه می‌توانید با استفاده از آن به راحتی تمام پرزها را از روی لباس بردارید بهتان معرفی می کنیم.

استفاده از غلتک پرزگیر لباس

این غلتک ها به این شکل طراحی شده‌اند که وقتی آن ها را روی سطح لباس قرار می دهید، به راحتی پرز و الیاف اضافی و نخ ها را از روی سطح لباس جدا می کنند. در هنگام خرید دامن زنانه بافت، به جنس آن دقت کنید که آیا پرزگیر است یا خیر؟ در صورتی که این دامن پرز شد، شما می توانید با استفاده از این غلتک های فوق العاده، تمام پرزهای لباستان را جدا کنید و از لباستان که مثل روز اولش شده‌است حسابی لذت ببرید.

دستگاه پرز گیر بهترین راهکار برای از بین بردن پرزها

دستگاه های پرزگیر بهترین و مطمئن ترین راه برای از بین‌بردن کامل پرز ها می باشد. این دستگاه دارای چند تیغ نازک و باریک است که به راحتی می تواند پرزها را جدا کند. این دستگاه دقیق، برای از بین پرز تمام لباس ها می تواند بکار بیاید بدون این که کوچک ترین آسیبی به لباس برساند. بنابراین بهترین و مطمئن ترین راهکار موجود برای از بین‌بردن کامل پرزها استفاده از این دستگاه می باشد.

از بین بردن پرز شلوار مشکی |از بین بردن پرز لباس با ژیلت

استفاده از نوار چسب

اگر غلتک پرزگیر در دسترس نیست شما می توانید از راه حل دیگری استفاده کنید. نوار چسب می تواند در چنین شرایطی بکارتان بیاید. برای از بین‌بردن پرز لباس با این روش شما می توانید نوار چسب را روی محل مورد نظر بگذارید و بعد از چند ثانیه آن را سریع از روی لباس جدا کنید. پیشنهاد می شود که همیشه از این روش فقط در زمانی که میزان پرزها زیاد است استفاده کنید.

از بین بردن پرز لباس های خاص

برای لباس هایی که ظرافت بالایی دارند و پارچه ی حساسی دارند می توانید از روشی ساده استفاده کنید که به بافت پارچه کوچک ترین آسیبی نمی رساند. اسفنج خیس راه حلی فوق العاده کارآمد بوده که می تواند پرزهای لباس شما را به طور کامل از بین ببرد. برای استفاده از این روش مقدار کمی آب روی اسفنج بریزید در حدی که کمی خیس شود.

بعد دستتان را به آرامی در جهت بافت پارچه روی شال و روسری یا لباس‌های نخی و ظریف بکشید.. بعد از تکرار چندین‌باره‌ی این روش، پرزها از لباس جدا می‌شوند. با این روش پرزها به سادگی جدا می شود و همگی در یک نقطه جمع می شوند و شما می توانید به راحتی آن ها را جدا کنید.

سرکه و خواص فوق العاده ی آن در از بین پرز لباس و پارچه

سرکه به دلیل خواصی که دارد می تواند به عنوان یک نرم کننده ی فوق العاده برای پارچه ها بکار برود. علاوه بر نر‌م‌کردن لباس ها سرکه توانایی از بین‌بردن پرزها را نیز دارد. برای استفاده از سرکه در از بین‌بردن پرز، شما باید حدود یک چهارم لیوان سرکه را در مخزن ماشین لباسشویی بریزید و لباس ها را شستشو دهید. با این کارشماهم پرزهای لباس ها را از بین می برید و هم لباس ها را ضد عفونی می کنید. این کار فایده ی دیگری هم دارد؛ شما با اینکار محفظه ی درام ماشین لباسشویی را هم حسابی تمیز می کنید.

یک راه حل ساده ی دیگر، استفاده از تیغ است

برای لباس ها و پارچه هایی که نسبتا محکم و مقاوم ستند و حساسیت بالایی ندارند شما می توانید از یک تیغ استفاده کنید. برای از بین‌بردن پرزهای لباس با تیغ کافی است که تیغ را به آرامی روی لباس بکشید. به همین راحتی پرزهای لباس جدا می شوند.

چند نکته ی مهم جهت جلوگیری از به وجود‌آمدن پرز لباس

مطمئنا برایتان جالب است ک بدانید که پرز لباس بر اثر اصطکاک به وجود می آید. اصطکاک منجر به وجود‌آمدن الکتریسیته‌ ساکن می شود و الکتریستیه ساکن، منجر به وجود‌آمدن پرز لباس می شود. به همین دلیل بهتر است که موارد زیر را در نظر داشته باشید که پرزهای مزاحم دوباره بر نگردند.

  • موقع شستشوی لباس، لباس ها را از داخل به بیرون بشویید. به این شکل اصطکاک کمتری روی سمت اصلی لباس وارد می شود.
  • لباس‌ها را بعد از شستشو در هوای آزاد خشک‌کنید.
  • برای از بین‌بردن پرز لباس با هریک از روش‌هایی که گفتیم، خوب است که اول‌ازهمه لباس‌ها را روی یک سطح صاف و نارسانا مثل میز چوبی پهن کنید. به این شکل پرزها بعد از کنده‌شدن دوباره به بخش دیگری از لباس نچسبند.

پرز دادن لباس ها برای تمامی لباس های شما ممکن است اتفاق بیفتد اما یکی از عمده ترین این اشکالات برای لباس های زمستانی پیش می آید. برای لباس های زمستانی ممکن است مشکلات دیگری نیز پیش آید. به طور مثال ممکن است لباس های شما روی بخاری بر اثر حرارت بسوزد یا ایرادی برای آن پیش بیاید. اگر خدای نکرده چنین چیزی برای لباس های شما پیش آمد می توانید در مه پوش از مقاله چگونه ، استفاده کنید و مشکل سوختگی لباس را برطرف نمایید.

چرا لباس پرز می دهد؟

یک چیز اشتباهی که در بین بسیاری وجود دارد این است که فکر می کنند پرز فقط بر روی لباس های تیره شکل می گیرد. چنین چیزی صحیح نیست چرا که پرز دادن لباس ارتباطی به رنگ آن ندارد. پرزها در اثر اصطکاک، شستن زیاد، پوشیدن زیاد و… شکل می گیرد و الیاف درون لباس از بین می روند. از جمع شدن و درهم تنیده شدن این الیاف پرز تشکیل می شود. اما اینکه چرا پرز بر روی لباس های مشکی بسیار نمایان است، این است که پرزها در این لباس ها بیشتر خود را نمایان می کنند.

چطور لباس هایی بخریم که پرز ندهد؟

یا به عبارت دیگر ؛ چرا لباس پرز می گیرد؟ اولین مرحله برای اینه جلوی پرز لباس را بگیرید این است که در هنگام خرید لباس به نوع پارچه دقت کنید. مثلا فرض کنید می خواهید اقدام به خرید شومیز ترک کنید؛ باید نوع پارچه ای که برای تهیه این لباس به کار رفته است را بشناسید تا بعدها دچار پرزگرفتگی لباس نشوید. به صورت کلی تشخیص نوع پارچه بسیار سخت است چرا که خیلی از آن ها الیاف غیرطبیعی دارند و نمی توان به این راحتی الیاف طبیعی را از غیرطبیعی تشخیص داد.

برای این که لباس شما در آینده پرز ندهد، باید از الیاف طبیعی در آن استفاده شده باشد. هرچقدر میزان الیاف طبیعی در ساختار لباس و پارچه آن بیشتر باشد، پرز آن در آینده کمتر خواهد شد. بنابراین بهتر است برای خرید لباس به سراغ اجناسی از جنس نخ، پنبه، ابریشم و… بروید و از خرید لباس هایی با الیاف پلی استر و مصنوعی خودداری کنید. ما در فروشگاه مه پوش بهترین لباس ها را از باکیفیت ترین برندها تهیه کرده ایم که می توانید از آن برای زیباتر کردن استایل خود استفاده کنید. اگر به دنبال یک استایل بی نظیر برای مهمانی ها و مجالس خود هستید می توانید از صفحه یا صفحه دیدن کنید و در کنار آن می توانید با استفاده از یک لباسی مانند دامن، شورتک یا شلوار، یک ست بی نظیر برای خود بسازید. همچنین برای ست کردن استایل خود کارشناسان مد مه پوش به رایگان به شما مشاوره خواهند داد، فقط کافی است با پشتیبانان مه پوش ارتباط برقرار کنید.

چطور از پرز دادن لباس جلوگیری کنیم؟

هنگامی که برای خرید لباس مراجعه می کنید، باید به نوع بافت و پارچه لباس دقت زیادی کنید. اگر بافتی که انتخاب می کنید دارای ریشه های کوتاه و نخ های کوتاه باشد و در عین حال بافت آزاد در ساختار پارچه به وفور یافت شود، احتمال ایجاد پرز بسیار زیاد است. بنابراین سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که دارای بافت محکم و مناسب باشد. برای مثال اگر لباس هایی را بخرید که دارای جنس ابریشم، نخ و پنه است پرز کمی تولید می کند ولی هرچه به سراغ لباس هایی با بافت مصنوعی بروید، پرز بیشتری را بر روی لباس باید داشته باشید. در ادامه چند روش را مورد بررسی قرار می دهیم که بتوانید از پرز لباس جلوگیری کنید. در ادامه نیز می توانید روش های از بین بردن پرز را مشاهده کنید.

از یک لباس زیاد استفاده نکنید

یکی از چیزهایی که باعث می شود لباس ها پرز بدهند، استفاده زیاد است. سعی کنید از یک لباس استفاده زیاد نکنید و در استفاده از لباس ها تنوع داشته باشید تا لباس های شما دچار پرز نشوند. همانطور که بالاتر گفته شد، پوشیدن مداوم یک لباس باعث ایجاد شلی در بافت آن می شود که نتیجه آن پرز دادن خواهد شد.

استفاده نکردن از کوله پشتی و کیف های دوشی

یکی از مهمترین چیزهایی که باعث ایجاد اصطکاک بر روی لباس ها می شود، اصطکاک بین لباس و قسمت های مختلف است. سعی کنید حدالامکان از چیزهایی که برای لباس اصطکاک ایجاد می کنند، استفاده نکنید. کیف های دوشی و کوله ها مدت زمان زیادی در طول روز بر روی لباس شما هستند و همین باعث می شود تا پرز زیادی بر لباس شما ایجاد شود.

اگر هم باید حتما از اینجور وسایل استفاده کنید، سعی کنید تایم محدودی در روز باشد و یا هنگام استفاده از این وسایل از پوشیدن لباس هایی که مستعد پرز دادن هستند، خودداری کنید.

در شستن لباس ها بسیار دقت کنید

وقتی یک لباس را زیاد و بدون در نظرگرفتن اصول شستشوی لباس بشورید، این لباس کم کم دچار آسیب می شود. یکی از آسیب هایی که لباس می بینید، همین است که بعد از مدتی دچار پرز می شود و در واقع شما نمی توانید به درستی از آن لباس استفاده کنید. لباس هایی که مستعد پرز دادن هستند مانند لباس مخمل، پشمی و… را سعی کنید درون ماشین لباسشویی و آن هم روی خشک کن نگذارید چرا که این کار باعث می شود پرز دادن لباس به دلیل اصطکاک بین لباس ها و پارچه ها تشدید شود.

نکته ای در شستشوی لباس ها وجود دارد این است که اگر بعد از شستشو پرز زیادی بر روی لباس باقی ماند، می توانید قسمت فیلتر آب و فیلتر پرزگیر ماشین لباسشویی خود را چک کنید تا اگر این ها گرفتگی دارند، برطرف شود. داشتن پرز بر روی این قسمت ها باعث می شود عملیات تخلیه پرز درست انجام نشود و همین پرزها در سری بعد مجددا به لباس ها بچسبد.

دکمه بازگشت به بالا