سلامت و دانشکسب و کار برتر

کرم دور چشم یا سرم

کرم دور چشم بزنیم یا سرم دور چشم؟

تفاوت سرم دور چشم و کرم دور چشم را برایتان شرح دادیم. برای انتخاب بین این دو محصول به موارد زیر توجه کنید: نوع پوست و مشکل پوستی شماست که تعیین می‌کند سرم دور چشم کافئین لاکچری کوین برایتان کارایی بیشتری دارد یا کرم دور چشم. مثلا اگر از چروک دور چشم رنج می‌برید، بدون شک کرم دور چشم برای شما گزینه بهتری خواهد بود زیرا به ساخت کلاژن و الاستین در پوست شما کمک خواهد کرد. چنانچه پوستتان خیلی چرب است و هنوز چین و چروک زیادی دور چشم خود ندارید، سرم دور چشم بیشتر برایتان مناسب خواهد بود.

پیری پوست |رفع مشکل

اگر مشکل تیرگی زیر چشم یا پف زیر چشم دارید، بهتر است از کرم دور چشم استفاده کنید. ترکیبات فعال در سرم‌های دور چشم بیشتر از کرم‌های دور چشم است. بنابراین برای رفع مشکلات پوستسی در اطراف چشم بهتر است از سرم دور چشم استفاده شود. در نهایت برای انتخاب میان سرم دور چشم و کرم دور چشم باید مشخصات روی خود محصول را بخوانید. بعضی از سرم‌های دور چشم دقیقا فواید کرم دور چشم را هم به همراه دارند و بالعکس.

استفاده همزمان از کرم دور چشم و سرم دور چشم استفاده از کرم دور چشم باید همواره در روتین پوستی شما وجود داشته باشد؛ به خصوص اگر سن شما بالای ۳۰ سال است. گاهی ممکن است مجبور باشید برای کمک به برطرف شدن یک نوع مشکل پوستی در کنار استفاده از کرم دور چشم، از سرم دور چشم هم استفاده کنید. در این حالت ابتدا باید از سرم دور چشم استفاده شود و بعد کرم دور چشم. سرم دور چشم با بافت سبکی که دارد فورا جذب می‌شود. اما کرم دور چشم حاوی مسدودکننده‌ها بوده و رطوبت پوست را حفظ می‌کند. پس بهتر است در مرحله آخر مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت سرم دور چشم و کرم دور چشم؛ کدام یک بهتر است؟

پوست اطراف چشم به دلیل نازک بودن، یکی از حساس ترین بخش‌های صورت است که اگر به شکل مداوم به آن رسیدگی نشود، می‌تواند اولین علائم پیری پوست را با چین و چروک بروز دهد. محصولات مختلفی وجود دارند که به اشکال مختلف برای بهبود این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله آن‌ها می‌توانیم به سرم و کرم دور چشم اشاره کنیم. اینکه هر یک از این محصولات چه مزایایی برای پوست دور چشم دارند، موضوعی است که می‌خواهیم در این مطلب از مجله اسنپ مارکت به آن اشاره کنیم. بنابراین با ما همراه باشید که تفاوت سرم دور چشم و کرم دور چشم را با هم بررسی کنیم تا ببینیم عملکرد کدام یک از این دو محصول بهتر است.

در بررسی فرق سرم دور چشم و کرم دور چشم، اولین چیزی که باید به بررسی آن بپردازیم، ساختار این دو نوع محصول است. از نظر ظاهری کرم دور چشم یک مایع خامه ای به رنگ سفید یا بی رنگ است که از نرم کننده، مرطوب کننده یا ترکیبی از هر دو به همراه دیگر مواد مؤثر ساخته می‌شود. یک کرم دور چشم از نظر بافت سنگین و چرب است و اغلب پس از استفاده روی پوست احساس می‌شود. کرم‌های دور چشم نشانه‌های پیری این ناحیه را هدف قرار می‌دهند و عاملی برای ایجاد پوستی صاف تر و بهبود خطوط ریز اطراف چشم هستند. یک کرم دور چشم بیش از هر چیزی برای پوست‌های خشک کاربرد دارد.

این محصول همچنین روغن بیشتری نسبت به یک لوسیون معمولی دارد، به همین دلیل در رفع مشکلات ناحیه چشم مؤثرتر از لوسیون‌ها است. در مقابل سرم لایه بردار لاکچری کوین  محصول کاربردی دیگری برای پوست اطراف چشم محسوب می‌شود که بافت سبک و آبکی تری نسبت به کرم دارد، به همین دلیل بسیار راحت تر جذب پوست می‌شود. ضمن اینکه یک سرم چشم برای انواع پوست قابل استفاده است. سرم‌های چشمی به گونه ای فرموله شده اند که برای مشکلات خاص پوستی مانند حلقه‌های تیره زیر چشم کاربرد دارند.

به طور کلی سرم‌های چشم برای درمان مشکلات دور چشم و رفع نگرانی‌های خاص در مورد این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین به عنوان محصولات زیبایی با خاصیت ترمیمی برای مقابله با مشکلات موجود مراقبت از پوست شناخته می‌شوند. در مقابل هدف اصلی یک کرم دور چشم، هیدراته کردن پوست ظریف اطراف چشم است که برای مقابله با علائم پیری پوست کاربرد دارد. به همین دلیل است که کرم‌های دور چشم بیش از خاصیت درمانی، برای یک روند پیشگیرانه به صورت روتین مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرم دور چشم چیست؟

ابتدا برای اینکه تفاوت میان سرم دور چشم و کرم دور چشم را بدانیم، می‌بایست بدانید که هر یک از این محصولات چه هستند و در حقیقت چه کاربردی دارند. سرم دور چشم همچون دیگر سرم‌های پوستی است؛ با این تفاوت که مخصوص پوست ظریف و حساس اطراف چشم فرموله، تولید و در نهایت عرضه شده است. سرم‌ها سرشار از مواد بسیار غلیظ با وزن مولکولی کم بوده و همین ویژگی سبب می‌شود تا سریعا جذب پوست شوند.

کرم دور چشم چیست؟

این کرم یک محصول آرایشی مراقبتی از پوست بوده که در آن از ترکیبات مرطوب کننده استفاده می‌شود. این ترکیبات آبرسانی پوست اطراف چشم را انجام می‌دهند و بسیار غنی‌تر از مرطوب کننده‌های معمولی برای پوست هستند. آناتومی کرم دور چشم شامل نرم کننده‌هایی است که ظاهر پوست را صاف نموده و به حفظ رطوبت پوست کمک شایانی می‌کنند. تفاوت سرم و کرم دور چشم به طور معمول سرم‌های دور چشم خاصیت درمانی دارند و موادی که در آن‌ها وجود دارد، وزن مولکولی کمتری دارند. این خصوصیت سبب می‌شود تا عملیات جذب در لایه‌های مختلف پوست دور چشم انجام شود و اثرات جادویی آن ظاهر شوند. بدین‌ترتیب، سرم‌های دور چشم اغلب به‌عنوان محصولات زیبایی با خاصیت ترمیم‌کنندگی بشمار می‌روند.

با توجه به تمامی خصوصیات، کرم‌های دور چشم سرشار از ترکیبات آبرسان هستند تا ساختار پوست، ابزار کافی را جهت مقابله با پیری زودرس داشته باشند. در نهایت، به طور معمول کرم‌های دور چشم به‌عنوان محصولات پیشگیرانه در روتین‌های روزانه گنجانده می‌شوند. بافت سبک سرم‌های دور چشم موجب شده تا استفاده آن برای همه پوست‌ها ممکن باشد. در صورتی که پوست شما چرب یا حساس است، سرم کلاژن لاکچری کوین دور چشم بهترین و ایده‌آل‌ترین انتخاب برای پوست شماست. همچنین اگر به آرایش‌های نیمه‌سنگین عادت کرده‌اید، سرم دور چشم می‌تواند بستری مناسب برای کانسیلرهای آرایشی به وجود آورد.

همچنین، در صورتی که پوست شما از نوع خشک یا خیلی خشک است یا ماه‌های سرد زمستان را در پیش دارید، پیشنهاد ما این است تا از کرم دور چشم هم استفاده کنید. این انتخاب موجب می‌شود سرما منجر به خشکی بیش ‌از حد پوست دور چشم نشود؛ زیرا فرمولاسیون غنی و نسبتاً سنگین کرم می‌تواند باعث رفع تشنگی و کم‌آبی پوست شود. همچنین اگر هنوز با علائم پیری زودرس مواجه نشده‌اید، بهتر است از کرم دور چشم استفاده کنید تا ظهور علائم آزاردهنده و ناخوشایند به تعویق اندازید.

دکمه بازگشت به بالا