اقتصادیکسب و کار برتر

وسایل لازم برای سفر به دبی

وسایل مورد نیاز سفر به دبی

مدارک شناسایی و پول یکی از مهم ترین وسایلی که باید در هر سفر همراهتان باشد، مدارک شناسایی است. پاسپورت(به تاریخ پاسپورت دقت کنید)،کارت ملی، کارت پول و یا پول نقد، بلیط هواپیما، ویزای مقصد، کارت واکسیناسیون کرونا، بیمه نامه مسافرتی، اگر قصد اجاره خودرو دارید گواهینامه و مدارک لازم جهت اجاره ماشین، وسایلی است که حتما باید به همراه داشته باشید.

یکی از مهم ترین دغدغه های روز های قبل از سفر، جمع کردن وسایل سفر است. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که بهتر است چه وسایلی با خود به دبی ببریم. وسایل سفر دبی را باید با توجه به شرایط آب و هوا، اقامتگاه و اماکن گردشگری که قرار است بروید، جمع کنید. ما در این مقاله از سفرنامه برخی وسایل مورد نیاز در گشت شهری دبی را برایتان بیان کرده ایم. لباس متناسب بعد از مدارک شناسایی، یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای سفر دبی لباس متناسب و شیک است. قسمت های لاکچری شهر دبی ویژه ی خانواده های اصیل و پولدار است و محدودیت هایی وجود دارد. به همین دلیل اگر شما هم قصد رفتن به رستوران ها و مراکز لاکچری شهر دبی را دارید بهتر است لباس باز به سبک غربی نپوشید و حتما پیراهن های بلند و تی شرت و شلوارهای خنک به همراه داشته باشید تا محدودیتی در رفت و آمد نداشته باشید.

برای بهره‌برداری از جاذبه‌های دیدنی دبی، تهیه بلیط تفریحات دبی الزامیست و حتما شما باید مدارک و وسایل مهمی را با خود داشته باشید و همچنین هزینه‌های مورد نیاز را در نظر بگیرید. از آنجایی که دبی، بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی بوده و به عنوان عروس خلیج فارس شناخته می‌شود، هر ساله، این شهر با هتل‌های لوکس و مراکز خرید معروف، مقصد مهاجرتی میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. برای سفر به دبی، اغلب از ویزای توریستی کشور امارات استفاده می‌شود، که به سادگی قابل اخذ است. کشور امارات جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراوانی دارد. برای برنامه‌ریزی بهتر و داشتن یک  لذت‌بخش‌تر سفر به دبی، شناخت این جاذبه‌ها و نیز تدابیر لازم برای سفر ضروری است.

روسری و شال یکی از جاذبه های مذهبی شهر دبی مسجد شیخ زائد است. برای بازدید از این بنای با شکوه زنان باید لباس های پوشیده بپوشند و باید موهای خود را با روسری و یا کلاه بپوشانند و آقایان باید لباس و شلوار موجه به تن کنند. لباس شنا محدودیت های پوشش در سواحل آبی و پارک آبی کمتر می شود. اگر شما هم اهل آفتاب گرفتن و ساحل گردی هستید بهتر است کاملا مجهز باشید. برای شنا و آفتاب گرفتن در این سواحل، مایو و لباس مناسب شنا با خود به همراه داشته باشید. البته اگر نمی خواهید زیاد آفتاب بگیرید و یا دچار آفتاب سوختگی نشوید بهتر است یک رویه ی سبک با خود داشته باشید.

لباس صحراگردی اگر به  و بیابان گردی علاقه مند هستید بهتر است از کفش و شلوار بلند مناسب استفاده کنید تا از گزند نیش حشرات در امان بمانید. در این منطقه هیج محدودیتی در پوشش وجود ندارد. هوای کویر در شب بسیار خنک است پس اگر قصد دارید کمپ کنید حتما با خود لباس گرم به همراه داشته باشید. کلاه به همراه داشتن کلاه آفتابگیر و لبه دار یکی از لوازم مورد نیاز مسافرت دبی در بهار و تابستان است تا از صورت شما را در برابر آفتاب سوزان دبی و اشعه ماورای بنفش محافظت کند. در فصل های پاییز و بهار در ساعات میانی روز بهتر است از کلاه استفاده کنید.

عینک آفتابی برای سفر به دبی بهتر است یک عینک آفتابی مناسب که در برابر اشعه UV مقاوم باشد به همراه داشته باشید. بهتر است عینکی که با خود به سفر دبی می برید، مدلی باشدکه علاوه بر چشم، زیر چشم را هم محافظت کند. لوازم بهداشتی یکی از ملزومات سفر، به همراه داشتن لوازم بهداشتی شخصی است. اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما با خود به همراه داشته باشید. اما کدام لوازم بهداشتی در دبی بیشتر به کار می آید؟ مرطوب کننده به دلیل گرمای زیاد شهر دبی پوست و شنا در آب های شور خلیج فارس، پوست رطوبت خود را از دست می دهد. پس به همراه داشتن یک مرطوب کننده مناسب الزامی است.

کرم ضد آفتاب پماد و اسپری ضد نیش حشرات اگر می خواهید از سفر دبی لذت ببرید و درتمام طول سفر مشغول خاراندن بدن خود نباشید بهتر است از پماد و یا اسپری ضد حشرات استفاده کنید. لباس زیر و جوراب اضافی به دلیل رطوبت و گرمای زیاد شهر دبی بهتر است، لباس زیر و جوراب بیشتری با خود ببرید. حتما به گردش های یک روزه شهر دبی هم که میروید یک لباس زیر و جوراب اضافی به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم سریعا لباستان را تعویض کنید.

بطری و قمقمه آب  بهتر است در سفر به دبی یک قمقمه آب به همراه داشته باشید تا هزینه هایتان کمتر شود. در دبی مکان های زیادی وجود دارد که می توانید بدون پرداخت هزینه ایی قمقمه و بطری آب خود را پر کنید. شارژر شارژر یکی از وسایل مهم در هر سفری است. در سفر به دبی حتما شارژر لب تاب و گوشی، دوربین را بردارید. لوازم مورد نیاز برای رفتن به دبی قبل از سفر باید دقت کنید چه لوازمی مورد نیازتان است و از برداشتن لوازم غیر ضرور و اضافی خود داری کنید زیرا فقط بار سفرتان را سنگین می کنید. به عنوان مثال نیازی نیست در سفر دبی سشوار بردارید زیرا در هر هتلی سشوار وجود دارد.

و همچنین دقت کنید که وسایل ممنوعه مانند مواد شیمیایی، مواد مخدر و برخی داروهای ممنوعه را با خود همراه نبرید. یکی از مهم‌ترین مراحل تدارکات سفر، جمع‌آوری وسایل مورد نیاز و بررسی ملزومات است. معمولاً پیش از سفر، انتخاب و برنامه‌ریزی وسایلی که باید با خود ببرید، از جمله مسائل مورد توجه است. درست است که شما به قصد زندگی در دبی، عازم آن نمی‎شوید، ولی وسایل سفر به دبی را باید با توجه به عواملی نظیر شرایط آب و هوا، نوع اقامتگاهی که انتخاب کرده‌اید و اماکن گردشگری که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، انتخاب کنید تا در طول سفرتان دچار مشکل نشوید. برای چند روز نیازمند وسایلی ضرروی است که می‎توانید با تهیه یک چک لیست، به راحتی آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

در این مقاله از روتس کپیتال، انواع تورهای دبی، مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی، هزینه‌های سفر به دبی، راه‌های خرید بلیت هواپیما، موقعیت جاذبه‌های دیدنی دبی، بهترین زمان برای سفر و حتی گزینه‌های سفر دریایی به دبی مورد بررسی قرار گرفته شده است. بنابراین در ادامه، ما به بررسی برخی از وسایل مورد نیاز برای سفر به دبی خواهیم پرداخت تا اگر قصد دارید به دبی بروید و تجربه‌ا‌ی فراموش‌نشدنی را از این شهر کسب کنید، بتوانید وسایل لازم برای سفرتان را داشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به دبی

در هر سفر، وجود وسایل مناسب و ضروری امری حیاتی است. برای سفر به دبی هم نیاز به جمع‌آوری وسایل مناسب دارید. این وسایل شامل: مدارک شناسایی و پول، لباس‌های مناسب، روسری یا شال، لباس شنا، لباس صحراگردی، کلاه، عینک آفتابی، لوازم بهداشتی شخصی، مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب، پماد و اسپری ضد نیش حشرات، لباس زیر و جوراب اضافی، بطری و قمقمه آب، شارژر، دوربین، و هندزفری هستند.

  1. مدارک شناسایی و پول: این موارد شامل پاسپورت (حتماً به تاریخ اعتبار پاسپورت دقت کنید)، کارت ملی، کارت پول یا پول نقد، بلیط هواپیما، ویزای مقصد (در صورت نیاز)، کارت واکسیناسیون کرونا، بیمه‌نامه مسافرتی، گواهینامه رانندگی (در صورت اجاره خودرو) هستند که حتماً باید با خود داشته باشید.
  2. لباس‌های مناسب: بسته به مقصد و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، لباس‌های شیک و مناسب را برای سفر به دبی انتخاب کنید. در بخش‌های لاکچری شهر، معمولاً لباس‌های رسمی و جذاب توصیه می‌شوند اما برای دسترسی به رستوران‌ها و مراکز خرید، بهتر است لباس‌های راحت بپوشید.
  3. روسری یا شال: اگر قصد بازدید از مکان‌های مذهبی مانند مسجد شیخ زائد را دارید، باید در آنجا لباس‌های پوشیده داشته باشید و ممکن است نیاز به پوشیدن روسری یا شال نیز باشد.
  4. لباس شنا: اگر به سواحل و پارک‌های آبی می‌روید، لباس‌های شنا و مایو را برای شنا کردن و آفتاب‌گرفتن با خود داشته باشید.
  5. لباس صحراگردی: اگر قصد سفر به صحرا و گردش در منطقه کویر دبی را دارید، لباس‌های خنک مناسب با کفش و شلوار بلند را انتخاب کنید تا از گزند نیش حشرات محافظت شوید و گرمتان نشود.
  6. کلاه: کلاه آفتابگیر برای محافظت از صورت در برابر آفتاب سوزان دبی ضروری است.
  7. عینک آفتابی: یک عینک آفتابی با SPF مناسب برای محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر UV ضروری است.
  8. لوازم بهداشتی شخصی: لوازم بهداشتی شخصی از جمله مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب، پماد و اسپری ضد نیش حشرات، حوله، مسواک و خمیر دندان را با خود ببرید.
  9. لباس‌های زیر و جوراب اضافی: به دلیل رطوبت و گرمای شهر دبی، لباس‌های زیر و جوراب اضافی را برای تعویض در صورت لزوم با خود داشته باشید.
  10. بطری و قمقمه آب: یک بطری آب یا قمقمه با خود داشته باشید تا هزینه‌های خریداری آب را کاهش دهید.
  11. شارژر: شارژر گوشی همراه، لپ‌تاپ و دوربین را با خود داشته باشید.
  12. دوربین: برای ثبت لحظات خاص سفر به دبی، یک دوربین عکاسی را با خود ببرید.
  13. هندزفری: هندزفری برای گوش دادن به موسیقی یا مکالمات تلفنی در حین گردش ضروری است.

انتخاب هتل در دبی یکی از موارد حیاتی قبل از سفر به دبی، انتخاب مکان اقامتی مناسب است. اگر شما بلیط خود را به صورت مستقل تهیه کرده‌اید، حق انتخاب هتل با شما خواهد بود. اما اگر با یک تور سفر می‌کنید، اغلب تورها امکان انتخاب هتل را به اختیار شما نمی‌گذارند و شما باید در هتل‌هایی که تور برایتان رزرو کرده، اقامت کنید. مطمئنا این موضوع به ویژه برای افرادی که برای اولین بار قصد سفر به کشور امارات و به ویژه شهر دبی را دارند، مهم است. بنابراین اگر انتخاب هتل را انجام دهید یا از هتل انتخابی تور خود راضی باشید، می‎توانید یک سفر خاطره‌انگیز و به یادماندنی را تجربه کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا