سلامت و دانشکسب و کار برتر

چگونه کرم پودر را رقیق کنیم

چگونه کرم پودر را رقیق کنیم؟ اگر میکاپ کار حرفه‌ای باشید، می‌دانید که کرم پودر یکی از مولفه‌های اصلی در آرایش صورت محسوب می‌شود. این محصول آرایشی به منظور زیرسازی و یکدست کردن پوست صورت و همچنین محو کردن لک، جای جوش، زخم و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی در برخی موارد ممکن است کرم پودر انتخابی شما سنگین و یا بسیار ضخیم باشد. این مشکل را بعد از استفاده از کرم بر روی صورت متوجه می‌شوید که منجر به ظاهری کیکی شکل در صورت می‌شود و باید رفع شود.

استفاده از ته کرم پودر شیشه ای |ترکیب کرم پودر عروس

حال ممکن است با این سوال مواجه شوید که “چگونه کرم پودر را رقیق کنیم؟” برای این کار چند روش وجود دارد که می‌تواند کرم پودر را رقیق کرده و ضخامت آن را روی صورت کاهش داد. یک روش ترکیب کردن روغن صورت و یا کرم مرطوب کننده با کرم پودر آرایشی است که به رقیق شدن کرم و از بین رفتن قوام کرم منجر می‌شود. روش دیگر مخلوط کردن کرم آرایشی با یک پرایمر آبرسان، تونر زیرسازی و یا فقط آب است. راه دیگر پخش و توزیع کرم پودر با استفاده از اسفنج آرایشی است که کمک می‌کند کرم در لایه نازک‌تری روی صورت قرار گیرد و ظاهر پوست طبیعی جلوه کند. در ادامه مطلب به طور کامل درباره هر یک از این روش‌ها بحث شده است. با این روش‌ها به آسانی می‌توانید بافت کرم پودر خود را رقیق‌تر کنید تا بهتر روی پوست صورت بنشیند.

 8 روش رقیق‌تر شدن کرم پودر

ترکیب کرم پودر با کرم مرطوب کننده یکی از راه‌های رقیق کردن کرم پودر سنگین در پاسخ به این سوال “چگونه کرم لاکچری کوین اصل را رقیق کنیم”، مخلوط کردن کرم و مرطوب کننده است. با این کار کرم پودر نازک شده و در واقع یک مرطوب کننده رنگی خواهید داشت. از طرفی با این روش پایه آرایش شفاف شده و استفاده از کرم‌های سنگین نیز آسان‌تر خواهد شد. یک قطره به اندازه نخود از مرطوب کنده خود را به کرم پودر اضافه کنید و آن را درون ظرف یا پشت دست خود ترکیب کنید. برای این منظور می‌توانید از براش یا پالت همزن استفاده کنید و آنقدر این دو کرم را مخلوط کنید تا به غلظت دلخواه برسید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه باید مواد پایه کرم پودر و مرطوب کننده شما با هم سازگاری و مطابقت داشته باشند. مثلا اگر کرم پودر شما بر پایه آب است، کرم مرطوب کننده نیز باید بر پایه آب باشد. هرگز کرم پودر را با مرطوب کننده سنگین مخلوط نکنید، زیرا میکاپ را بیشتر کیکی و لک‌دار نشان می‌دهد. بسته به میزان دلخواه رقیق شدن کرم پودر، می‌توان بیشتر از یک قطره مرطوب کننده استفاده کرد که کاملا سلیقه‌ای است. در برخی موارد با افزودن مرطوب کننده بیشتر، کرم پودر مرطوب‌تر شده و پوشش طبیعی و شفافی به صورتتان می‌دهد.  در رابطه با میزان نسبت کرم پودر به مرطوب کننده بهترین راه برای یافتن اندازه‌ای است که می‌خواهید، آزمون و خطاست. پنکک لاکچری کوین ۱۰۳ دارای بافتی سبک و بسیار نرم است .

کرم پودر را با یک اسفنج آرایشی مرطوب بزنید. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای رقیق کردن کرم پودر آرایشی، پخش آن با استفاده از یک اسفنج مرطوب آرایشی است. در این روش نیازی به ترکیب کرم پودر با چیزی ندارید و فرمولاسیون اصلی کرم حفظ خواهد شد. فقط کافی است اسفنج را کمی مرطوب کنید یا کمی آب را به روی آن اسپری کنید. سپس یک الی دو قطره از کرم را به پشت دستتان بزنید. سپس اسفنج مرطوب را به کرم آغشته کرده و آن را به شکل ضربه‌ای به صورت بزنید. رطوبت موجود در اسفنج سبب شفاف شدن کرم پودر شده و ظاهری طبیعی و زیبایی به صورتتان می‌دهد.  مخلوط کردن کرم پودر با پرایمر چگونه کرم پودر را رقیق کنیم؟ یکی از روش‌ها برای رقیق کردن کرم‌های سنگین، ترکیب آن با پرایمر است. این کار علاوه بر کاهش غلظت کرم پودر، به ماندگاری بیشتر کرم روی صورت کمک می‌کند. همچنین با این راه یک پایه صاف به عنوان زیرساز روی صورت ایجاد می‌شود. کمی از پرایمر را به کرم پودر اضافه کنید و آن را در محل مناسبی ترکیب کنید.

در صورتی که پوست صورتتان خشک است، به سراغ پرایمر آبرسان بروید تا رطوبت مورد نیاز تامین شده و جلوی پوسته پوسته شدن صورتتان گرفته شود. اگر پوست چربی دارید به سراغ پرایمرهای مات بروید تا درخشش و براقیت پوست گرفته شود. پرایمرهای صاف کننده نیز قادرند سطح پوست را صاف کرده و جلوی ته نشین شدن کرم در منافذ بزرگ پوستی را بگیرند. اگر بر روی صورت منافذ بزرگی دارید، ترکیب کرم پودر با پرایمر بهترین انتخاب است.  برای این که بدانید چه مقدار پرایمر نیاز است، ابتدا از مقدار کمی شروع کنید و در صورت لزوم مقدار آن را بیشتر کنید. استفاده از پرایمر سبک بهتر است تا یه پایه صاف بدون ضخامت زیاد کرم پودر ایجاد شود. حتما به سازگاری کرم پودر و پرایمر توجه کنید. برای مثال هرگز کرم پودر بر پایه آب را با پرایمر بر پایه سیلیکون ترکیب نکنید. زیرا ساختار هر دو متفاوت است و به خوبی با هم ترکیب نمی‌شوند.

چند قطره آب به کرم پودر اضافه کنید.  یکی از ساده‌ترین راه‌ها و قابل دسترس‌ترین روش‌ها برای رقیق‌تر شدن کرم پودر، اضافه کردن آب است. به سادگی چند قطره آب به فونداسیون خود اضافه کنید و آن را با هم مخلوط کنید تا به غلظت دلخواه برسید. این روش برای دستیابی به فینیش شبنم دار بدون افزودن محصولات اضافی ایده آل است. اضافه کردن آب همچنین به شفاف شدن رنگ کرم پودر شما کمک کرده و استفاده از آن را نیز آسان‌تر می‌کند. ترکیب کرم پودر با روغن اگر هنوز هم به دنبال پاسخ این سوال “چگونه کرم پودر را رقیق کنیم” هستید، بهتر است از ترکیب کرم پودر و روغن نیز استفاده کنید.

در صورتی که پوست خشکی دارید، مخلوط کردن کرم با روغن صورت بهترین روش است تا به رقیق شدن کرم کمک کرده و ظاهر آن را بهتر کند. انتخاب روغن بستگی به رنگی دارد که می‌خواهید در آخر ایجاد شود. هرگز به سراغ روغن‌های غلیظ نروید، زیرا کرم پودر را بسیار چرب و غیر قابل استفاده می‌کند.  در میان روغن‌ها، روغن جوجوبا بسیار سبک وزن است و اصلا حس سنگینی به پوست نمی‌دهد. یک قطره روغن را به کرم اضافه کرده و آن را مخلوط کنید. در صورت لزوم از مقدار بیشتری روغن استفاده کنید. ولی میزان روغن نباید زیاد باشد، زیرا میکاپ چرب می‌شود. در این روش کرم پودر شما اصلا نباید روغنی باشد، زیرا چربی پوست فوق‌العاده زیاد خواهد شد.  آدرس نمایندگی محصولات لاکچری کوین در تهران در زیر آمده است .

اضافه کردن هایلایتر مایع به کرم پودر از دیگر راه‌های رقیق کردن کرم پودر، اضافه کردن هایلایتر مایع به آن است. اطمینان حاصل کنید که هایلایتر انتخابی شما خیلی براق نباشد. اگر به دنبال ظاهر آفتابی هستید، به سراغ هایلایتر مایع شامپاین یا طلایی روشن بروید. از رنگ‌های مختلف هایلایتر استفاده کنید تا در نهایت به رنگ دلخواه خود برسید.  ترکیب با اسپری فیکساتور از دیگر روش‌های آسان برای کاهش ضخامت کرم پودر، استفاده از فیکساتور است. فیکساتور هم کرم پودر را روان کرده و هم ظاهر شفافی به صورت می‌دهد. حواستان باشد تا از مقدار زیادی فیکساتور استفاده نکنید زیرا می‌تواند کرم پودر را روان کند.

بهترین کار این است که کمی از فیکساتور را روی براش اسپری کنید و سپس براش یا اسفنج را در کرم پودر فرو کنید. این روش به توزیع یکنواخت غبار صورت و جلوگیری از آبریزش بیش از حد کرمپودر کمک می‌کند. از یک رقیق کننده پایه استفاده کنید.  برای رقیق کردن کرم پودرهای سنگین می‌توان از یک تینر کرم پودر یا همان رقیق کننده پایه استفاده کرد. متاسفانه در بازار تینر زیرسازی زیادی وجود ندارد. این محصولات را با روغن و نرم کننده فرموله کرده‌اند و می‌توان آن‌ها را با مرطوب کننده معمولی یا روغن صورت جایگزین کرده و مورد استفاده قرار داد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا