استان ها

موافقت دولت با بازگشت بخشی از مازاد درآمد مالیاتی به استان کرمان

موافقت دولت با بازگشت بخشی از مازاد درآمد مالیاتی به استان کرمان

استاندار کرمان با بیان این‌که کرمان حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال مازاد درآمد مالیاتی دارد، گفت: درآمد مالیاتی کرمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بود، این آمار در سال گذشته به ۲۱۹ هزار میلیارد ریال رسید و امسال ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده و با این حال مازاد درآمد داریم.

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر؛ محمدمهدی فداکار در نشست شورای اداری استان کرمان گفت: رئیس‌جمهور قول داده بخشی از مازاد درآمد مالیاتی به استان برگردد و در طرح‌های زیرساختی آب و برق هزینه شود تا رضایتمندی مردم را نیز به دنبال داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه گازرسانی ۱۰ درصد از میانگین کشور عقب بودیم اظهار کرد: این فاصله به سرعت در حال جبران است.
استاندار کرمان یادآور شد: نرخ بیکاری استان کرمان حدود چهار درصد کاهش یافته به ۷.۴ درصد رسیده، برخی شهر‌های ما بیکار کم دارد و حتی برخی شهر‌ها ازجمله شرق استان و سیرجان و بردسیر مهاجرپذیر است.
وی با بیان اینکه اقتصاد کرمان معدن‌پایه است ادامه داد: رتبه کسب و کار استان مایه سرشکستگی و شرمساری بود و ما از آخر اول بودیم، اما به لطف الهی و خدمت دستگاه‌ها اکنون به رتبۀ ۱۲ کشور رسیده‌ایم.
فداکار گفت: سهم استان کرمان در تولید ملی از ۳.۱ به چهار درصد رسیده و حفظ این رشد تولید بسیار مهم است.
وی یادآور شد: استان در تولید مرغ خودکفا نیست و در نوسان قیمت‌ها همواره چالش داریم، اما ظرفیت‌های خوبی نیز وجود دارد.
فداکار ادامه داد: در حوزه طرح‌های زیرساختی ازجمله آب طرح‌های خوبی ازجمله خط انتقال آب کرمان و رفسنجان از صنعت در حال اجرا است، تامین آب جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت و آبرسانی بم و بروات و شهر‌های شرقی از سد نسا نیز انجام شده و یا در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل استان کرمان بحران آب است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار قطعه زمین در حوزه مسکن تا عید نوروز واگذار می‌شود که اقدام بزرگی در کنترل بازار است.
وی افزود: شرکت‌های خصوصی ۸۸ درصد اشتغال استان کرمان را برعهده دارند و سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه می‌کنند و این شرکت‌ها اکنون نزدیک ۱۰۰ همت پروژه در حال اجرا در استان دارند و در این زمینه می‌توان به پروژه‌های فولاد بافت، دره‌زار و درآلو اشاره کرد.
فداکار با اشاره به اقدامات استان کرمان در بخش مدرسه‌سازی نیز گفت: امسال به‌صورت میانگین روزانه سه کلاس درس در استان افتتاح شده است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا