خبرهای کلیکسب و کار برتر

انواع پرده نمایش را بشناسید؟

یکی از ملزومات و لوازم جانبی ویدئو پروژکتورها، پرده نمایش است. از این محصول برای پخش تصاویر استفاده می‌کنند. مواد به‌ کار رفته در فرایند تولید پرده‌های نمایشی ویدئو پروژکتور می‌توانند از بازتاب نور جلوگیری به عمل آورند و از این طریق، به افزایش کیفیت تصاویر نمایش‌ داده‌ شده، کمک کنند. پرده‌های نمایش ویدئو پروژکتور در انواع مختلفی طراحی و ساخته‌ شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. بسیاری از افراد به خرید این محصولات تمایل دارند. برای این افراد، آشنایی با انواع پرده نمایش ویدئو پروژکتور دارای ضرورت است. بنابراین در این مقاله قصد داریم انواع پرده نمایش ویدئو پروژکتور را معرفی کنیم.

پرده نمایش جهت نمایش تصاویر ویدئوپروژکتور، اورهد و… استفاده می گردد. مواد به کار رفته (معمولاً ذرات کریستال) در ساخت این پرده های نمایش، نقش قابل توجهی در بالا بردن کیفیت و شارپ بودن تصاویر دارند.

با توجه به نیاز مشتریان به سه دسته پرده پایه دار، پرده سقفی دستی، پرده سقفی برقی و بک پروجکشن تقسیم می‌گردند. پرده نمایش در سالن های کنفرانس، سالن سینما، مراکز آموزشی و بسیاری از سالن‌های مختلف استفاده می‌شود.

پرده نمایش پایه دار ویدئو پروژکتور دارای سه پایه و قابل حمل بوده و براحتی در هر مکانی قابل استفاده می باشد.

  • پرده ویدئو پروژکتور دستی (مکانیکی)

پرده ویدئو پروژکتور دستی بیشتر بر روی سقف و یا دیوار نصب می گردد و بصورت مکانیکی باز و بسته می گردد.

این پرده ویدئو پرژکتور بر رو سقف و یا دیوار نصب می گردد و با ریموت کنترل باز و با یسته می گردد.

کاربرد این پرده نمایش برای نمایش در ویترین فروشگاهها استفاده میشود و دارای جنس مات میباشد.

مناسب ترین سطح برای نمایش تصویر دیتا پرژکتور چه سطحی می باشد؟

در کل تصویر دیتا پروژکتور را می توان روی هر سطح صاف و روشنی نمایش داد، ولی پرده نمایش بهترین سطح برای نمایش تصویر دیتا پرژکتور می باشد. کیفیت تصویر دیتا پرژکتور روی پرده نمایش بسیار خوب بوده و نور دیتا پرژکتور از سطح پرده نمایش به هیچ وجه انعکاس نمی یابد. اگر از وایت بردهای معمولی به عنوان صفحه نمایش استفاده کنیم، انعکاس نور دیتا پرژکتور از سطح آن باعث آزار چشم دانش آموزان و معلمان شده و باعث ایجاد سردرد و سرگیجه در استفاده های طولانی مدت از دیتا پرژکتور می شود.

پرده نمایش کریستال چیست؟

سطح این نوع پرده ها از دانه های بسیار ریز کریستالی جهت افزایش کیفیت تصویر دیتا پروژکتور پوشانده شده است ولی چون این دانه های ریز کریستالی همانند سمباده، مانع کشیدن قلم روی پرده می شوند، به همین دلیل مناسب برای امر آموزش نیستند و از طرفی مانند پرده نمایش های معمولی قابلیت شتشستو ندارند.

انواع پرده نمایش از نظر پارچه

پس از اینکه انواع پرده نمایش از نظر کارکرد را مورد بررسی قرار دادیم، باید نوع پرده نمایش از نظر پارچه را هم بررسی کنید. پارچه های مختلف که بر روی پرده نمایش قرار دارند، هر کدام شامل ویژگی های خاصی هستند و در محیط های مختلف استفاده دارند. مهمترین نکته برای انتخاب انواع پرده نمایش افزایش روشنایی و زاویه دید است.

