سلامت و دانشکسب و کار برتر

برای جوانسازی پوست صورت چه بخوریم

یکی از بهترین کارها برای جوان سازی پوست شما، آشامیدن آب و استفاده از  سرم دور چشم گاتیو است. آب، پوست شما را مرطوب نگه می دارد و باعث می شود خطوط و چین و چروک ها کمتر به چشم بیایند. برای جوان ماندن صورت چه بخوریم ؟ برای تقویت پوست صورت چه بخوریم ؟ نوشیدن آب به سلول ها کمک می کند تا مواد مغذی را دریافت و سموم را از خود دور کنند، به جریان خون کمک می کند که موجب درخشان شدن و جوان سازی پوست شما می شود. توصیه ی رایج این است که روزانه ۸ لیوان آب بخورید، اما ممکن است دقیقا این مقدار را نیاز نداشته باشید. آب موجود در میوه ها، سبزیجات و شیر نیز جزو آب مصرفی شما حساب می شوند. برای جوانسازی پوست صورت چه بخوریم ؟

هرکسی کرم صورت محبوب خودش را دارد، اما یادمان باشد که نخستین گام برای داشتن پوست زیبا ، رعایت رژیم غذایی مناسب و اطلاع از قیمت کرم سفت کننده گاتیو و تغذیه سالم است. سلول‌های جوان برای اینکه جایگزین سلول‌های پیر و مرده شوند به مواد مغذی نیاز دارند. داشتن رژیم غذایی متعادل، مواد مغذی موردنیاز و حیاتی بدن برای حفظ نرمی، لطافت و شادابی پوست را تأمین می‌کند. پیری امری اجتناب‌ناپذیر است و چین و چروک‌ها به ‌مرور زمان روی پوست ظاهر می‌شوند. قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد آرایشی و شیمیایی و تغذیه نامناسب هم مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن را تشدید می‌کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با اهمیت تغذیه برای داشتن پوست سالم و تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست آشنا شوید. توصیه ما این است که برای پیدا کردن بهترین رژیم غذایی برای سلامت پوستتان با مراجعه حضوری و یا دریافت مشاوره آنلاین از و دکترتو اقدام کنید.

بهترین غذا برای پوست چیست؟

ورزش، خواب کافی، نوشیدن آب زیاد و رژیم غذایی متعادل از فاکتورهای اصلی حفظ شادابی پوست هستند. منظور از بهترین غذا برای پوست و رژیم غذایی متعادل، غذا و رژیم حاوی میوه و سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان، چربی‌های سالم، ویتامین‌های C و E، مواد معدنی مثل زینک و روی، و سبزیجات حاوی بتاکاروتن است.

اهمیت تغذیه برای داشتن پوست سالم

پوست، بزرگ‌ترین اندام بدن است که قسمت زیادی از زیبایی ظاهری ما را تشکیل می‌دهد. پوست سالم، شاداب و زیبا علاوه بر اینکه باعث سلامتی و شادابی بدن شده، روی زیبایی ظاهری ما نیز تأثیر گذاشته و اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد. در نتیجه، روابط و خصوصیات روحی روانی افراد را بهبود می‌بخشد. در کنار عوامل ژنتیکی و محیطی، از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی سلامت و زیبایی پوست است، اما متأسفانه بیشتر افراد از اهمیت تغذیه برای داشتن پوست سالم و تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست بی‌خبرند. به نقل از نکته مهمی که باید بدانید این است که: اصلا نباید انتظار داشته باشید که با تغییر عادات غذایی، پوست شما یک شبه دچار معجزه شود!

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

در ادامه موضوع تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست باید بگوییم که از معضلات سن بلوغ است که گاهی تا بزرگسالی هم دست از سرمان برنمی‌دارد. تأثیری که آکنه روی ظاهر افراد می‌گذارد، سلامت روان را هم به‌ خطر می‌اندازد. مصرف شیرینی و شکلات باعث تشدید جوش‌های پوستی می‌شود. کربوهیدرات موجود در شیر روی هورمون‌های رشد و انسولین تأثیر می‌گذارد و جوش‌های پوستی را بدتر می‌کند. بنابراین افرادی که پوست جوش‌دار دارند یا مستعد آکنه هستند بهتر است که در مصرف لبنیات بیشتر دقت کنند. مصرف قند و شکر، نان‌های حاوی آرد سفید و بدون سبوس هم باعث بدتر شدن پوست جوش‌دار می‌شوند. غذاهای مفید برای پوست جوش‌دار حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی و مصرف آرد و برنج سبوس‌دار است.

تغذیه مناسب پوست چرب

در ادامه موضوع تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست باید بگوییم که تغذیه، تأثیر مستقیمی روی چرب شدن پوست صورت و بدن دارد. بهترین راه برای حفظ تعادل غده‌های چربی پوست این است که مصرف خوراکی‌های چرب را کم یا حذف کنید. فیبر، خیار، گریپ فروت، مواد غذایی سبوس‌دار، نوشیدن آب کافی، آجیل‌ها، موز و آووکادو از غذاهای مفید برای پوست چرب هستند که می‌توانید در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

اگر به ‌دنبال تغذیه مناسب پوست چرب هستید باید بدانید که مصرف برخی خوراکی‌ها باعث تشدید چربی پوست می‌شود. بنابراین بهتر است مواد غذایی مثل شکرهای مصنوعی، گوشت چرب، آرد غنی‌شده، کافئین، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، نوشابه‌های گازدار، الکل، و غذاهای ادویه‌دار و شور را از رژیم غذایی روزانه‌تان کنار بگذارید. توصیه ما این است که برای پیدا کردن بهترین رژیم غذایی برای سلامت پوستتان با مراجعه حضوری و یا دریافت مشاوره آنلاین از متخصصین تغذیه و دکترتو اقدام کنید. اگر پوست چربی دارید، بهتر است نوشیدن آب کافی، آجیل‌ها، موز، آووکادو و غذاهای سبوس‌دار و فیبردار را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تغذیه مناسب برای پوست خشک

شستشوی مکرر پوست با شوینده نامناسب باعث از بین رفتن رطوبت پوست شده و نتیجه‌اش هم پوست خشک خواهد بود. علاوه بر مصرف شوینده‌های ملایم با pH مناسب، تونرهای ملایم، مرطوب‌کننده و آب‌رسان، گزینه دیگری که از خشک شدن پوست پیشگیری و به بهبود پوست‌های خشک کمک می‌کند توجه به رابطه تغذیه و پوست است. با انتخاب تغذیه مناسب برای پوست خشک می‌توانید در هزینه‌های خرید انواع لوازم بهداشتی و آرایشی شیمیایی صرفه‌جویی کنید.

بهترین گزینه برای، شیر است. کمپرس شیر سرد روی پوست و ترکیب لوسیون شیر و عسل می‌تواند رطوبت پوست را حفظ کند و با از بین بردن باکتری‌ها علاوه بر ، سلامت و شادابی پوست را هم به‌ دنبال داشته باشد. ماساژ با روغن نارگیل، روغن زیتون و سویا را هم در لیست خوراکی‌های مفید برای پوست خشک قرار دهید. از نوشیدن چای سبز غافل نشوید. به ‌علاوه اینکه مصرف موضعی چای سبز روی پوست، بیماری‌های پوستی مثل اگزما و جوش و آکنه را بهبود می‌دهد. زیاد جوش می‌زنی؟ به دنبال درمان جوش‌های صورتت هستی؟

تغذیه برای شفافیت پوست

آلودگی و نور آفتاب از فاکتورهای کدر شدن رنگ پوست هستند. در کنار محصولات شیمیایی و ضدآفتاب‌ها، و درمان‌های مراقبت پوستی با مصرف چند ماده غذایی می‌توانید به پوست شفاف، صاف و سالمی برسید. میوه و سبزیجات از غذاهای مفید برای پوست سالم هستند که باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‌شوند. هندوانه، لیمو، گوجه فرنگی، پرتقال، خیار، دانه کنجد، چغندر، ماهی ساردین و ماست تنها تعدادی از غذاهای مفید برای پوست شفاف هستند.

میوه هایی که برای پوست صورت مفید هستند!

میوه‌ها سرشار از مواد مغذی موردنیاز برای سلامت و شفافیت پوست هستند و مهر تأییدی بر تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست محسوب‌ می‌شوند. در اینجا برخی از میوه‌هایی را که برای پوست صورت مفید هستند آورده‌ایم که باعث تقویت سلامت و شادابی و درخشان‌تر شدن پوست می‌شوند. توصیه می‌کنیم که دست‌ کم هفته‌ای سه روز این میوه‌ها را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا از تأثیر رابطه جادویی تغذیه و پوست بی‌بهره نمانید.

  • لیمو
  • پایاپا
  • نارنگی و پرتقال
  • آووکادو
  • خیار
  • هندوانه
  • موز
  • انار
  • انبه
  • سیب
  • انگور فرنگی
  • کیوی
  • توت فرنگی
  • زردآلو
  • انگور
  • هلو
  • خربزه
  • گیلاس
  • آناناس
  • آلوی خشک.

بهترین مکمل برای زیبایی پوست

به نقل از  پوست شما به ویتامین‌های بسیاری احتیاج دارد که بخشی از آن‌ها از مواد مغذی روزانه و بخشی دیگر نیز از طریق مکمل‌های مناسب تامین می‌شوند. پوست هم مثل هر اندام دیگری نیازمند مراقبت و توجه است. به‌ علاوه اینکه سلامت پوست از بیماری و عفونت هم جلوگیری می‌کند. در کنار تغذیه سالم با مصرف مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها می‌توانید از مشکلات پوستی و حتی چین و چروک‌های پیری جلوگیری کنید یا اینکه روند پیر شدن را به تأخیر بیندازید . در ادامه بهترین مولتی‌ویتامین برای پوست را برایتان آورده‌ایم:

  • ویتامین A: مصرف به شکل خوراکی و موضعی.
  • CoQ 10: مصرف به‌ شکل خوراکی مثل شربت و کپسول و مصرف به‌ صورت موضعی.
  • ویتامین C: خوراکی و کرم موضعی
  • ویتامین E
  • اسید چرب امگا ۳
  • زینک: خوراکی و موضعی
  • کمپلکس ویتامین B: خوراکی و موضعی
  • کلسیم به‌صورت قرص که برای جذب بیشتر همراه غذا مصرف می‌شود.
  • سیلیکا: مصرف به ‌شکل کپسول
  • سلنیوم: به شکل کپسول.

قبل از اینکه بخواهید مکمل ها را امتحان کنید، بهتر است با مشورت کنید تا بهترین انتخاب را بسته به نوع پوستتان داشته باشید. در این اینفوگرافی با بهترین مولتی ویتامین‌ها برای پوست آشنا می‌شوید:

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

این نکته مهم یادتان باشد که هر غذایی که می‌خورید مستقیماً روی سلامت پوستتان تأثیر می‌گذارد. بنابراین تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست را نباید نادیده گرفت. هرچقدر رژیم غذایی‌تان مواد مغذی بیشتری داشته باشد، پوست سالم و شاداب‌تری خواهید داشت. آب کافی و تغذیه سالم سرشار از ویتامین و مواد معدنی در کنار حذف غذاهای چرب و قند و شکر مصنوعی بهترین راه برای داشتن پوستی سالم و زیبا هستند.  توصیه ما این است که برای پیدا کردن بهترین رژیم غذایی به همراه  قیمت سرم لیفتینگ گاتیو و  برای سلامت پوستتان با مراجعه حضوری و یا دریافت مشاوره دکتر پوست آنلاین از و دکترتو اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا