خبرهای کلیکسب و کار برتر

چگونه از دیوارپوش و پارکت در دکوراسیون استفاده کنیم؟

پوشش دیوار یکی از بهترین انتخاب ها برای دیدنی تر و باشکوه تر جلوه دادن خانه است. هنگام استفاده از پوشش دیوار می توان گزینه های بسیاری را انتخاب کرد. علاوه بر ظاهر بهتر و دلپذیرتر، می تواند فضای اصیل تری را نیز به آن اضافه کند مخصوصاً اگر با یک پارکتی مانند پارکت آرتا تلفیق شود. می توان از آن به روش های بسیار خوبی استفاده کرد. می توان از آن به عنوان یک اکسسوری دیواری برای دکوراسیون استفاده کرد. تقریباً هر دیواری در خانه می تواند برای آویزان ملیله مناسب باشد.

پاركت ديواري |لمینت دیوارپوش

انتخاب محل برای پوشش دیوار بسیار مهم است. اول از همه، اتاقی که قرار است ساخته شود باید انتخاب شود. پوشش دیوار ساخته شده برای این اتاق باید با مبلمان سازگار باشد. از آنجایی که برای مصارف تزئینی استفاده خواهد شد، می توان با انتخاب رنگ های بسیار زنده یا رنگ های اصیل به جای رنگ های ساده، دکوراسیون مورد نظر را به ارمغان آورد.

ملیله کاری

پاركت ديواري |لمینت دیوارپوش

دیوارپوش ها که از جمله کاربردهای تزیین دیوار هستند، در صورت تزیین با نقوش فرش باستانی به شکل ملیله ساخته می شوند. ملیله یک محصول تزئینی پرکاربرد است.

ملیله‌هایی که در زمان‌های قدیم بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تقریباً در تمام خانه‌ها از دوران باستان یافت می‌شوند. فرش‌هایی که برای تزئین روی دیوارها استفاده می‌شد، مانند فرش‌هایی که روی زمین گذاشته می‌شد، در گذشته برای گرم کردن خانه یا با کشیدن نقاشی‌هایی برای نشان دادن فرهنگ آنها استفاده می‌شد.

هر یک از نقوش قدیمی معنایی دارد. امروزه نیز از این نقوش بر روی فرش استفاده می شود. فرش را می توان تقریباً با همان گلدوزی ملیله تولید کرد. اگرچه ملیله‌ها قبلاً به شکل گلدوزی تولید می‌شدند، اما اکنون الگوها و روش‌های تولید مدرن‌تری وجود دارد.

دیوارپوش متالیکا

انواع مختلفی از دیوارپوش ها وجود دارد. اینها شامل مدل های ساده یا پر زرق و برق یا رنگ های زنده تر در میان گزینه های رنگی می شود. دیوارپوش متالیکا از جمله مدل های بسیار پرطرفدار است. یکی از مدل های مناسب برای استفاده در هر خانه ای است. دارای رنگ روشن بسیار پر زرق و برق و دلپذیر است. اگرچه به طور کلی فقط برای استفاده با مبلمان مدرن مناسب تر است، اما می تواند یکی از گزینه های هر کسی باشد که می خواهد آن را متناسب با خانه خود داشته باشد.

پوشش دیوار به طور کلی بیشتر برای افرادی مناسب است که می خواهند خانه خود را از نظر دکوراسیون غنی کنند. برای استفاده از دیوارپوش، به سادگی هر دیوار اتاق یا اتاق نشیمن خود را انتخاب کنید. می توان آن را به دلخواه طراحی و استفاده کرد.

پوشش دیوار

پاركت ديواري |لمینت دیوارپوش

دیوارپوش که می توانید ظاهری بسیار زیبا برای دیوار ایجاد کنید با رنگ ها و آپشن های خود بسیار زیباست و برای استفاده مهمان و یا روزانه مناسب است. هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد شستشوی آن بسیار آسان است. امکان انتخاب دیوارپوش با توجه به سلیقه شما در اتاقی که از دیوارپوش استفاده می شود وجود دارد.

دیوارپوش هایی که به طور کلی در بسیاری از اتاق ها قابل استفاده هستند، برای استفاده در اتاق مهمان ترجیح داده می شوند. اتاق های مهمان از جمله اتاق های مهم و ترجیحی ما هستند. به همین دلیل است که معمولاً یکی از اتاق‌هایی است که می‌خواهیم دکورتر به نظر برسیم. از این نظر دیوارپوش یا ملیله کاری ترجیح داده می شود. روکش ها یا موکت هایی که برای دیوارها استفاده می شود حال و هوای متفاوتی به خانه می بخشد و آن را زیباتر می کند. دیوارپوش ها اغلب فضای دلپذیری به خانه می بخشند. به همین دلیل ترجیح داده می شود.

استفاده از پوشش دیوار

استفاده از دیوارپوش های زیبا در خانه سنتی است که از دوران باستان تا به امروز باقی مانده است. ملیله، یعنی دیوارکوب که در طرح های قدیم ایجاد شده است، به راحتی می تواند با هر گوشه خانه سازگار شود. Wallhang که تاریخچه بسیار ریشه ای دارد در تمام خانه های قدیمی استفاده می شد. پس از آن، این ملیله ها به تدریج حذف و با رنگ جایگزین شدند. به عبارت دیگر ملیله نوعی فرش مورد استفاده در دکوراسیون منزل است. دکوراسیون منزل از زمان های قدیم بسیار مهم بوده است. از این حیث، هم پارکت‌ ها و هم ملیله ها از نظر تزیینات و نقوش دارای نقوش زیادی بودند.

چگونه یک دیوارپوش را آویزان کنیم؟

وقتی به این سوال می پردازیم که چگونه دیوارپوش را آویزان کنیم، معمولا دیوارپوش را با میخ آویزان می کنیم. استفاده از میخ برای آویزان کردن پوشش دیوار راحت تر است. جدا از این می توان از روش باندینگ نیز استفاده کرد.

یک ملیله بزرگ نیز وجود دارد. هنگام آویزان کردن چنین فرش هایی باید از میخ استفاده کرد. اندازه و وزن این محصولات ممکن است مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند. از این نظر باید خیلی خوب وصل شود تا از افتادن آن جلوگیری شود. ملیله یا پوشش دیواری که به خوبی چسبانده شده باشد به راحتی سقوط نمی کند.

منبع: دکوما

دکمه بازگشت به بالا