سلامت و دانشکسب و کار برتر

مراقبت های بعد از کلاژن تراپی

آیا می دانید مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو و قیمت پروتئین تراپی مو چگونه است؟ همکاران ما در مدرن کلینیک که یک مرکز مربوط به خدمات پوست و مو است و انواع روش های درمانی و زیبایی پوست و مو مانند: ، پروتئین تراپی مو، و … است، این مطلب را برای شما در خصوص کسب اطلاعات بیشتر تهیه کرده اند. برخی از خانم‌ها از خشک و شکننده شدن مو‌های خود گلایه می‌کنند. مسلما رنگ کردن بیش از اندازه مو‌ها، نداشتن تغذیه مناسب، کاهش آب بدن و همچنین عادات نادرست همانند مصرف دخانیات، مهمترین عواملی هستند که باعث تجزیه کراتین مو و خشک شدن مو‌ها خواهد شد.

در این زمان است که پروتئین تراپی به کمک این دسته از افراد خواهد آمد. پروتئین تراپی یک روش‌ درمانی است که در کنار احیای کراتین مو، مواد غذایی ضروری شامل اسید‌های آمینه را نیز در اختیار مو قرار می‌دهد و موجب نرم و خوش حالت دادن مو‌های شما خواهد شد. اما برای اینکه بتوانید نتیجه این اقدام زیبایی را حفظ کنید، باید به مراقبت‌های بعد از پروتئین تراپی مو توجه داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از پروتئین تراپی حتماً این مقاله را با دقت مطالعه کنید. برای اینکه از مراقب های بعد از پروتئین تراپی مو اگاه شوید و هزینه پروتئین تراپی را بدانید با ما همراه باشید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی روشی است که در آن موهای آسیب دیده احیا می شوند و مشکلاتی مانند: موخوره، گره خوردن مو، وز شدن مو، مجعد شدن مو و … درمان می شوند و به عبارت دیگر با به کار گرفتن این روش موها به صورت کلی احیا می شوند که علاوه بر احیا شدن مو، زیبایی مو نیز حفظ می شود و موها صاف و براق می شوند.

مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو

پرهیز از استحمام تا 24 ساعت بعد از پروتئین تراپی مو زمانی که پروتئین تراپی انجام می دهید باید از رفتن به حمام و شست و شوی موها به مدت 24 ساعت پرهیز کنید زیرا در این روش مواد پروتئین تراپی که برای احیای موهای شما استفاده شده است، باید به مدت 24 ساعت بر روی موهای شما باقی بماند. درنتیجه با استحمام قبل از 24 ساعت تاثیر این مواد را از بین می برید. پرهیز از رنگ کردن مو و دکلره کردن مو تا حداقل سه روز از دیگر مراقبت های بعد از پروتئین تراپی پرهیز از رنگ کردن مو و یا دکلره کردن مو به مدت حداقل سه روز است. زیرا با انجام این امور پیش از سه روز میزان ماندگاری پروتئین تراپی را کاهش می دهید و اثرات آن را از بین می برید.

استفاده از شامپو های فری سولفات بعد از پروتئین تراپی استفاده از شامپو هایی که دارای سولفات هستند باعث خشک شدن مو و آسیب دیدن مو می شوند. به همین دلیل پس از پروتئین تراپی باید حتما از شامپوهای فری سولفات و یا شامپو های مخصوص موهای پروتئین شده استفاده کنید تا به علت استفاده از شامپو های معمولی اثرات پروتئین تراپی را از بین نبرید و باعث آسیب دیدن مجدد موهای خود نشوید. استفاده از ماسک موی مناسب زمانی که پروتئین تراپی انجام می دهید باید بعد از استفاده از شامپوی فری سولفات در حمام از ماسک موی مناسب استفاده کنید و اجازه دهید که ماسک مو به مدت ده دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند  و سپس به آبکشی موها بپردازید.

در این خصوص میتوانید از ماسک موی جوانه گندم استفاده کنید که این محصول یکی از بهترین انواع ماسک موی بعد از پروتئین تراپی شناخته می شود. این ماسک ها به براق شدن موهای شما و حفظ رطوبت موهایتان کمک می کنند و به موهای شما صافی و لطافت می دهند. سشوار کردن و خشک کردن مو با سشوار بعد از استحمام اگر می خواهید که میزان ماندگاری پروتئین تراپی در موهای شما افزایش یابد، سعی کنید که همیشه بعد از حمام موهای خود را خشک کنید و آب اضافی آن را بگیرید و سپس با استفاده از سشوار موها را از بالا به پایین به آرامی سشوار کنید تا ماندگاری و دوام صافی مو بیشتر شود.

شست و شوی صحیح مو در حمام از دیگر مراقبت های بعد از پروتئین تراپی این است که در حمام موهای خود را به درستی شست و شو دهید. به عنوان مثال: برای شست و شوی صحیح مو باید کف سر را به آرامی با شامپو ماساژ دهید و ساقه های مو را در دست بگیرید و آنها را از بالا به پایین با شامپو و ماسک مو ماساژ دهید. در غیراین صورت اگر موها را چنگ بزنید ممکن است که موها مجدد گره بخورند. با رعایت تمامی اصول و مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو که برای شما عزیزان در این بخش ذکر شد، می توانید ماندگاری پروتئین تراپی را افزایش دهید و در مدت زمان بیشتری از صافی موهای خود بهره مند گردید. پس توجه به این مسائل را جدی بگیرید.

مروری بر مراقبت‌های بعد از پروتئین تراپی مو

  1. به کاربردن ماسک مو سبب تغذیه و تقویت مو می شود. شما می توانید دستگاه پلاژن را در مدل ها و برندهای مختلف تهیه کنید. برای رسیدن به اثرات مورد نظر از ماسک مو، باید یک سری نکات را رعایت کنید:
  • بعد از شست و شوی موها با شامپوی فری سولفات، مقداری از ماسک را به ساقه موهایتان بزنید.
  • از ماساژ دادن آن بر روی ریشه موها جلوگیری کنید زیرا باعث ریزش می شود.
  • پس از استفاده از ماسک، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و سپس موها را آبکشی کنید.
  • بگذارید تا 20 درصد از آن روی موهایتان باقی بماند و موها حالت لیزی داشته باشند.
  1. روغن تراپی ممنوع! روغن تراپی یکی از روش های تقویت مو می باشد که با رطوبت رسانی، فولیکول مو را تقویت می کند. با وجود فواید زیاد این کار، اما برای شست و شوی آن نیاز به استفاده از شامپوی زیادی دارید که این موضوع باعث از بین رفتن اثرات پروتئین تراپی شما می شود، بنابراین تا دو هفته از روغن تراپی بپرهیزید. پس از آن می توانید روغن هایی که با کراتین ترکیب شده اند را به کار ببرید.
  2. سشوار و خشک کردن موها بعد حمام اگر می خواهید اثرات پروتئین تراپی شما بیشتر باقی بماند، بعد از حمام موهایتان را با باد ملایم سشوار خشک کنید. همچنین می توانید در بعضی موارد اتو مو را نیز برای ایجاد مدل دلخواه خود به کار ببرید.  موس، شامپوهای نرم کننده، ژل و… باعث کدر شدن موهای تراپی شده شما می شوند.
  3. تغذیه مناسب داشتن تغذیه سالم و اصولی یکی دیگر از مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو می باشد. قرار دادن مواد غذایی غنی از پروتئین، آهن، روغن های سالم، آب کافی و… می تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک کند.
  4. اجتناب از رفتن به استخر کلر موجود در استخر ها باعث از بین رفتن اثرات پروتئین تراپی شما می شود. به همین دلیل توصیه می شود تا 3 هفته اول از استخر و شنا بپرهیزید. بعد از آن نیز حتما از یک کلاه مخصوص شنا استفاده کنید تا موهای شما کمتر با آب و کلر در تماس باشد.
  5. شانهچوبی برس چوبی با محافظت از بافت و سطح پوششی موهای ترمیم شده، یکی دیگر از مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو به شمار می رود. همچنین حدالامکان از یک شانه با دندانه های با فاصله استفاده کنید.
  6. موهای خود را نبندید! درست است که می توانید بعد پروتئین تراپی موهایتان را ببندید، اما ترجیحا برای ماندگاری بیشتر اثر آن، موهایتان را تا دو هفته با کش و گیره نبندید. بعد از آن می توانید از یک کش نرم استفاده کنید.
  7. مراقبت های گرمایی برخی از مراقبت های گرمایی مانند دمنده مو در دمایی کم و ملایم می تواند سبب حجم و درخشندگی بیشتر موهایتان شوند.
  8. استفاده از روبالشی ابریشمی روبالشی ساتن یا ابریشمی، کمترین اصطکاک را در موهای شما ایجاد می کند، به همین دلیل یکی از ساده ترین مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو می باشد.
  9. انجام ندادن ورزش های سنگین از بهترین مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو، جلوگیری از خیس شدن موها به خصوص در دو هفته اول است؛ از این رو بهتر است از انجام ورزش های سنگین که باعث تعریق زیاد شما می شود خودداری کنید.

سخن پایانی

داشتن موهایی ابریشمی و سالم، آرزوی هر خانمی که به خود اهمیت می دهد، می باشد؛ امروزه این خواسته به وسیله پروتئین تراپی، به راحتی محقق می شود اما برای حفظ اثرات آن نیاز است با مهم ترین مراقبت های بعد از پروتئین تراپی مو آشنا باشید. این مواظبت ها تشکیل شده از کارهای ساده ای مانند داشتن تغذیه مناسب، خشک کردن موها با سشوار، عدم حالت دهی ب موها، استفاده از برس چوبی، روبالشی ساتن و… می باشد. همچنین از دیگر روش های مراقبتی، استفاده از شامپو بدون سولفات و ماسک موی مناسب است. با ارائه محصولات مراقبت از موی با کیفیت و اورجینال، به شما در داشتن مویی زیبا و سالم کمک می کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا