خبرهای کلیکسب و کار برتر

یو پی اس چیست؟

با افزایش توسعه تجهیزات و سیستم های الکتریکی و از طرفی آسیب های ناشی از نوسانات و قطعی برق، سیستم های یو پی اس در این حوزه ظاهر شدند. به طور کلی، یو پی اس ها برای کاهش آسیب استفاده می شوند، اما می توان از آنها برای افزایش عمر تجهیزات مشتری و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات نیز استفاده کرد. برای خرید یوپی اس به یو پی اس بهراد مراجعه نمایید.

یو پی اس چیست؟

یو پی اس یک منبع تغذیه بدون وقفه است. یو پی اس یک منبع برق است که وظیفه اصلی آن تامین برق مداوم برای حمل و نقل است.

یو پی اس این انرژی را در باتری ذخیره می کند. در واقع سیستم یو پی اس بین برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته و علاوه بر تثبیت و تنظیم جریان شبکه، از ورود نویز و تداخل شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده جلوگیری می کند. یو پی اس برق مورد نیاز مصرف کننده (مانند کامپیوترهایی که تحت تاثیر این نوسانات هستند) را با استفاده از برق ذخیره شده در باتری تامین می کند و باعث می شود سیستم ما خاموش نشود و به کار خود ادامه دهد. (به طور کلی، یو پی اس ها منابع برق الکترونیکی هستند که وظیفه اصلی آنها تامین برق بدون وقفه مورد نیاز بار است)

مرتبش کن

یو پی اس ها به طور کلی به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند که هر کدام به زیر تقسیم می شوند.

UP این آفلاین

1- (UPS Line Interactive)

در صورت وجود برق از شهر، برق اینورتر مستقیماً از برق شهر تامین می شود. تفاوت این است که ترانسفورماتور استپ آپ و کاهنده وظیفه تنظیم ولوم و ولتاژ خروجی را در 20 ولت دارد و در حالت باتری مانند حالت درون خطی عمل می کند. در هنگام قطع برق، برق خروجی به مدت 4 تا 15 میلی ثانیه قطع می شود و پس از آن اینورتر برق خود را به باتری می رساند.

این مدل برای کاربردهای غیر حساس مانند: رایانه های شخصی، دوربین ها، درب های گاراژ که نیازی به ورودی ولتاژ پایدار ندارند استفاده می شود.

UPS Line Interactive از مشتریان در برابر مشکلات زیر محافظت می کند:

قطعی برق

افزایش یا کاهش طولانی مدت محدوده ولتاژ برق شهری

و نوسانات قدرت با دامنه زیاد مانند رعد و برق که البته بستگی به کیفیت دستگاه دارد.

2-UPS Ferro در حالت آماده به کار

یو پی اس فرو یکی از ساده ترین و ارزان ترین یو پی اس ها می باشد. برخی افراد این دستگاه را UPS نمی دانند و به جای آن از یک دستگاه برق پشتیبان استفاده می کنند.

حالت آماده به کار UPS چیست؟

زیرا معمولا باتری و اینورتر برق دستگاه را تامین نمی کند. شارژ باتری برق شهری برای شارژ باتری استفاده می شود و اینورتر در حالت آماده به کار است تا زمانی که باتری مورد نیاز باشد. هنگامی که برق شهر قطع می شود، سوئیچ انتقال مدار را به برق ثانویه سوئیچ می کند و با بازیابی برق شهر به حالت قبلی خود باز می گردد.

توجه داشته باشید:

اگر از یک یو پی اس پشتیبان استفاده می کنید، مطمئن شوید که دستگاه شما دارای عملکرد محدود کننده نوسانات و همچنین فیلتر مناسب در صورت نیاز است. در غیر این صورت در شرایط عادی که با قطعی برق مواجه نشده اید، طبیعتا سیستم شما مستقیماً به برق شهر متصل می شود.

UP این آنلاین

1-تبدیل دوگانه یو پی اس

این یو پی اس یکی از یو پی اس های آنلاین است. اما این بهترین نوع یو پی اس نیست، زیرا یو پی اس آنلاین پیشرفت زیادی کرده است. در این یو پی اس ها در شرایط عادی از باتری و اینورتر استفاده می شود.

سوئیچینگ 2-UPS دلتا

در صورت تغییرات تصادفی، UPS با استفاده از یک سیستم کنترل دقیق، تفاوت بین توان خروجی و توان ورودی (قدرت شهر) را فراهم می کند. پیکربندی کارآمدتر از دو جزء است، اما کنترل آن دشوار است.

کاربردها و مزایا UPS

UPS عمدتاً برای محافظت از دستگاه ها در زمینه های مختلف مانند: بخش خانگی (کامپیوتر، دستگاه های روشنایی و غیره)، بخش صنعتی (پست، اتاق کنترل کارخانه و غیره)، بخش اداری (سیستم، فکس و …) استفاده می شود.

زیرا قطع ناگهانی برق می تواند باعث آسیب، اختلال و آسیب به مشاغل، دستگاه ها و اطلاعات مشتریان شود.

بنابراین به آن دستگاه پشتیبان و پشتیبان می گویند.

باتری یو پی اس را بررسی کنید

باتری یو پی اس به شما این امکان را می دهد که بعد از قطع برق بین 5 تا 15 دقیقه اطلاعات را ضبط و ذخیره کنید.

4 نوع باتری وجود دارد:

کادمیوم

روشن شد

من قلیایی رانندگی می کنم

اسید سرب

یکی از پرکاربردترین و مهم ترین آنها باتری سرب اسیدی است.

نکات مهم برای نگهداری یو پی اس

برای صرفه جویی در یو پی اس ابتدا باید در خرید یو پی اس تصمیم درستی بگیریم. بهترین گزینه یک یو پی اس رده بالا است که از حداکثر توان استفاده نمی کند و طول عمر بیشتری دارد و از آنجایی که یو پی اس آنلاین به طور مداوم کار می کند، ممکن است دچار فرسودگی شود. از وب یا شبکه UPS استفاده کنید.

برای نگهداری از UPS، توصیه می کنیم از دفترچه راهنمای آن یا همان کاتالوگ موجود در همه UPS ها پیروی کنید. به عنوان مثال، محدودیت های دمای باتری UPS باید رعایت شده و به طور منظم حفظ شود.

همانطور که می دانید مهمترین قسمت یک یو پی اس باتری آن است و به دلیل ساختار شیمیایی باتری به گرما نیز حساس است. گرم شدن بیش از حد باتری نیز عمر آن را کاهش می دهد و ده درصد از عمر باتری به دلیل گرم شدن زیاد کاهش می یابد.

دمای ایده آل باتری بین 22 تا 25 درجه است.

دکمه بازگشت به بالا