سلامت و دانشکسب و کار برتر

آشنایی با کپسول پریوتین نوتراکس

مشخصات کپسول پریوتین نوتراکس:

  • حفظ سلامت پوست و مو
  • کمک به جلوگیری از ریزش مو
  • کمک به جوانسازی پوست به واسطه وجود بیوتین
  • ترکیبی از ویتامین ها، عناصر گیاهی و آمینو اسید
  • حاوی سیستئین برای حفظ سلامت مو
  • کمک به افزایش استحکام ناخن
  • فاقد شکر و مواد نگهدارنده
  • فاقد گلوتن، تخم مرغ، شیر و سویا

نحوه مصرف کپسول پریوتین نوتراکس:

بزرگسالان و نوجوانان بالای 14 سال: روزانه دو کپسول به مدت 3 الی 6 ماه، یا طبق دستور پزشک، همراه با غذا و یک لیوان آب مصرف گردد.

ترکیبات مکمل پریوتین نوتراکس (در هر ۲ کپسول):

Biotin 200 µg
L-Cystine 6 mg
Millet Extract (Panicum Miliaceum) 420 mg
Calcium Pantothenate (Calcium D-Pantothenate) 30 mg

توصیه، هشدار و عوارض مصرف پریوتین نوتراکس:

  • مصرف پریوتین نوتراکس برای افراد زیر 14 سال توصیه نمی گردد.
  • در دوران بارداری و شیردهی، قبل از مصرف پریوتین با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • در صورت حساسیت به فرآورده و یا هر یک از اجزای آن، قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • در صورت پیدایش هر گونه علایم حساسیت و یا عوارض گوارشی، مصرف پریوتین را قطع نموده و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • در صورت مصرف همزمان با سایر فرآورده ها / داروهای دیگر، قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • در صورت ابتلا به هرگونه بیماری قبل از مصرف، با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • بیش از میزان ذکر شده مصرف نگردد مگر با توصیه پزشک

عوارض جانبی این فرآورده معمولا به ندرت و خفیف دیده می شود. مصرف طولانی مدت و بیشتر از میزان توصیه شده این فرآورده ممکن است برخی عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. در صورت ادامقرص پریوتین نوتراکس یک مکمل ایرانی است که به حفظ سلامت مو، ناخن و پوست کمک می کند. ویتامین ها و ترکیبات موجود در فرمولاسیون این مکمل به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد موها کمک کرده و در نهایت باعث افزایش ضخامت و درخشندگی موهای شما می شود. قرص پریوتین همچنین به بهبود وضعیت پوست کمک کرده و از شکنندگی ناخن ها نیز جلوگیری می کند. ، بیوتین، ال-سیستین و عصاره ارزن ترکیبات موجود در این قرص هستند که اهمیت آنها برای پوست و مو کاملا اثبات شده است. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در رابطه با این قرص و فواید آن برای پوست و مو ارائه می گردد لطفا با داروخانه آنلاین اندیشه همراه باشید.

Acquaintance with Nutrax Priutin capsules

اهمیت تغذیه در جلوگیری از ریزش مو

موهای ما برای رشد و حفظ سلامت به مواد مغذی نیاز دارند. ویتامین ها، عناصر کمیاب و هر چیزی که ما می خوریم، همگی در رشد موهای ما نقش دارند. ممکن است بدن ما فاقد برخی مواد مغذی مفید برای رشد موهایمان باشد که در نتیجه باعث ریزش مو، کدر شدن مو، موهای خشک یا چرب و غیره شود. برخی از مهمترین ریزمغذی ها برای حفظ سلامت پوست و مو عبارتند از:

ویتامین B

ویتامین B به دلیل توانایی فوق العاده اش در تصفیه بدن و پاکسازی آن شناخته شده است. این ویتامین ها در خوراکی هایی مانند مخمر آبجو، جلبک های دریایی و در برخی میوه ها یافت می شود. آنها برای رفع مشکلات و موهای چرب بسیار عالی هستند. به عنوان مثال، مخمر آبجو یک ترکیب عالی برای از بین بردن شوره و چربی مو است زیرا سرشار از ویتامین B است. همچنین برای موارد ریزش مو توصیه می شود. ویتامین B نیز به اشکال مختلفی یافت می شود و علاوه بر اینکه باعث رشد خوب مو می شود، به تقویت سیستم گوارشی، رشد بهتر ناخن ها و سلامت بهتر کمک می کند.

سایر مکمل های غذایی

مکمل های غذایی به حفظ سلامت و شادابی مو کمک می کنند. مشکلات موی شما هرچه که باشد، طیف وسیعی از محصولات برای زیبایی و تقویت موهای شما وجود دارد. تکنیک های طبیعی، یعنی استفاده از روغن های ضروری و ماساژ پوست سر برای سلامت موهای شما مفید است. رعایت دستورات متخصص، اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی مناسب نیز به حفظ خوب موهای شما کمک می کند.

قرص پریوتین مو

عناصر کمیاب و مواد غذایی فوق العاده زیادی وجود دارند که به رشد مو کمک می کنند. ویتامین ها، ها و مواد معدنی باعث رشد مو می شوند اما به سلامت بدن نیز کمک می کنند. بسته به شدت مشکل ریزش مو، می توانید از انواع مکمل ریزش موی موجود در بازار استفاده کنید. قرص پریوتین مو یکی از مکمل های موجود در بازار است که با تامین عناصر بسیار مفید می تواند رشد موها را تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری کند. در ادامه به مزایای ترکیبات به کار رفته در فرمولاسیون این مکمل می پردازیم.

عصاره ارزن

دانه های ارزن به رنگ زرد هستند و طعم آن شیرین و تلخ است. ارزن دومین محصول پر کشت در شرق آسیا است. چینی ها ارزن را از حدود ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح پرورش داده اند. این ترکیب سرشار از کربوهیدرات، منیزیم، پروتئین، منگنز، کلسیم، تیامین، ویتامین ها، کاروتن، آهن، فسفر، فیبر و ریبوفلاوین است.

ارزن فواید زیادی دارد. تنوع مواد مغذی موجود در آن به بدن ما کمک می کند تا با بسیاری از بیماری ها مبارزه کند. آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، پروتئین، فیبر، ، کربوهیدرات، ویتامین B1، B2، B3 در ارزن به وفور یافت می شود. به همین دلیل آن را یک غذای کامل می نامند. آهن (۶.۳ گرم در ۱۰۰ گرم) و پروتئین (۱۲.۳ گرم در ۱۰۰ گرم) در ارزن به وفور یافت می شود. مصرف منظم و متعادل آن باعث تسکین بیماری ها بیماری های کم خونی می شود. استفاده از ارزن برای موهای زیبا، چشم، ناخن و پوست مفید است. ارزن سرشار از (۳۲ گرم در ۱۰۰ گرم) است. کاروتن برای مو، چشم و ناخن بسیار مفید است. استفاده از ارزن همچنین باعث درخشندگی پوست می شود.

بیوتین

در مطالعه دیگری نشان داده شد که بیوتین ضخامت ساقه مو را افزایش می دهد. تصور می شود که بیوتین با افزایش تولید کراتین، پروتئینی که مو را تشکیل می دهد، عمل می کند. بیوتین به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما عوارض جانبی می تواند شامل بثورات پوستی، حالت تهوع و اسهال باشد.

ال سیستئین

سیستئین مهمترین اسید آمینه حاوی گوگرد است. این آمینو اسید یکی از اجزای اصلی پروتئین های تشکیل دهنده مو و همچنین پوست است. پروتئینی به نام آلفا کراتین که در ناخن های دست، پا، پوست و مو یافت می شود حاوی مقادیر زیادی اسید آمینه سیستئین و سیستین دایمر است. خاصیت ارتجاعی و بافت پوست با وجود افزایش می یابد و در تولید بیوشیمیایی پروتئین کلاژن در بدن بسیار مهم است. اسید آمینه سیستئین و دایمر آن نیز در بسیاری از پروتئین های دیگر مشاهده می شود که عملکردهای متفاوتی را در بدن انجام می دهند. چندین آنزیم گوارشی نیز حاوی سیستئین به عنوان اسید آمینه اصلی هستند.

سیستئین و دایمر آن را می توان به صورت مکمل در طول فرآیند درمان بسیاری از اختلالات موثر بر بدن استفاده کرد. سیستئین به طور معمول از اسید آمینه متیونین در بدن تشکیل می شود و به عنوان یک اسید آمینه غیر ضروری طبقه بندی می شود که در رژیم غذایی مورد نیاز نیست. سنتز سیستئین در بدن نیاز به حضور ویتامین B6 دارد، اگر نوعی بیماری مزمن در بدن وجود داشته باشد، ممکن است سنتز آن قطع شود. دوزهای بالاتر از حد طبیعی اسید آمینه سیستئین برای بسیاری از افرادی که از بیماری های مزمن رنج می برند، ممکن است تجویز شود.

ویتامین B5

به نظر می رسد این لیست برای ارزیابی فواید اسید پانتوتنیک برای بدن بی پایان است. در ارتباط با سایر ویتامین‌های B، بدن از این ویتامین برای تامین سوخت بدن به روش ‌های مختلف استفاده می ‌کند. استفاده از بر مغز، قلب، غدد فوق کلیوی، پوست و مو به شدت به عملکرد ویتامین بستگی دارد. ویتامین B5 برای درمان و کمک به عملکرد چندین فرآیند بدن از جمله عملکرد اعصاب، سلامت قلب و عروق، عملکرد غدد فوق کلیوی، آکنه و لکه های پوستی، بهبود زخم و ریزش یا نازک شدن مو استفاده می شود.

اگرچه اسید پانتوتنیک اغلب منبع علائم را درمان نمی کند، اما برای کاهش علائم اغلب مرتبط با عدم تعادل شیمیایی/هورمونی در بدن استفاده می شود. این ویتامین نه تنها به درمان این علائم کمک می کند، یک دوز یا مصرف سالم اسید پانتوتنیک نیز با کمک به سلامت کلی بدن به پیشگیری از برخی علائم کمک می کند. توسعه و تولید گلبول های قرمز جدید به مصرف ویتامین B5 بستگی دارد. افزایش گردش خون ویتامین B5 همچنین می تواند انتقال گلبول های قرمز را در پوست سر افزایش دهد. اسید پانتوتنیک همچنین به توانایی ویتامین B2 برای بسیج آهن کمک می کند بنابراین از علائم کمبود آهن مانند خستگی و تنگی نفس جلوگیری می کند. افزایش گردش خون و تامین آهن مهمترین فاکتور برای رشد موها هستند.

با استفاده صحیح از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و لیپیدها، ویتامین B5 نقش مهمی در خاصیت ارتجاعی، التیام و پیری پوست ایفا می کند. اسید پانتوتنیک علائم پیری زودرس را کاهش می دهد و یکپارچگی کلی بزرگترین اندام های بدن یعنی پوست را افزایش می دهد. همچنین ثابت شده است که ویتامین B5 به بهبود زخم کمک می کند. این ویتامین به صورت خوراکی یا موضعی استفاده شده و به بهبود زخم ها با سرعت بیشتری کمک می کند. علاوه بر بهبود زخم ها، افزایش یکپارچگی بافت اسکار نیز با مصرف این ویتامین دیده شده است. مطالعات نشان می دهد که التهاب و ترمیم بافت ها با مکمل ویتامین B5 به طور قابل توجهی بیشتر است. شکل مایع ویتامین B5 معروف به دکسپانتنول، دی-پانتوتنیل الکل، دی پانتنول یا پانتنول نیز قابل خریداری است. این ها را می توان به صورت موضعی یا تزریقی برای بهبود زخم استفاده کرد. متخصصان پوست همچنین از ویتامین B5 برای کمک به درمان التهاب پوست و جوش های آکنه استفاده می کنند.

ثابت شده است که درمان های خوراکی و موضعی این ویتامین باعث کاهش ترشح چربی و سبوم در عرض ۳-۲ روز می شود. پس از دو هفته درمان، بیماران متوجه تغییر اندازه منافذ می شوند و ضایعات آکنه شروع به بهبود و ناپدید شدن می کنند. هشت هفته پس از درمان اولیه، بیماران متوجه می شوند که جوش ها کنترل شده و به حداقل می رسند. اسید پانتوتنیک شیوع آکنه ناشی از استرس را کاهش می دهد و پوست را از آکنه های قبلی پاک می کند. پزشکان همچنین مکمل ویتامین B5 را برای نازک شدن یا ریزش مو پیشنهاد کرده اند. کمبود پانتوتنیک اسید علاوه بر نازک شدن و ریزش مو می تواند باعث سفیدی زودرس موها نیز شود.

صنایع آرایشی شروع به افزودن این ویتامین به شامپو کرده‌اند، اما هیچ مدرکی ثابت نکرده است که این نوع شستشوی موضعی برای موها مفید است. به عنوان یک مکمل، این ویتامین وضعیت سلامت پوست سر را بهبود می بخشد و رشد موهای جدید را تشویق می کند و همچنین فولیکول های مو را تقویت می کند.

روش مصرف قرص پریوتین نوتراکس

افراد بالای ۱۴ سال باید روزانه دو کپسول را به مدت ۳ الی ۶ ماه همراه با غذا و یک لیوان آب مصرف کنند. این محصول حاوی ۳۰ عدد قرص است که برای ۱۵ روز کفایت می کند.

دکمه بازگشت به بالا