خبرهای کلیکسب و کار برتر

موکت پرز بلند برای اتاق کودک

موکت مناسب برای اتاق کودک

همانطور که می دانید انتخاب کف پوش مناسب برای تمام بخش های مختلف یک خانه بسیار پر اهمیت است و یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون داخلی است. یکی از اتاق های خانه که بسیار مورد توجه است، اتاق کودک می باشد. موکت پرز بلند یکی از کف پوش هایی است که می توان در اتاق کودک استفاده کرد.

انتخاب کف پوش برای اتاق کودک بسیار مهم است و علاوه بر اینکه برای انتخاب موکت باید به دکوراسیون و سلیقه توجه کرد، نکات دیگر نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه علاوه بر بررسی موکت مناسب برای اتاق کودک، راجع به دلیل اهمیت آن نیز صحبت خواهد شد. از آن جایی که کودکان بسیاری از زمان خود را در اتاق خود سپری کرده و مشغول وسایل بازی خود می شوند، بسیار مهم است که به دکوراسیون، ترکیب رنگ ها در اتاق و همچنین کف پوش مناسب برای کف آن بسیار توجه کنید.

دکوراسیون

مقایسه کف پوش ها برای اتاق کودک و بهترین کف پوش

استفاده از سنگ و سرامیک به عنوان کف پوش برای اتاق کودک مناسب نیست. از آن جایی که کودکان معمولا در حالت نشسته بازی می کنند، این مدل از کف پوش ها سرما را به خود جذب کرده و سطح راحتی را برای کودک فراهم نمی کنند و در صورت زمین خوردن کودک می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

کف پوش پارکت با اینکه نسبت به کف پوش سرامیک منعطف است و عایق سرما است ولی برای کودک که زمان زیادی را در حالت نشسته به بازی های خود مشغول می شود مناسب نیست.

و اما موکت ها! می توانیم بگوییم موکت ها برای کف پوش اتاق کودک بسیار مناسب هستند. از آن جایی که کوکان ممکن است هنگام بازی زمین بخورند یا حتی در اتاق خود در حالت نشسته زمان زیادی باشند، موکت هایی با پایل بلند می توانند گزینه مناسبی باشند. یکی دیگر از خصوصیات موکت که می تواند گزینه خوبی باشد این است که عایق صدا می باشد و کودک به راحتی می تواند بازی کند و حتی وسایل خود را جابه جا نماید.

فرش یا موکت

از آن جایی که باید تمام اتاق کودک با کف پوش مناسب پوشیده شود، موکت می تواند این چالش را حل کند و به راحتی می توان تمام قسمت های اتاق را موکت کرد؛ علاوه بر این به راحتی تمیز می شود. اما فرش ها معمولا نمی توانند تمام کف را بپوشانند و از طرفی فرش هایی با ابعاد بزرگ به سختی پیدا شده و هزینه زیادی نیز دارد.

موکت ها در انواع و طرح های متفاوت حتی بچگانه تولید می شوند اما فرش ها معمولا دارای طرح هایی هستند که برای دیگر بخش های خانه مناسب می باشند. همچنین موکت را می توان به راحتی برش زد و در هر ابعاد و زاویه ای مثلا اگر اتاق دارای ابعادی مثل کجی دیوار بود، شکل داد و تمام قسمت های آن اتاق را پوشاند در حالی که فرش چنین قابلیتی ندارد و تمام بخش ها را به صورت یک نواخت پر نمی کند.

موکت ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شوند و به راحتی می توان آن ها را با دکوراسیون و چیدمان اتاق ست کرد. علاوه بر این موکت ها دارای نقش های بسیار زیبایی هستند که مخصوص اتاق کودکان می باشد. استفاده از این طرح های کودکانه باعث ایجاد انگیزه و اشتیاق به بازی کردن کودکان در اتاقشان می شود. پالاز موکت با تولید موکت هایی در طرح ها و برندهای مختلف بهترین ها را عرضه می دارد.

نرم و لطیف بودن موکت اتاق کودک

پوست کودکان بسیار حساس است و از آن جایی که کودکان بیشتر ساعت های خود را در اتاق خود نشسته و بازی می کنند و یا حتی روی کف پوش می خوابند، موکت را باید بسیار نرم و لطیف انتخاب کرد که پوستشان آسیب نبیند.

راحت تمیز شدن موکت

کودکان در اتاق خود علاوه بر بازی کردن، کاردستی درست می کنند، نقاشی می کشند و کارهای دیگری که هر کدام ممکن است باعث کثیف شدن موکت شوند. موکت اتاق کودک باید به گونه ای باشد که به راحتی تمیز شوند و سریع کثیف نشود و لکه را نشان ندهد.

جنس موکت

موکت ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. جنس موکت های طبیعی معمولا از پشم است و دوام خوبی داشته و نسبتا راحت تمیز می شوند. اما بهتر است در اتاق کودکان استفاده نشوند زیرا باعث آلرژی یا آسم می شوند. استفاده از موکت هایی با الیاف مصنوعی مثل نایلون، پلی استر، اکریلیک و پروپیلن براری اتاق کودک مناسب هستند. الیاف های مصنوعی علاوه بر این که نرم و لطیف هستند، بسیار راحت تمیز می شوند.

موکت های پرز بلند بهتر هستند یا پرز کوتاه؟

همانطور که اشاره شد موکت ها انواع متفاوتی دارند. موکت ها دارای پرز بلند هستند یا پرز کوتاه. موکت های پرز بلند یا تافتینگ از لحاظ الیاف به دوسته کات پایل و لوپ پایل تقسیم می شوند که از نظر دوامشان با یکدیگر متفاوت هستند. موکت های لوپ پایل به خاطر دوام زیادی که دارند در مکان های پر رفت و آمد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. موکت های کات پایل تقریبا شبیه به فرش هستند؛ دوامشان کم و تمیز کردن آن ها سخت است.

کودکان در اتاق خود خوراکی می خورند و با وسایل خود بازی می کنند. اگر موکت دارای پرز بلند باشد خورده های خوراکی یا وسایل آن ها لابه لای پرزهای بلند رفته و ممکن است مشکل ساز شود. برای اتاق کودک استفاده از موکت پرز کوتاه بهتر است که راحت تر هم تمیز شود. البته انواع دیگری از موکت های پرز بلند هستند که بافت آن ها ترکیبی از الیاف طبیعی مثل پشم و الیاف مصنوعی مثل پلی اتیلن می باشد که در طرح های فانتزی و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. این مدل از موکت های پرز بلند برای اتاق کودک مناسب می باشند.

موکت پرز بلند چیست؟

موکت پرزبلند محصولی است که امروزه به عنوان نسل جدید موکت نمدی و موکت کبریتی از آن یاد می‌شود. طول نخ این کفپوش‌ها در مقایسه با مدل‌های قدیمی دارای اندازه بلندتری است. همچنین یکی از تفاوت‌های اصلی آن‌ها با موکت‌های ساده در پرزهای بسیار بلند آن‌ها است. این پرزها توانسته‌اند ظاهری زیبا و خاص در این محصولات ایجاد نمایند. برای تولید و بافت این موکت ها از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می شود. همچنین شیوه بافت آن‌ها با موکت‌های قدیمی متفاوت است به طوری که دو نوع بافت برای آن‌ها به‌کار می‌رود:

  • الیاف کات پایل: این نوع بافت یکی از بهترین بافت‌ها برای موکت‌های درجه یک است که ظاهری زیبا و بسیار جذاب به آن‌ها می‌بخشد. در واقع این نوع بافت مشابه بافت فرش است و نخ‌ها پس از بافته شدن، برش داده می‌شوند.
  • موکت لوپ پایل: مهمترین مزیت این نوع بافت نسبت به الیاف کات پایل در استحکام و مقاومت این موکت‌ها است. در موکت لوپ پایل، بافت‌ها حالت حلقه‌ای و گرد دارند و برش داده نمی‌شوند و همین موضوع سبب استحکام آن‌ها شده است.

مزایای موکت پرز بلند

یکی از مهمترین مزایای استفاده از این محصول که باعث استقبال هر چه بیشتر مشتریان نسبت به خرید موکت پرز بلند شده است، قابلیت جایگزین کردن آن با فرش است. به طوری که با خرید آن دیگر نیازی به استفاده از فرش وجود ندارد. از جمله دیگر مزایای این موکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالا: شما می توانید اجسام سنگین همچون مبلمان را بر روی آن قرار دهید. برخلاف موکت‌های قدیمی، این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر این اجسام دارد.

عدم پرزدهی: یکی از مشکلاتی که در استفاده از موکت‌های بی کیفیت پیش می‌آید، پرزدهی آن‌هاست. این موکت با خاصیت عدم پرزدهی توانسته است این مشکل را حل نماید.

لطافت و نرمی: این مورد خصوصا برای افرادی که دارای فرزندان کوچک هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و موجب رضایت آن‌ها از خرید شده است.

دوام زیاد: استفاده از مواد اولیه مرغوب و به‌کارگیری بروزترین تجهیزات و ماشین آلات صنعتی برای تولید این موکت‌ها منجر به دوام بسیار زیاد آن‌ها شده است.

·         عایق بودن موکت پرزدار

از انواع موکت پرز بلند می‌توان به عنوان یکی عایق‌های صدا نام برد. در واقع استفاده از این موکت‌های جدید علاوه‌بر‌اینکه باعث زیباتر به نظر رسیدن فضا می‌شود، می‌تواند صداهای مزاحم را دور کرده و سبب آرامش بیشتر محیط شود. بنابراین انتخاب این موکت‌ها در محل‌های پرسروصدا یک انتخاب کاملا هوشمندانه است و می‌تواند به کاهش آلودگی صوتی محیط کمک نماید. عایق بودن موکت پرزدار توانسته است آن را به انتخابی مناسب برای فضاهای شلوغ کاری و اداری نیز تبدیل کند. در واقع هرچند که موکت پرزدار بلند بیشتر برای اتاق خواب و موکت اتاق پذیرایی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما می‌توان آن‌ها را برای محیط‌های اداری و فضای کار نیز استفاده کرد.

·         ایمن بودن موکت پرز بلند

پرزهای بلند موکت پرزدار باعث شده اند که سطح این محصول نسبت به موکت‌های قدیمی از لطافت و نرمی بیشتری برخوردار باشد. این موضوع سبب شده است که خانواده‌های دارای فرزندان کوچک، در میان انواع مختلف موکت این مدل را انتخاب نمایند. در کل می‌توان گفت که موکت‌ها نسبت به کفپوش‌هایی همچون سرامیک و سنگ از لطافت بسیار بیشتری برخوردارند و خاصیت ضربه گیری بالایی دارند.

در میان مدل‌های گوناگون موکت نیز، موکت پرزدار ضربه گیر مناسب‌تری است و کمترین احتمال آسیب دیدن کودکان در حین بازی را در پی دارد. امروزه بسیاری از این موکت‌ها توسط شرکت‌های ایرانی با کیفیت مناسب و ضریب ایمنی بالا به تولید رسیده‌اند و از این نظر کاملا مشابه انواع خارجی و وارداتی هستند.

·         با موکت پرز بلند عایق صدا شوید

اگر در منزل خود کودکانی پرجنب‌وجوش دارید که سروصدای آن‌ها باعث اذیت و آزار همسایه‌ها می شود، پیشنهاد می‌کنیم با خرید موکت پرز بلند خود را از استرس رها کنید. این موکت‌ها می‌توانند به‌عنوان یک عایق بسیار با کیفیت برای سروصدا عمل کنند و دغدغه‌های شما در این زمینه را رفع نمایند. همچنین در محیط‌های پر رفت‌وآمد و پرسروصدای اداری نیز استفاده از این موکت‌ها برای به حداقل رساندن آلودگی صوتی توصیه می‌شود. این محصول با اختلاف بسیار زیاد، نسبت به سایر موکت‌ها عایق بهتری است.

دکمه بازگشت به بالا