ویژگی های پارچه پرده نمایش ویدئو پروژکتور

  • گین (Gain): گین، اندازه گیری است که نشان دهنده میزان بازتاب نور از پرده نمایش می باشد. برای مثال Gain با مقدار 1.0 نشان می دهد که پرده نمایش تمام نوری که به آن تابیده می شود را بازتاب می کند. همچنین در صورتی که Gain بیشتر از 1.0 باشد، یعنی نور بیشتری را منعکس می کند.
  • زاویه دید: اندازه گیری است که حداکثر زاویه از مرکز دید پرده نمایش ویدئو پروژکتور را توصیف می کند که همچنان می توانید تصاویر با کیفیت را در آن مشاهده کنید. پارچه هایی که دارای Gain زیادی هستند، معمولا زاویه دید کمتری دارند. دو ویژگی که در بالا بررسی کردیم، جزو مهمترین مواردی هستند که در انواع پرده نمایش باید بررسی کنید.
  • رنگ پارچه صفحه نمایش: رنگ پارچه پرده نمایش، می تواند بر کنتراست نهایی تصویر تاثیر گذار باشد. صفحه نمایش های سفید می توانند به خوبی انواع رنگ ها را نشان دهند در حالی که صفحه نمایش های خاکستری برای نمایش رنگ های تیره انتخاب بهتری به شمار هستند. پرده نمایش هایی  که به رنگ خاکستری می باشند، معمولا از Gain بالایی برخوردارند و کنتراست بالاتری را هم ارائه می کنند. همچنین صفحات تیره، کنترل بیشتری بر روی نور محیط دارند، البته این نوع از پرده نمایش برای ایجاد نور های روشن نیاز به پروژکتور هایی با نور زیاد دارند.

شفافیت صوتی پرده نمایش – projector screen

پرده نمایش جهت نمایش تصاویر ویدئوپروژکتور، اورهد و… استفاده می گردد. مواد به کار رفته (معمولاً ذرات کریستال) در ساخت این پرده های نمایش، نقش قابل توجهی در بالا بردن کیفیت و شارپ بودن تصاویر دارند. انواع پرده نمایش با توجه به نیاز مشتریان به سه دسته پرده پایه دار، پرده سقفی دستی، پرده سقفی برقی و بک پروجکشن تقسیم می‌گردند. ، ، مراکز آموزشی و بسیاری از سالن‌های مختلف استفاده می‌شود.

پرده نمایش پایه دار

این پرده ویدئو پروژکتور دارای سه پایه و قابل حمل بوده و براحنی در هر مکانی قابل استفاده می باشد.

پرده ویدئو پروژکتور دستی (مکانیکی)

این پرده های نمایش بر روی سقف و یا دیوار نصب می گرددو بصورت مکانیکی باز و بسته می گردد.

پرده نمایش برقی

این پرده ویدئو پرژکتور بر رو سقف و یا دیوار نصب می گردد و با ریموت کنترل باز و با یسته می گردد.

پرده بک پروجکشن

این پرده نمایش برای نمایش در ویترین فروشگاهها استفاده میشود و دارای جنس مات میباشد.

مناسب ترین سطح برای نمایش تصویر دیتا پرژکتور چه سطحی می باشد؟

در کل تصویر دیتا پروژکتور را می توان روی هر سطح صاف و روشنی نمایش داد، ولی پرده نمایش بهترین سطح برای نمایش تصویر دیتا پرژکتور می باشد. کیفیت تصویر دیتا پرژکتور روی پرده نمایش بسیار خوب بوده و نور دیتا پرژکتور از سطح پرده نمایش به هیچ وجه انعکاس نمی یابد. اگر از وایت بردهای معمولی به عنوان  صفحه نمایش استفاده کنیم، انعکاس نور دیتا پرژکتور از سطح آن باعث آزار چشم دانش آموزان و معلمان شده و باعث ایجاد سردرد و سرگیجه در استفاده های طولانی مدت از دیتا پرژکتور می شود.

پرده نمایش کریستال چیست؟

سطح این نوع پرده ها از دانه های بسیار ریز کریستالی جهت افزایش کیفیت تصویر دیتا پروژکتور پوشانده شده است ولی چون این دانه های ریز کریستالی همانند سمباده، مانع کشیدن قلم روی پرده می شوند، به همین دلیل مناسب برای امر آموزش نیستند و از طرفی مانند پرده نمایش های معمولی قابلیت شتشستو ندارند.

 

دکمه بازگشت به بالا