سلامت و دانشکسب و کار برتر

بهترین روش های تاخیری مردان

یکی از شایع‌ترین مشکلات جنسی، در میان آقایان انزال زودرس است. زود انزالی یا زود ارضایی زمانی اتفاق می‌افتد که فرد زودتر از آنچه انتظار دارد به ارگاسم می‌رسد. زود انزالی یک مشکل رایج است که 30 تا 40 درصد مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علت زودانزالی عبارت است از مشکلات فیزیکی، عدم تعادل هورمونی، عوامل عاطفی و روانی. روش‌های درمانی مختلفی برای درمان زود ارضایی وجود دارد .یکی از آنها محصولات مختلف تیمار طب برای رفع زود انزالی است.

زودانزالی چقدر شایع است؟

بین 30 تا 40 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود دچار زود انزالی می‌شوند. طبق گفته انجمن اورولوژی آمریکا، انزال زودرس شایع‌ترین نوع اختلال جنسی در مردان است. از هر پنج مرد بین 18 تا 59 سال، یک نفر از زود انزالی رنج می‌برد.

چه زمانی ارضا شدن را زودانزالی تلقی کنیم؟

اگرچه تعریف زود انزالی متفاوت است، انجمن اورولوژی آمریکا انزال، را زمانی زود تعریف می‌کند، که اگر خروج مایع منی، زودتر از حد مطلوب رخ دهد، یا قبل از دخول یا مدت کوتاهی پس از دخول رخ دهد و باعث ناراحتی یکی یا هر دو طرف شود. انجمن روانپزشکی آمریکا () سه سطح مختلف از شدت زود انزالی (خفیف، متوسط، شدید) را بر اساس زمان تا انزال تعریف می‌کنند که خفیف آن کمتر از یک دقیقه است. بسیاری از پزشکان، زود ارضایی را به عنوان انزال در عرض یک دقیقه پس از شروع رابطه جنسی تعریف می‌کنند.

علت زود انزالی چیست؟

علت زودانزالی ممکن است فیزیکی یا عاطفی باشد. همچنین برخی عوامل دیگر نیز وجود دارد که با انزال زودرس در آقایان مرتبط هستند و در ادامه شرح خواهیم داد. علت زودانزالی آقایان موارد زیر است:

عوامل فیزیکی و هورمونی

مشکلات هورمونی مانند تیروئید در سطح اکسی توسین و در عملکرد جنسی مردان نقش مستقیم دارند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که رابطه‌ای بین پرکاری تیروئید و انزال زودرس وجود دارد. افرادی که به اختلالات هورمونی مانند تیروئید مبتلا هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که اختلالات جنسی اعم از زود انزالی را تجربه کنند.

در یک مطالعه، 50% از مردانی که مبتلا به پرکاری تیروئید بودند، دچار انزال زودرس نیز بودند. پس از درمان بیماری تیروئیدی، این تعداد از مردانی از به این اختلال مبتلا بودند به 15% کاهش یافت. سایر مشکلات هورمونی که در عملکرد جنسی نقش دارند عبارتند از هورمون لوتئینیزه کننده (LH)، پرولاکتین و هورمون تیروئید (TSH). در صورتی که در عملکرد هرکدام از این هورمون‌ها اخلالی ایجاد شود می‌تواند منجر به زود انزالی شود. همچنین سطوح پایین سروتونین یا دوپامین، مواد شیمیایی در مغز که در میل و هیجان جنسی نقش دارند و آلت تناسلی که به تحریک بسیار حساس است می‌تواند منجر به زودانزالی شود.

عوامل عاطفی یا روانی

ممکن است به دلیل مشکلات عصبی و یا سایر مشکلات با شریک خود، در شما ایجاد شده باشد و هنگام رابطه جنسی لذت کافی را نبرید. همچنین داشتن رابطه جنسی مجدد پس از یک دوره طولانی رابطه نداشتن منجر به تجربه زودانزالی خواهد شد. همچنین عدم ، ، احساس گناه، سرکوب میل جنسی، هیجان یا تحریک بیش از حد از دیگر دلایل عاطفی و روانی محسوب می‌شوند.

خود ارضایی و زودانزالی

یکی از عواملی که در طولانی مدت ممکن است باعث انزال زودرس بشود، است. به طور کلی به لمس یا مالیدن قسمت‌هایی از بدن برای ایجاد لذت جنسی توسط خود فرد، خودارضایی یا استمنا گفته می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند، مردانی که در طولانی مدت به تماشای فیلم‌های مستهجن و انجام خود ارضایی اعتیاد داشته‌اند، بیشتر در خطر ابتلا به این عارضه هستند.

کرونا و زود انزالی

شاید با دیدن این مورد تعجب کنید، اما کرونا یکی از مسائل مهم قرن اخیر بوده که مشکلات زیادی را به سر جامعه جهانی آورده است. افراد مبتلا به کرونا متوجه تغییراتی در سیستم‌های بدن خود و مشکلاتی پس از بهبودی شدند. با گلایه برخی افراد نسبت به زودانزالی بعد از ابتلا به کرونا، طی یک تحقیقی که بر روی 3 مرد انجام شد، نشان داد که آنها بعد از بهبودی، دچار زودانزالی و شدند؛ با اینکه ترشح هورمون‌های جنسی بیماران طبیعی بود. البته این مورد را نمی‌توان به طور قطع درست دانست و بگوییم همه مبتلایان به کرونا دچار زودانزالی می‌شوند. جهت مطالعه بیشتر:

تشخیص انزال زودرس

در برخی موارد تشخیص علت زود انزالی در افراد می‌تواند مشکل باشد، به همین دلیل مشورت با یک متخصص اورولوژی بهترین راه برای تشخیص علت زود انزالی است. پزشک شما با بررسی تاریخچه پزشکی و دارویی شما و انجام آزمایشات پروستات می‌تواند علت زود انزالی در شما را تشخیص دهد. پزشک اورولوژیست پس از بررسی‌های اولیه، معاینه را با پرسش در مورد تجربیات جنسی شما آغاز می‌کند. احتمالاً از شما سؤال می‌کند:

درمان زود انزالی در طب سنتی

در واقع زود انزالی نوعی اختلال در عملکرد جنسی است که باعث می‌شود زن و شوهر از فعالیت جنسی خود به طور کامل لذت نبرند. گاهی همزمان با زود انزالی، اختلال نعوظ نیز در آقایان بروز می‌کند. مشاهده گاه‌به‌گاه این اختلال معمولاً جای نگرانی ندارد. اما اگر به طور مکرر یا برای مدت زمان طولانی رخ دهد باید برای درمان آن اقدام کنید.

اگرچه مولفه‌های روانی یا عاطفی زیادی در بروز زود انزالی موثر هستند اما نباید اثرات دیگر عوامل را نادیده گرفت. به عنوان مثال، ممکن است فردی زود انزالی را در طول روابط اولیه جنسی خود تجربه کرده باشد و با افزایش سن و داشتن روابط جنسی بیشتر مشکل او برطرف شود. گاهی نیز افراد باتجربه با افزایش سن به دلیل ضعف بدن دچار این مشکل می‌شوند.

به طور کلی، فاکتورهای عزت نفس پایین، ، سابقه سوء استفاده جنسی، احساس گناه، نگرانی از تجربه دوباره زود انزالی، نارضایتی از روابط جنسی، سطوح غیرطبیعی هورمون‌های خاص مانند تستوسترون یا مواد شیمیایی تولید شده توسط سلول‌های عصبی به نام انتقال‌دهنده های عصبی و التهاب یا پیشابراه در بروز زود انزالی موثر هستند.

اگرچه امروزه درمان‌های پزشکی مناسبی برای زود انزالی در نظر گرفته شده است اما هیچ‌کدام به رفع کامل این مشکل کمک نمی‌کنند. در واقع فقط آن را کنترل می‌کنند. مثلا ممکن است به شما توصیه شود که یک ساعت قبل از شروع رابطه جنسی خودارضایی کنید. یا زمان معاشقه قبل از دخول را طولانی‌تر کنید. زیرا هر دو این راهکارها به کاهش فشار روحی و جسمی حین مقاربت کمک می‌کنند.

از داروهای موجود در amazon برای تاخیر در انزال و حفظ نعوظ می‌توان به و (ویاگرا) اشاره کرد. معمولا شما مجبور هستید حدودا یک ساعت قبل از شروع هر رابطه برای خوردن آنها اقدام کنید. علاوه بر اینکه، مانند سایر داروهای شیمیایی عوارض جانبی خاص خود را نیز دارند.

درمان قطعی زود انزالی با داروهای گیاهی

از نظر ، مصرف بعضی از داروهای گیاهی می‌تواند به اثرگذاری بیشتر درمان‌های خانگی کمک کند. می‌توانید با اطمینان روی درمان زود انزالی با گیاهان دارویی حساب باز کنید. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چه داروی گیاهی برای زود انزالی خوب است؟ از داروهای گیاهی موثر برای درمان زود انزالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آشواگاندا یا جینسینگ هندی

آشواگاندا یکی از قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی و دیگر مردان محسوب می‌شود. این گیاه هندی قدرت مغز و میل جنسی را در بدن افزایش می‌دهد. در نتیجه کمک می‌کند تا بتوانید بهتر خود را کنترل کنید و طول مدت رابطه جنسی خود را افزایش دهید. مصرف دمنوش این گیاه باعث افزایش استقامت بدن می‌شود و همچنین در درمان اختلال نعوظ موثر است.

زنجبیل

خوردن زنجبیل گردش خون را در بدن ما افزایش می‌دهد. در نتیجه می‌تواند جریان خون به ماهیچه‌های آلت تناسلی را نیز افزایش دهد. این امر به مردان کمک می‌کند تا نعوظ و انزال خود را بهتر کنترل کنند. عسل یک داروی تقویتی قوی است و می‌تواند قدرت زنجبیل را افزایش دهد. بهترین روش مصرف این داروی گیاهی برای زود انزالی مخلوط کردن نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل با عسل و خوردن آن قبل از خواب است. می‌توانید زنجبیل را رنده کرده و روی یک غذای خانگی بمالید. امروزه امکان درمان زود انزالی با قرص گیاهی زنجبیل نیز فراهم شده است.

سیر

سیر دارای خواص زیادی است و می‌تواند به شما در طولانی شدن رابطه جنسی کمک زیادی کند. این داروی گیاه ضد باکتریایی و ضد التهابی، گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشد. برای درمان گیاهی انزال زودرس، می‌توانید یک حبه سیر خام را بجوید یا در روغن سرخ کنید و هر روز صبح، با معده خالی مصرف کنید. مطالعات ثابت کرده‌اند که ادامه این روند به مدت ۴۰ روز اثرات مفیدی برای درمان زود انزالی به خصوص درمان زود انزالی زنان در طب سنتی و درمان دیر انزالی زنان در طب سنتی دارد.

داروی گیاهی چینی

امروزه داروهای سنتی چینی به عنوان یک راه حل عالی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها در نظر گرفته می‌شوند. چینی‌ها یک داروی ترکیبی ویژه‌ای برای درمان زود انزالی دارند که طبق مطالعات می‌تواند حدود ۲ دقیقه زمان انزال را افزایش دهد. از عوارض جانبی احتمالی آن می‌توان به درد معده، ، درد خفیف بدن و کاهش میل جنسی اشاره کرد. به یاد داشته باشید که داروهای گیاهی می‌توانند مانند داروهای معمولی بر بدن شما تأثیر بگذارند و باید با احتیاط مصرف شوند. آنها ممکن است واکنش‌ها یا عوارض جانبی ایجاد کنند، با سایر داروها تداخل داشته باشند و همیشه منطبق بر استانداردهای داروسازی تهیه نشوند.

در زمینه درمان زود انزالی با طب سنتی، بهتر است بدانید که در مباحثی با عنوان درمان زود انزالی حکیم ضیایی، درمان زود انزالی در طب سنتی دکتر روازاده و درمان زود انزالی در طب سنتی دکتر خیراندیش نیز به نکات جالبی اشاره شده است. آنها معتقد هستند که برای درمان خانگی زود انزالی به روش سنتی، باید مصرف داروهای گیاهی در نظر گرفته شود.

درمان انزال زودرس در طب سنتی

متخصصان طب سنتی می‌گویند که علت زود انزالی، سردی عمومی مزاج و افزایش رطوبت دستگاه تناسلی و کمر است. در واقع تجمع بلغم و افزایش سودا در بدن تاثیر زیادی روی این مسئله می‌گذارد. پس باید مصرف مواد غذایی با طبع گرم و خشک مانند خرما، موز، نارگیل و انبه افزایش یابد.طب سوزنی نیز می‌تواند با تحریک اعصاب و ترشح هورمون‌های جنسی کمک زیادی به رفع این مشکل کند. در مورد تاثیرات مثبت تکنیک‌های کنترل انزال با کارشناس طب سنتی خود صحبت کنید.

جهت خرید و آگاهی  قیمت های محصولات داروخانه تیمار طب می توانید با شماره تماس 09024865544 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا