2560 مورد مزاحم تلفنی اورژانس در نه ماهه امسال
عارف اصل شرهانی سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مصاحبه با رویداد برتر گفت : ما در حال حاضر به غیر از شهرهای آبادان ، شوشتر ، دزفول و بهبهبان در 9 ماهه امسال حدود 215000 تماس ورودی داشته ایم که از این تعداد 90000 مورد آن منجر به انجام ماموریت شده است.
وی افزود : بیش از 1/2 درصد از کلیه تماس های ورودی مزاحم تلفنی بوده اند که متاسفانه برخی از شهروند نماها بدون در نظر گرفتن شرایط کاری و حساس ما که با جان انسان ها مرتبط بوده و ثانیه به ثانیه آن اهمیت دارد دست به انجام چنین اعمال ناشایستی می زنند.
وی با اشاره به اعزام آمبولانس در بسیاری در مواردی مزاحمت گفت : مصرف سوخت ، کم شدن آموبلانس ها در مراکز ، سردرگمی سیستم و کارکنان ، تصادفاتی که ممکن است بر اثر این اعزام های اشتباهی برای امبولانس یا سایرین بوجود بیاید و … تنها برخی از مواردی است که بر اثر بروز این مزاحمت ها بوجود می آید.
وی همچنین با اشاره مجدد به اعزام های اشتباهی بر اثر مزاحمت های تلفنی گفت : هر ارسال استباه ممکن است منجر به مرگ یک شهروند به دلیل نبود امبولانس برای اعزام وی به بیمارستان بیانجامد ، لذا ما با دادگستری استان خوزستان در حال مذاکره برای رسیدگی به چنین مواردی هستیم تا بتوانیم آنها را به حداقل برسانیم.
وی در پایان تاکید کرد شهروندان میتوانند در زمان تماس با رعایت بندهای زیر به ما برای انجام خدمات رسانی به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن یاری رسانند :
– خوسردی خود را حفظ نمایند و شرح حادثه را بطور کامل برای اپراتور بصورت شمرده شمرده بیان کنند
– به دستور العمل های اپراتور اورژانس مو به مو عمل کنند.
– دستگاه تلفنی که بوسیله آن با اورژانس تماس گرفته اید را به هیچ وجه اشغال نکنید تا اپراتور بتواند در هرلحظه با شما تماس بگیرد.
– از تماس های پی در پی با اپراتور جهت ارسال و تاکید برای آن خود داری کنید تا اپراتور سردرگپم نشود.