کسب و کار برترهنر و فرهنگ

روش اهنگ گذاشتن در استوری

نحوه گذاشتن آهنگ روی فیلم در استوری اینستاگرام

اینفلوئنسرها، بلاگرها و فروشگاه‌ها برای بازدید بیشتر به دنبال تدارک دیدن استوری‌های جذاب هستند. بجای همه و صداهای آزار دهنده، با گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام اولین قدم مهم را در ساخت یک محتوای حرفه‌ای برداشته‌اید. حالا مخاطبان شما اگر به دنبال خرید نباشند و حتی محتوای شما برای‌شان سوال برانگیز نباشد، بازهم با پرسیدن نام آهنگ و خواننده و راهی برای دانلود آن، کلی اینگیجمنت ریت صفحه شما را بالا خواهند برد!! گذاشتن موزیک بر روی استوری به آن جان می‌دهد، با ترفندهای این صفحه، یاد بگیرید چطوری بر روی استوری موزیک بگذارید.

برخی آهنگ‌ها تصاویر مختلفی را پیشنهاد می‌دهند و می توانید بین آن‌ها انتخاب کنید، همچنین برای تغییر تصویر بر روی آن ضربه بزنید سپس تصویر دیگری را جایگزین کنید.  بعضی track melody ها این قابلیت را دارند که متن آهنگ را بر روی صفحه نمایش می‌دهند. وقتی انتخاب آهنگ، نهایی شد، اینستاگرام به صورت استیکر موسیقی را پخش می‌کند. ویرایش متن آهنگ در صورت تمایل می توانید متن اهنگ را به دلخواه ویرایش کنید. با حرکت دادن آن جای مناسبی بر روی صفحه انتخاب کنید. با بازکردن دو انگشت سایز استیکر را تغییر دهید. همچنین  فونت‌ها و طرح‌های دلخواه را به آن اضافه کنید.

پلتفرم‌های سوشال مدیا مخصوصا آن‌هاییکه حسابی در دنیا جای خود را باز کرده‌اند مثل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام دائما در حال بروز رسانی هستند و هر بار با تغییراتی جزئی، گذاشتن موزیک بر روی استوری واتساب و اینستاگرام، کاربران را در استفاده آسان پشتیبانی می‌کنند. اما با قابلیت هندزفری اینستاگرام فقط با لمس یک دکمه ضبط ویدئو اجرا می‌شود و در اخر هم با لمس آن به پایان می‌رسد. حالا جالب اینکه به راحتی می‌توانید علاوه بر ضبط فیلم و لایو خود، موزیک مورد نظر را هم بر روی آن قرار دهید، فقط حواستان باشد که صدای محیط پیرامون نیز همراه با موزیک ضبط می‌شود.

مراحل گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام با قابلیت هندزفری

  1. اینستاگرام را بروزرسانی کنید.
  2. برنامه را باز کنید و در تب هوم بر روی آیکن Plus (+) در بالای صفحه سمت راست، ضربه بزنید.
  3. در پایین صفحه از بین گزینه‌های Post, story, reels, live گزینه Story را انتخاب کنید.
  4. در صفحه جدید، پایین صفحه همان‌جاییکه دکمه دایره‌ای شکل ضبط را مشاهده می‌کنید با حرکت انگشت به سمت چپ نوع فیلتر خود را نتخاب کنید.
  5. در آخر در کنار صفحه روی آیکن فلش رو به پایین ضربه زده و از منو باز شده، گزینه‌ی Hands free را انتخاب کنید.
  6. آهنگ دلخواه‌تان را در پلیر گوشی خود پخش کنید.
  7. حالا دوباره به اینستاگرام روید و دکمه ضبط را لمس کنید.

چگونه موزیک استوری را فعال کنیم؟

یک روش دیگر برای اضافه کردن موزیک بر روی استوری اینستاگرام استفاده از ابزار Music است که داخل خود برنامه تعبیه شده است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه به مجموعه‌ی وسیعی از انواع موزیک دست‌پیدا کنید. اما برخی از آن‌ها اجازه پخش در اینستاگرام را نداده‌اند و ممکن است کمی شما را با چالش روبرو کنند، این موضوع در مورد اکانت‌های تجاری اینستاگرام بیشتر اتفاق می‌افتد.

  1. اپلیکیشن خود را بروزرسانی کنید.
  2. در تب هوم روی نماد پلاس در بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. یک عکس یا ویدئو را برای استوری انتخاب کنید.
  4. روی آیکن استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید.
  5. برچسب MUSIC را انتخاب کنید.
  6. از لیست نمایش شده، موزیک مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  7. بعد از انتخاب موزیک، صفحه جدید به منظور تنظیمات پخش موزیک ارائه می‌شود، بخشی از آهنگ (نهایتا 15 ثانیه) را انتخاب کنید. (برای تنظیمات بیشتر، توضیحاتی در بخش بعدی ارائه می‌شود.)
  8. و در آخر، گزینه Your story در پایین صفحه را لمس کنید.

نبودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام در اندورید یا آیفون، بستگی به نوع ای پی شما دارد. در آی پی ایرانی احتمال اینکه این گزینه فعال نباشد بسیار زیاد است. برای گذاشتن موزیک بر روی استوری اینستاگرام اگر آیکن MUSIC برایتان فعال است و از آن استفاده می‌کنید، برای تنظیمات بیشتر این نکات را در نظر گیرید:

  • حذف یا تغییر آهنگ قابل انجام است: انگشت خود را روی آیکون MUSIC گذاشته و با ظاهر شدن سطل زباله، آن را به سمت سطل زباله بکشید.
  • اگر استوری شما عکس است با انتخاب موزیک به فیلم تبدیل می‌شود.
  • استیکر موزیک روی صفحه را می‌توانید با ضربه زدن روی آن تغییر دهید.
  • به منظور حمایت از حقوق هنرمندان، مخاطبین با لمس آیکون موزیک به صفحه اینستاگرام خواننده هدایت می‌شوند.
  • با استفاده از MUSIC فقط می‌توانید از لیست ارائه شده توسط خود برنامه، استفاده کنید.

اضافه کردن موزیک به استوری اینستاگرام با برنامه های جانبی

ویدئو خود را با پخش موزیک و انواع ادیت بسازید. فقط حواستان باشد که زمااگر اینستاگرام محل درآمدزایی شما است، حتما تجربه‌های متعددی در پست گذاری و یا اضافه کردن استوری داشته‌اید. تصور کنید شغل شما آموزش ترفندهای آشپزی است بعد از اضافه کردن یک ویدیوی جذاب از آموزش یک غذای خوشمزه، احساس می‌کنید ویدیوی آموزشی، جذابیت لازم را ندارد، استیکر و فیلتر هیجان‌انگیز هم به ویدیو اضافه می‌کنید، اما باز هم دنبال یک چیز خاص هستید، قطعا موسیقی تاثیرگذاری ویدیوی شما را چندین برابر می کند، اینستاگرام به تازگی این قابلیت را به نسخه جدید آن اضافه کرده است. در این مقاله قصد داریم همه آنچه که نیاز دارید تا درباره گذاشتن آهنگ در استوری اینستاگرام آیفون و اندروید بدانید، بپردازیم. پس با نحوه اضافه کردن موزیک به استوری همراه ما باشید. نحوه اضافه کردن موزیک به استوری با استفاده از استیکر خیلی راحت خواهد بود.

طریقه اضافه کردن موسیقی با استیکر

موسیقی مورد علاقه تان را اضافه کنید حالا می‌توانید یک موسیقی جذاب به آن اضافه کنید، برای این کار ابتدا بر روی نماد استیکر، و بعد برچسب موسیقی ضربه بزنید. اکنون به صفحه موسیقی وارد شدید، در این قسمت می توانید آهنگ مد نظر را جستجو کنید و بر روی دکمه پخش ضربه بزنید. قبل از تایید می توانید به صورت پیش نمایش به آن گوش دهید و مدت زمان پخش را تعیین کنید. یک راه حل ساده‌ی دیگری هم هست که شما می‌توانید خارج از اینستاگرم با استفاده از برنامه‌های ساخت ویدئو، محتوای خود را کامل تولید کرده و بعد آن را استوری کنید.

چرا نمی‌توانم موسیقی را به استوری اینستاگرام اضافه کنم؟

تصویر کنید کنار دریا ایستاده‌اید و دنبال یک موسیقی خوب می‌گردید تا استوری زیبای غروب خورشید کنار دریا را با دوستانتان به اشتراک بگذارید ولی استیکر موسیقی را پیدا نمی‌کنید، نگران نباشید گاهی قابلیت استیکر موسیقی استوری اینستاگرام برای همه ظاهر نمی شود.  برای اینکه به سئوال چرا موسیقی اینستا در دسترس نیست؟  پاسخی پیدا کنید، مراحل زیرا را تست کنید.

نبودن گزینه موزیک در استوری اینستاگرام آیفون و اندروید دغدغه رایج بین کاربران تلفن‌های هوشمند به شمار می رود. برای اینکه این مساله را حل کنید باید جدیدترین نسخه اینستاگرام را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید زیرا به روزرسانی بسیاری از قابلیت‌های جدید نرم افزار را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکبار از برنامه خارج شوید یکبار از اینستاگرام خارج شده و مجددا وارد شوید سپس اطلاعات حساب کاربری خود را بررسی کرده و مجددا اطلاعات را وارد کنید. به قسمت profie بروید و از گوشه بالا سمت راست، بر روی سه خط افقی کلیک کنید و از این طریق به بخش Settings وارد شده و گزینه Log out را ضربه بزنید. حالا مجددا به همین طریق Signin کرده و موسیقی استوری را مجددا تست کنید.

برنامه اینستاگرام را غیرفعال کنید اینستاگرام را از گوشی حذف کنید، این روش نواقص احتمالی برنامه را برطرف می‌کند. و از طریق گوگل پلی یا اپ استور مجددا آن را نصب کنید. حالا موسیقی استوری را بررسی کنید شاید بعد از نصب دوباره نرم افزار کار کند. یک روش دیگر آن است که برنامه اینستاگرام را با Wifi به رورزسانی کنید. برای این منظور به Settings وارد شوید، بر روی وای فای کلیک کنید و شبکه ای برای اتصال پیدا کرده و رمز عبور را وارد کرده حالا اینستاگرام را به روز کنید. به حساب شخصی اینستاگرام وارد شوید

کاربرد Sound on در اینستاگرام چگونه است؟

اینستاگرام یک قابلیت جذابی به نام استیکر Sound on دارد که این قابلیت را به کاربر می دهد، تا به محض اینکه استوری را قرار دادید، صداها قطع شده  تا صدای موسیقی استوری پخش شود. به طور کلی دراستوری ها گزینه Sound on  به صورت پیش‌فرض فعال نیست و با ضربه زدن به نماد بلندگو می‌توانید آن را روشن کنید. اگر صدا خاموش باشد، کنار نماد بلندگو علامت X نمایش داده می‌شود. همچنین می توانید با ضربه زدن روی ویدیو یا با افزایش یا کاهش دکمه بلند گو آن را فعال کنید.

سوالات متداول

چرا گزینه موزیک در استوری آیفون من وجود ندارد؟ این مساله ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، اولین راهکاری که می‌توانید آزمایش کنید، به روزرسانی سیستم عامل است. آیا تغییر حساب شخصی به بیزینسی گزینه موسیقی اینستاگرام را ناپدید کرده است؟ بله اگر حساب شخصی را به بیزینسی تغییر داده اید ممکن است این قابلیت غیرقابل دسترس باشد، بنابراین باید حساب بیزینسی را به شخصی تبدیل کنید تا مساله حل شود.

  1. ن پخش یک استوری در اینستاگرام فقط 15 ثانیه است. اگر قصد گذاشتن آهنگ کامل در استوری را دارید، به بخش‌های 15 ثانیه‌ای تبدیل می‌شود.
  2. برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و در تب هوم روی آیکن پلاس ضربه بزنید.
  3. وارد قسمت استوری برنامه شده و انگشت خود را به سمت بالا بکشید و ویدئو ساخته شده را از داخل گوشی انتخاب کنید.
  4. حالا برای ارسال ویدیو در استوری اینستاگرام خود روی گزینه Your story ضربه بزنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا