خبرهای کلیکسب و کار برتر

غذای حرم امام رضا با کد ملی

اگر برای اقامت یا هر هتل دیگری را رزرو کرده‌اید خوب است بدانید که در مجموعه حرم مطهر رضوی مکانی به نام مهمانسرای حرم امام رضا وجود دارد که جزو است. در مهمانسرای داخل حرم امام رضا خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاها در میان شیعیان پخته می‌شود. هر ساله بسیاری از افراد به شوق خوردن غذا حضرتی و تبرک آشپزخانه امام رضا به حرم امام رضا می‌آیند. اگر قصد دارید برای گذراندن تعطیلات خود به مشهد سفر کنید، کلیه اقدامات لازم برای را می‌توانید از طریق الماس تریپ رزرو هتل با تخفیف ویژه را ثبت کنید.

غذای حرم امام رضا (ع) | نسیم رضوان ثبت نام و رزرو اینترنتی غذا | راهنما تصویری

اگر می‌خواهید به اطلاعات بیشتر در مورد این مهمانسرا دست یابید با ما همراه باشید.

معرفی مهمانسرای حرم امام رضا

خوردن غذای حضرتی و تبرک حرم امام رضا آرزوی شیفتگان و عاشقان امام هشتم است. آشپزخانه حرم امام رضا و مهمانسرای حرم همچون ، صحن‌های مختلف و… یکی از بخش‌های حرم امام رضا است که این افراد را به آرزوی قلبی‌شان می‌رساند. غذای حرم امام رضا تبرک است و بسیاری از افراد اعتقاد دارند که با خوردن این غذا به نیت شفا به حاجات خود می‌رسند.

داخل حرم امام رضا 2 مهمان‌سرا وجود دارد که ورودی مهمانسرای شماره 1 از سمت شیخ نواب صفوی و ورودی مهمانسرای شماره 2 به سمت صحن غدیر است. توجه داشته باشید که دریافت غذای نذری حرم امام رضا به صورت خانوادگی نیز وجود دارد.

شما می‌توانید با ارائه فیش، غذا خود را در بیرون از مجموعه نیز میل کنید. اگر قصد اسکان در را دارید می‌توانید به راحتی از امکانات این مهمانسرا استفاده کنید. هتل‌های بسیاری در نزدیکی حرم قرار گرفته‌اند اما اگر سردرگم هستید و به دنبال یک هتل با صرفه اقتصادی هستید، ما به شما را پیشنهاد می‌کنیم.شاید برایتان سوال پیش آید که نحوه دریافت فیش غذا مهمانسرای چگونه است؟ نحوه تهیه فیش غذا به چند روش امکان پذیر است که عبارت است از:

دریافت فیش با استفاده از کد ملی

یکی از راحت‌ترین روش‌ها نصب اپلیکیشن رضوان است. اپلیکیشن رضوان، اپلیکیشنی کاربردی است که برای زیارت حرم راهنمایی‌های بسیار مناسبی را در اختیار زائران قرار می‌دهد. همچنین در این اپلیکیشن می‌توانید از پاسخ سوالات شرعی خود و برنامه‌های ویژه حرم نیز مطلع شوید. برای دریافت غذا و اسکان در حرم امام رضا می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

برای انجام این کار کافی است اپلیکیشن را از کافه بازار دانلود کرده و اطلاعات شخصی نظیر شماره همراه، کد ملی و … را وارد کنید. پس از دریافت کد ویژه می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید. در قسمت مربوط به غذا حضرتی کد ملی و تاریخ تولد خود و همراهان‌تان را وارد کرده و زمان مناسب برای دریافت غذا را انتخاب کنید. در صورت انتخاب زمان مناسب دعوت نامه‌ای از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

دریافت فیش با استفاده از پیامک

دریافت غذا حرم امام رضا با پیامک نیز یکی از روش‌های متداول برای دریافت فیش غذا است. این روش بیشتر برای افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند، مناسب است. نحوه دریافت غذا حرم امام رضا با استفاده از سامانه پیامکی غذای حرم امام رضا امکان پذیر شده است. برای انجام این کار شما باید عدد 3 را به سامانه پیامکی 8800 ارسال نمایید.

پس از تایید ثبت نام، پیامکی با عنوان “شما در فهرست انتظار سامانه قرار گرفته‌اید” را دریافت می‌کنید. در این روش بین اسامی افرادی که در سامانه شرکت کرده‌اند، قرعه‌کشی شده و در صورت برنده شدن نتیجه به شما پیامک خواهد شد. پس از دریافت پیامک باید به بخش نعیم رضوان اتاق 107 واقع در صحن غدیر مراجعه کرده و فیش غذای خود را تحویل بگیرید.

منو غذا حرم امام رضا

شاید برایتان سوال پیش آید که لیست غذا مهمانسرای امام رضا و منو غذا حرم امام رضا به چه صورت است؟ توجه داشته باشید که اطلاعات این چنینی و لیست غذا هفتگی حرم روی فیش دریافت غذا درج شده است. لیست برنامه غذایی حرم امام رضا شامل غذاهایی مانند چلو قیمه، چلو قرمه سبزی، قیمه بادمجان و … است.

هر ساله بسیاری از افراد به شوق خوردن غذا تبرک حرم راهی مشهد می‌شوند. توجه داشته باشید که سهمیه غذا حرم امام رضا محدود است و تنها هر چند سال یک بار قادر به تهیه آن هستید. ثبت نام افطاری حرم امام رضا در ماه مبارک رمضان نیز امکان پذیر است. مهمانسرای حرم امام رضا در ماه مهمانی خدا، از ساعت 17 الی 21 و  از ساعت 1 بامداد تا 20 دقیقه قبل از اذان صبح آماده خدمات رسانی به روزه‌داران عزیز است.

مشهد مقدس یکی از مهم‌ترین شهر‌های ایران از لحاظ معنوی و گردشگری است. از مهم‌ترین شاخصه‌های این شهر وجود حرم امام رضا در آن است. میهمان امام هشتم بودن و صرف یک وعده غذا در حرم همراه با خانواده، یکی از آرزوهای هر زائری است. مهمانسرای حرم مطهر این امکان را برای زائران و مسافران عزیز فراهم کرده است.

با رزرو آنلاین هتل در مشهد، پیش از سفر، جایِ خالی‌تان را در حرم امام رضا پر کنید!

در طرح جدید، ثبت نام جهت دریافت غذای متبرک حضرتی فقط از طریق نرم افزار نسیم رضوان انجام می شود که با اپلیکیشن قبلی با نام رضوان متفاوت است.

  • دانلود نرم افزار نسیم رضوان

دانلود از طریق بازار یا دانلود مستقیم با مراجعه به سایت نسیم رضوان با کلیک روی لینک مقابل

از طریق نسخه وب برای کامپیوتر و گوشی های ios با کلیک روی لینک مقابل

  • نصب نرم افزار نسیم رضوان و ورود از طریق وارد کردن شماره موبایل و سپس وارد کردن کد ارسال شده به گوشی شما (این کار را می توانید با شماره های مختلف خود انجام دهید تا شانس انتخاب شما بالاتر باشد. اما هر کد ملی فقط یک بار در هر ۲ یا ۳ سال می تواند از غذای متبرک استفاده نماید).
  • کلیک بر روی گزینه مهمانسرا
  • کلیک بر روی گزینه پیش ثبت نام (همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ می توانید برای پیش ثبت نام مهمانسرای امام رضا (ع) اقدام نمایید. در ساعت ۲۰ هر روز از بین زائران گرامی که در آن روز پیش ثبت نام کرده اند، براساس ظرفیت مهمانسرا، منتخبین مشخص می شوند).
  • بعد از ساعت ۲۰ همان روز، به اپلیکیشن نسیم رضوان قسمت مهمانسرا مراجعه نمایید. در صورت قرار گرفتن در منتخبین گزینه انتخاب روز را مشاهده می کنید و می توانید تاریخ و وعده غذایی را انتخاب کنید (در غیر این صورت، روز بعد، از ساعت ۸ الی ۱۸ مجدد گزینه پیش ثبت نام را انتخاب کنید تا در لیست روز بعد قرار بگیرید).
  • پس از انتخاب وعده غذایی در روز مود نظر می بایست کد ملی خود و همراهان (تا ۳ نفر) را وارد و گزینه ثبت را بزنید. (هر کد ملی در هر ۳ سال، یکبار می توانند از غذای حضرت بهره مند شوند).
  • در قسمت سوابق رزرو می توانید اطلاعات رزرو خود از جمله وعده و تاریخ انتخابی را ببینید.
  • سپس با کارت های شناسایی خود و افراد ثبت نام شده، به دفتر نعیم رضوان واقع در صحن غدیر مراجعه نمایید و فیش های کاغذی وعده غذایی ( ژتون غذا ) را جهت ورود به مهمانسرای حضرت دریافت نمایید (ساعات کار دفتر نعیم رضوان ۷ الی ۲۱ می باشد).
  • در ساعت و تاریخ ذکر شده روی فیش به محل مهمانسرا مراجعه نمایید و با نشان دادن ژتون های غذای اعضای ثبت شده می توانید غذای متبرک را دریافت و یا در مهمانسرای حضرت میل نمایید (با توجه به اینکه دو مهمانسرا در حرم مطهر وجود دارد دقت کنید که اشتباه نکنید، روی دعوتنامه نام مهمانسرا ذکر شده است).

 

 

دکمه بازگشت به بالا