جامعه

حمایت کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران از اکوسیستم استارت‌آپی پیشگیری و درمان سرطان 

حمایت کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران از اکوسیستم استارت‌آپی پیشگیری و درمان سرطان 

نایب‌رئیس اول کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران حمایت خود را از اکوسیستم استارت‌آپی پیشگیری و درمان سرطان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم تاج‌آبادی ابراهیمی نایب‌رئیس اول کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران در نشستی با پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری‌سازی کنگره کنسرژنومیکس با اعلام حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم استارت‌آپی حوزه پیشگیری و درمان سرطان گفت: اتاق بازرگانی ایران و تهران حمایت ویژه خود را از این حرکت ملی اعلام می‌کند و ازآنجایی‌که ایران کشوری است برخوردار از متخصصین و نخبگان دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فناوری و دارای مطالعات فراوان صورت گرفته در زمینه‌های درمانی ونیز شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی و تجهیزات پزشکی، ساخت، بازار و قرارگیری در زنجیره دانش لذا می‌توان به موفقیت این‌گونه طرح‌ها امیدوار بود.

مدیرعامل گروه تک ژن زیست ضمن ابراز خرسندی از ورود کارخانه نوآوری آمپر به حوزه‌های نوآورانه گفت: آموختن در کنار جناب آقای کرمی، با توجه به سابقه‌ی درخشان ایشان در حوزه‌های نوآورانه و فناورانه باعث افتخار است. تعریف سرفصل‌های همکاری مشترک میان دو مجموعه می‌تواند شروعی برای ایجاد فرصت‌های بزرگ‌تر و اشتغال‌زایی برای افراد توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور باشد.

گسترش زیست‌بوم حوزه سلامت

عضو اتاق تهران ضمن تاکید بر علاقه کمیسیون سلامت اتاق و مشارکت با کارخانه نوآوری آمپر در ایجاد اکوسیستم استارت‌آپی حوزه پیشگیری و مبارزه با سرطان گفت: شناسایی و حمایت از صاحبان ایده‌های استارت‌آپی در حوزه پیشگیری و درمان سرطان و همچنین سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی ایده‌هایی که در این عرصه وجود دارد، می‌توان و به‌عنوان گام مثبت برای سلامت جامعه برشمرده است.

در این بازدید پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری‌سازی کنگره کنسرژنومیکس ضمن معرفی شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در کارخانه و توانمندی‌های مجموعه، برنامه‌های کمیته تجاری‌سازی دومین کنگره بین‌المللی کنسرژنومیکس و نقشه راه این کنگره را توضیح داد و گفت: اهمیت فعالیت‌های نوآورانه و استارت‌آپی برای سرعت بخشیدن به پیشگیری و درمان بیماری سرطان، راهکار‌هایی برای تشخیص زودهنگام این بیماری و روش‌های هوشمند برای درمان آن، از اصلی‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکار‌های نو در آمپر است.

 دبیر کمیته تجاری‌سازی دومین کنگره کنسرژنومیکس افزود: بی‌شک با ترویج راهکار‌های نوآورانه در درمان سرطان، اقتصاد سلامت در این حوزه نیز تقویت خواهد شد که درنتیجه آن، بهبود کیفیت سلامت جامعه، به دست خواهد آمد.

دکمه بازگشت به بالا