خبرهای کلیکسب و کار برتر

علت مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی

شرکت ما ابتدای کار خود مبنای فعالیت های خود را بر طراحی وتولید کالاهای جدید با کیفیت قرار دادیم و خود را بر تولید و عرضه محصولاتی متفاوت با آنچه سالهادر بازار متداول بوده است متمرکز کرده ایم و بر این هدف خود قویا ایستاده ایم. لذا صنایع برودتی ایران استیل مفتخر است که تنها تولید کننده یخچالهای رطوبت زا مخصوص نگهداری بهتر کیک و شیرینی تر در ایران می باشد. امید است به لطف خدا و داشتن اعتباری چون شما همچون گذشته نزد مشتریان محترم با سری افراشته در اجرای بهتر پروژه های خود موفق باشیم.

مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی

انواع یخچال‌های ویترینی هرکدام امکاناتی دارند. در این میان، قطعاتی درون دستگاه تعبیه می‌شود که این قطعات اگر دچار اختلال شود، صد درصد مشکلاتی را به وجود می‌آورد مانند “مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی” و تاثیر بر قیمت انواع یخچال ها به خصوص قیمت یخچال فروشگاهی خواهد داشت به همین دلیل باید در هنگام خرید انواع یخچال ویترینی، سعی کنید تا به کیفیت محصول بیشتر از قیمت آن توجه کنید. در ادامه در مورد دلایلی که به سرد نکردن یخچال ویترینی مربوط می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

لطفاً در هنگام خرید یخچال نوشیدنی سعی کنید در مورد مشکلاتی که در آینده ممکن است به وجود آید مانند مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی هم اطلاعاتی هرچند کوتاه  ولی مختصر درباره یخچال ها و یخچال نوشیدنی به دست آورید. یکی از این مشکلات مربوط به دما است. در این شرایط باید فاصله مابین دیوار و یخچال را مورد بررسی قرار داد.

توصیه مشاورین ما به شما این است که بعد از براورد قیمت فریزر ایستاده فروشگاهی سعی کنید، یخچال را از دیوار کمی بافاصله‌تر نگه دارید، این‌گونه قطعاً جریان هوا به راحتی امکان پذیر است. فاصله اگر بدون مشکل باشد طبیعتاً باید واشر یخچال را مورد بررسی قرار داد. برخی از مواقع باز و بسته شدن بیش از حد واشر ممکن است می‌تواند مشکل سرد نکردن یخچال ویترینی را به وجود آورد.

بررسی اجزای اصلی یخچال صنعتی

یخچال‌های صنعتی و ویترینی در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در ظاهر متنوع و متفاوت هستند اما کارآیی آن‌ها با یکدیگر متفاوت نیست اما تجهیزاتی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، اکثرا مشترک می‌باشد.

اصلی‌ترین بخش‌ یخچال صنعتی، کمپرسور و موتور یخچال است زیرا کارکرد صحیح یخچال به این قطعه وابسته است. لوله‌های شبکه فلزی که به آن کندانسور یا رادیاتور گفته می‌شود نیز، در پشت یخچال قرار دارند. سردخانه یا محفظه خنک کننده که با نام اواپراتور شناخته می‌شود از دیگر اجزای تشکیل دهنده یخچال می‌باشد. به کمک این قطعات و چند مورد دیگر یخچال صنعتی ساخته می‌شود. چنانچه هرکدام از این قطعات دچار خرابی شود و کار خود را به درستی انجام ندهد، کارکرد کل یخچال مختل می‌شود و به اصطلاح یخچال خنک نمی‌کند.

10 دلیل خنک نکردن یخچال‌های فروشگاهی

همانطور که گفتیم چنانچه هرکدام از اجزای تشکیل دهنده یخچال ایرادی داشته باشد و به درستی عمل نکند، منجر به اختلال در کل دستگاه شده و یخچال خنک نمی‌کند. از دلایل اصلی خنک نکردن یخچال مغازه می‌توان به صورت کلی به موارد زیر اشاره کرد.

  • خرابی درب یخچال
  • از دست رفتن خاصیت چسبندگی دور درب
  • مشکل در برق رسانی
  • معیوب شدن ترموستات
  • نشتی گاز مبرد
  • خراب شدن رله کمپرسور یا خود کمپرسور
  • خرابی لوله‌های کمپرسور
  • خرابی فن اواپراتور
  • مکان نامناسب قرار گرفتن یخچال
  • عدم توجه به ظرفیت یخچال

در ادامه علت‌های فنی خنک نکردن یخچال فروشگاهی را بررسی می‌کنیم.

خراب شدن کمپرسور و رله کمپرسور

یکی از عواملی که سبب سرد نکردن یخچال می شود ایجاد مشکلات فنی در کمپرسور یخچال و یا رله کمپرسور است. اگر در یخچال مشاهده کردید که فن فریزر در حال کار کردن است اما یخچال خنک نمی شود این مورد ممکن است به دلیل خرابی کمپرسور یخچال باشد.

نقش کمپرسور در سرد نکردن یخچال

نقش حیاتی کمپرسور در یخچال این است که گاز مبرد را فشرده و آن را به داخل لوله های سیاه پشت یخچال که به آن ها کویل گفته می شود، پمپاژ کند. اگر کمپرسور یخچال دچار مشکل شود نمی تواند این کار را به درستی انجام دهد و سبب سرد نکردن یخچال می شود.

خراب شدن رله کمپرسور نیز یکی از  عوامل سرد نکردن یخچال است که در صورت مشاهدۀ مشکل سرد نکردن یخچال بهتر است پیش از آنکه کمپرسور یخچال تعمیر و یا تعویض شود، خرابی این قطعه بررسی شود. تعمیر و یا تعویض رله کمپرسور بسیار ارزان تر و راحت تر از کمپرسور است. در صورتی که مشکل سرد نکردن یخچال برطرف نشد باید تعمیر کمپرسور یخچال توسط تکنسین متخصص انجام شود.

کمبود گاز مبرد از عوامل سرد نکردن یخچال

گاز مبرد از مهم ترین عواملی است که در کارکرد صحیح سیکل سرمایشی یخچال نقش دارد. در صورتی که گاز مبرد نشت کند، کمبود این گاز تأثیرات بدی روی یخچال خواهد گذاشت. سرد نکردن یخچال و داغ شدن بیش از حد کمپرسور از عواملی هستند که به علت کمبود گاز مبرد در یخچال به وجود می آیند.
در صورتی که علت سرد نکردن یخچال کمبود گاز مبرد باشد تکنسین های متخصص و حرفه ای به شارژ گاز یخچال می پردازند تا خرابی یخچال برطرف شود.

خراب شدن لوله های کندانسور

یکی از دلایلی که سبب سرد نکردن یخچال می شود، مسدود شدن لوله های کندانسور یخچال است. لوله های کندانسور و یا کویل ها که همان لوله های سیاه رنگ پشت یخچال هستند، محل جریان گاز مبرد است. گاز مبرد، گرمای داخل یخچال را جذب می کند و پس از انجام تبادلات دمایی با محیط و از دست دادن گرما به شکل مایع تبدیل می شود. اگر مانعی بین لوله های کندانسور و هوا وجود داشته باشد و یا گرد و غبار بیش از حد روی لوله ها نشسته باشد سرد نکردن یخچال رخ می دهد. وجود فضای کافی بین کویل ها و تمیز بودن آن ها و تهویۀ هوای مناسب در محل یخچال از مهم ترین دلایل کارکرد صحیح یخچال است.

خراب شدن و معیوب شدن فن کندانسور

یکی از قطعات مهم یخچال فن کندانسور است که در پائین یخچال و در کنار کمپرسور قرار دارد. فن کندانسور نقش مهم خنک کردن کمپرسور و لوله های کندانسور را بر عهده دارد. یکی از دلایلی که سبب سرد نکردن یخچال می شود معیوب شدن و یا خراب شدن فن کندانسور است که به دنبال این دمای کمپرسور افزایش پیدا کرده و داغ می شود. با داغ شدن کمپرسور و افزایش دمای داخل یخچال فساد و خراب شدن مواد غذایی رخ می دهد.
در صورتی که سرد نکردن یخچال و فریزر را به صورت هم‌زمان مشاهده کردید می توان مطمئن شد که خرابی فن کندانسور رخ داده است. فن کندانسور باید قادر باشد تا به صورت آزادانه گردش کند و هیچ مانع و یا آلودگی گردش آن را مختل نکند. در صورتی که پره های فن شکسته باشند و یا نیم سوز شده باشند باید موتور فن کندانسور تعویض شود.
در یخچال های قدیمی تر که لوله های کندانسور در پشت یخچال مشاهده می شوند، قطعۀ فن کندانسور وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا