خبرهای کلیکسب و کار برتر

چگونه لپ تاپ هنگ کرده را خاموش کنیم؟

اگر با یخ زدن لپ‌تاپ یا لپ‌تاپ و کامپیوتر خود با آویزان شدن مواجه هستید، این مشکل بزرگی است که تمام کار شما را مختل می‌کند. این مشکل زمانی که در یک جلسه آنلاین هستید و یا کارهای مهم خود را انجام می دهید بیشتر آشکار می شود. البته حل این مشکل به این معنی نیست که باید لپ تاپ خود را ارتقا دهید. بدون شک می توان هنگ لپ تاپ را یکی از مشکلات رایج ویندوز 7، ویندوز 8 و 10 یا حتی سیستم عامل MacOS دانست. در این مقاله دلیل هنگ شدن لپ تاپ و نحوه حل مشکل آویزان شدن لپ تاپ را توضیح می دهیم; با ما در تکنولایف همراه باشید تا بدانید چرا لپ تاپ شما در ویندوز 10 آویزان است؟

البته اولین کاری که برای حل مشکل هنگ لپ تاپ ایسوس باید فکر کرد و انجام داد، بستن برنامه ها و سرویس هایی است که در پس زمینه در حال اجرا هستند. کلیدهای Ctrl + Alt + Delete را به طور همزمان فشار دهید تا پنجره Task Manager باز شود. در این قسمت فقط باید برنامه هایی را که بیشترین استفاده از منابع CPU و RAM را دارند بررسی کنید. اگر با برنامه ای برخورد کردید که بی جهت از منابع لپ تاپ شما استفاده می کند، باید روی آن کلیک کرده و سپس گزینه پایان دانلود را انتخاب کنید.

پس از شناسایی برنامه ها و خدماتی که به آنها نیاز ندارید و از اجرای آنها جلوگیری کردید، باید مشکل لپ تاپ را برطرف کنید. اگر اینطور است، وضعیت قبلی بهتر نشده است، باید دکمه پاور لپ تاپ را برای چند ثانیه فشار دهید و آن را مجددا راه اندازی کنید. فراموش نکنید که باید از اطلاعات و عادات مهم خود محافظت کنید تا گم نشوند.

2: آخرین به روز رسانی های ویندوز را نصب کنید

اگر به‌روزرسانی‌های سیستم عامل را در زمان مناسب نصب نکنید، ممکن است عملکرد لپ‌تاپ شما کاهش یابد. توصیه می کنیم برای بهره مندی از به روز رسانی های سیستم عامل مایکروسافت، نسخه قانونی سیستم عامل مایکروسافت را نصب کنید. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، گزینه به روز رسانی به طور خودکار فعال می شود. در بیشتر موارد، به روز رسانی خودکار و آخرین درایورها به صورت آنلاین در دسترس هستند. اگر قصد دارید سیستم عامل خود را به روز کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه آپدیت ویندوز ویستا، 7، 8 و 8.1

کنترل پنل را باز کنید.

برای ادامه روی System and Security کلیک کنید. در مرحله بعد باید بر روی گزینه Windows Update کلیک کنید.

اکنون تمام به روز رسانی های موجود را برای لپ تاپ بررسی و اعمال می کند. اگر به‌روزرسانی‌های جدیدی یافت شد، می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

نحوه آپدیت ویندوز 10

تنظیمات را وارد کنید.

سپس بر روی Update and Security ضربه بزنید.

اکنون ویندوز را آپدیت کنید.

اکنون باید بر روی Check for updates کلیک کنید.

پس از دانلود در دستگاه، گزینه Reboot now را انتخاب کنید.

نحوه راه اندازی مجدد لپ تاپ یخ زده

برای راه اندازی مجدد رایانه گیر کرده، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا سیستم خاموش شود. پس از خاموش شدن سیستم، چند ثانیه صبر کنید تا دوباره راه اندازی شود و شروع به کار کند.

نکته:

هنگامی که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی می کنید، می توانید بین حالت ایمن و حالت عادی یکی را انتخاب کنید. برای اینکه ببینید آیا سیستم شما بدون مشکل راه اندازی می شود، توصیه می کنیم ابتدا گزینه راه اندازی ویندوز در حالت عادی را امتحان کنید.

رفع مشکل قفل لپ تاپ

فناوری زندگی ما را آسان تر می کند. به همین دلیل ما به فناوری وابسته هستیم و بدون آن با مشکلاتی مواجه هستیم. اگر لپ تاپ شما که هر روز از آن برای کارهای روزمره خود استفاده می کنید، مشکل مسدود شدن خودکار داشته باشد، چه احساسی خواهید داشت؟ بدانید چرا لپ تاپ شما قفل است، این یک ترفند کامپیوتری است. مهمترین دلایل قفل کردن لپ تاپ به شرح زیر است: در ادامه با دیجی چه همراه باشید.

تنظیمات صفحه نمایش: ممکن است با تنظیمات نمایشگر لپ تاپ خود اشتباه گرفته باشید (مثلاً آن را روی 5 یا 10 دقیقه تنظیم کنید). این ممکن است به دلیل تنظیم صفحه نمایش، باعث قفل شدن خودکار لپ تاپ شود.

خرابی سیستم: اگر لپ تاپ شما پس از قفل شدن خاموش شود، ممکن است سیستم شما از کار افتاده باشد.

داغ شدن بیش از حد: گاهی اوقات لپ تاپ شما به دلیل گرم شدن بیش از حد به طور خودکار قفل می شود تا از آسیب احتمالی لپ تاپ جلوگیری شود.

به روز رسانی های سیستم: ممکن است پس از تکمیل به روز رسانی های مهم امنیتی و حیاتی ویندوز، سیستم شما به طور خودکار قفل شود. ممکن است لپ‌تاپ به‌روزرسانی‌های مهم ویندوز را در پس‌زمینه اجرا کند.

در بیشتر موارد، لپ تاپ شما پس از چند دقیقه عدم فعالیت به طور خودکار قفل می شود. این مشکل همچنین می تواند ناشی از تنظیمات استفاده شده در سیستم باشد. برای جلوگیری از قفل شدن خودکار سیستم می توانید تنظیمات نمایشگر را تغییر دهید.

در مواردی که تداخلی با برنامه های ویندوز نداشته اید و لپ تاپ شما قفل شده است، مشاوره تخصصی مورد نیاز خواهد بود. در نتیجه توصیه می شود موارد زیر را در نظر بگیرید:

صرفه جویی در زمان صفحه نمایش

مدت زمان قفل صفحه را تغییر دهید و اضافه کنید.

محافظ صفحه نمایش را غیرفعال کنید.

زمان خواب سیستم را بر اساس نیازهای خود و برای مدت طولانی زمانی که قصد دارید برای مدت طولانی در لپ تاپ بیکار باشید، تنظیم کنید.

قفل خودکار (قفل پویا) را غیرفعال کنید.

تنظیم قفل سیستم زمان بیکاری را تغییر دهید.

لیست بالا ممکن است بیشتر از آنچه ذکر شد باشد. آنچه بسیار مهم است این است که در برندهای معروفی مانند اچ پی، لنوو و ایسر علت این مشکل ممکن است تنظیمات پیش فرض سیستم باشد. تنظیمات پیش فرض صفحه نمایش را در این نوع لپ تاپ ها تغییر دهید تا مشکل قفل خودکار لپ تاپ حل شود.

لپ تاپ ایسوس هنگ می کند

اگر لپ تاپ ایسوس شما گیر کرده و به دستورات شما پاسخ نمی دهد، بهتر است هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کنید تا باعث از بین رفتن اطلاعات نشود. برای این کار باید موارد زیر برای حل مشکل هنگ لپ تاپ ایسوس انجام شود.

ریست درایور کارت گرافیک

اگر رایانه شما به طور غیرمنتظره ای هنگ کرد، ابتدا باید درایورهای ویدیویی لپ تاپ خود را بررسی کنید. برای این کار vin+ctrl+shift+B را فشار دهید. این کار باعث سیاه شدن صفحه نمایش می شود و پس از چند ثانیه صدای بوق را می شنوید که نشان می دهد کارت گرافیک لپ تاپ شما ریست شده است.

نوار وظیفه یا مدیر وظیفه را باز کنید.

مدیر وظیفه را با استفاده از ctrl+alt+delete باز کنید و تمام برنامه‌های hanging را ترک کنید. اگر یکی از برنامه های متوقف شده دارای خطای مرگبار باشد، می تواند سرعت لپ تاپ ایسوس شما را کاهش دهد.

لپ تاپ را به صورت دستی ریستارت کنید

با نگه داشتن دکمه پاور، لپ تاپ را به اجبار راه اندازی مجدد کنید. سپس 30 ثانیه صبر کنید و ویندوز را ریستارت کنید. در بیشتر موارد، سیستم شما به طور معمول بدون خطا کار می کند.

به روز رسانی ویندوز را بررسی کنید

ببینید ویندوز از آخرین آپدیت چه تغییراتی در سیستم شما ایجاد کرده است. به روز رسانی بخشی از سیستم به این دلیل است که ناسازگار است، بنابراین سیستم هنگ می کند.

برنامه های تازه نصب شده را مرور کنید

برنامه های جدیدی را که اخیراً روی سیستم نصب کرده اید بررسی کنید. همچنین نصب یک آنتی ویروس جدید بر روی سیستم می تواند باعث ایجاد خطا و ناسازگاری در لپ تاپ ایسوس شما شود. در بیشتر موارد، هر گونه تغییر اشتباه در سیستم شما می تواند باعث مشکل لپ تاپ ایسوس شود.

داغ شدن بیش از حد: گاهی اوقات لپ تاپ به دلیل گرم شدن بیش از حد خود به طور خودکار قفل می شود تا از آسیب احتمالی لپ تاپ جلوگیری شود.

به روز رسانی سیستم: ممکن است پس از تکمیل امنیت کلید ویندوز و به روز رسانی، سیستم شما به طور خودکار خاموش شود. لپ‌تاپ ممکن است Windows Update را در پس‌زمینه اجرا کند.

در بیشتر موارد، لپ تاپ شما پس از چند دقیقه عدم فعالیت به طور خودکار قفل می شود. این مشکل ممکن است به دلیل تنظیمات اعمال شده بر روی سیستم نیز رخ دهد. برای جلوگیری از قفل شدن خودکار سیستم، می توانید تنظیمات نمایشگر را تغییر دهید.

در صورتی که تنظیمات ویندوز را دستکاری نکرده اید و لپ تاپ شما قفل است، مشاوره تخصصی الزامی است. بنابراین، توصیه می شود به موارد زیر توجه کنید:

تایمر صفحه را خاموش کنید.

مدت زمان قفل صفحه را تغییر دهید و آن را افزایش دهید.

محافظ صفحه نمایش خود را خاموش کنید.

زمان خواب سیستم را با توجه به نیازهای خود و برای دوره های طولانی تری که قصد دارید برای مدت طولانی در لپ تاپ غیر فعال باشید، تنظیم کنید.

قفل خودکار (قفل فعال) را غیرفعال کنید.

تنظیمات قفل بیکار را تغییر دهید.

لیست بالا ممکن است بیش از آنچه گفته شده باشد. آنچه بسیار مهم است این است که در برندهای معروفی مانند اچ پی، لنوو و ایسر تنظیمات پیش فرض سیستم می تواند این مشکل را ایجاد کند. در این نوع لپ تاپ ها، مقادیر پیش فرض نمایشگر را تغییر دهید تا مشکل قفل خودکار لپ تاپ حل شود.

لپ تاپ آویزان ایسوس

اگر لپ تاپ ایسوس شما گیر کرده و به دستورات شما پاسخ نمی دهد، بهتر است هر چه سریعتر این مشکل را حل کنید تا باعث از دست رفتن اطلاعات شما نشود. برای این منظور لازم است برای حل مشکل هنگ لپ تاپ ایسوس موارد زیر را انجام دهید.

درایور کارت گرافیک را ریست کنید.

اگر رایانه شما به طور غیرمنتظره ای یخ می زند، ابتدا باید درایور ویدیوی لپ تاپ را بررسی کنید. برای این کار کلیدهای win+ctrl+shift+B را فشار دهید. به همراه این، صفحه نمایش شما سیاه می شود و پس از چند ثانیه صدای بوق می شنود که نشان می دهد کارت گرافیک لپ تاپ شما ریست شده است.

نوار وظیفه یا مدیر وظیفه را باز کنید

Task Manager را با استفاده از کلیدهای ترکیبی ctrl+alt+delete باز کنید و تمام برنامه های hanging را متوقف کنید. اگر یکی از برنامه های گیر کرده مشکل جدی داشته باشد، می تواند سرعت لپ تاپ ایسوس شما را کاهش دهد.

لپ تاپ را به صورت دستی روشن کنید

با فشار دادن دکمه پاور، لپ تاپ را اجباری راه اندازی مجدد کنید. سپس 30 ثانیه صبر کنید و ویندوز را ریستارت کنید. در بیشتر موارد، دستگاه شما به درستی و بدون هیچ خطایی کار می کند.

به روز رسانی ویندوز را بررسی کنید

ببینید ویندوز از آخرین آپدیت چه تغییراتی در سیستم شما ایجاد کرده است. به روز رسانی بخشی از سیستم ممکن است باعث ناسازگاری و از کار افتادن سیستم شده باشد.

برنامه های تازه نصب شده را مرور کنید.

برنامه های جدیدی را که اخیراً روی سیستم نصب کرده اید بررسی کنید. علاوه بر این، نصب یک برنامه آنتی ویروس جدید بر روی سیستم ممکن است باعث ایجاد خطا و ناسازگاری با رایانه ایسوس شما شده باشد. به طور خلاصه، انواع تنظیمات اشتباه در سیستم شما می تواند باعث یخ زدن لپ تاپ ایسوس شود.

دکمه بازگشت به بالا