اقتصادیکسب و کار برتر

چگونه نایلون با کیفیت خریداری کنیم؟

یکی از دغدغه‌های صاحبین مشاغلی که از نایلون‌ها در کسب و کار خود استفاده می‌کنند، تهیه‌ی محصول با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب است. نایلون‌ها انواع مختلفی ار نظر کاربرد و جنس مواد اولیه دارند. برای خرید بهترین گزینه بهتر است اول بدانیم نایلون چیست و چه انواعی دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع نایلون‌ها، کاربرد هرکدام و مواد اولیه‌ی آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

نایلون چیست؟

نایلون، فیلم پلاستیکی از جنس پلی اتیلن است که از ۳ عنصر اصلی کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل می‌شود. قرار گرفتن این عناصر در کنار هم باعث انعطاف پذیری نایلون می‌شود. انعطاف پذیری و عدم شکننده بودن نایلون‌ها در کنار خصوصیات دیگر، این محصول را در صنایع مختلف کاربردی می‌کند. در تولید نایلون‌ها از روش‌ها و مواد اولیه‌ی مختلفی استفاده می‌شود که همگی بر روی کاربرد و کیفیت نایلون‌ها موثر است.

انواع نایلون

نایلون‌ها بر اساس کاربرد و شکل ظاهری به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند:

نایلون عریض

نایلون‌هایی که در عرض زیاد و ابعاد بزرگ تولید می‌شوند  و کاربرد‌های صنعتی دارند نایلون عریض نام گرفته‌اند. این نایلون را به عنوان نایلون کشاورزی و نایلون گلخانه هم می‌شناسند در صورتی که این نایلون‌ها در سه نوع کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تولید می‌شوند. از نایلون عریض ساختمانی برای عایق کاری و یا فونداسیون ساختمان استفاده می‌شود. از نایلون عریض کشاورزی، برای پوشاندن سقف گلخانه‌ها استفاده می‌شود.  به نایلون‌های عریض می‌توان خاصیت آنتی یووی افزود. این نایلون‌ها به صورت رولی و در انواع تک لایه تا پنج لایه تولید و بسته به کاربرد آن ضخامت‌های گوناگونی را شامل می شوند.

نایلون حبابدار

اگر توجه کرده باشید برای بسته بندی و ارسال کالاهای شکننده از نوعی نایلون ضد ضربه استفاده می‌کنند که دارای حباب است. به این نایلون‌ها که روی سطحشان حباب‌ها یا بالشتک‌های پر شده از هوا وجود دارد نایلون حبابدار گفته می‌شود. حباب‌های موجود در این نایلون‌ها به عنوان عایق و ضربه گیر عمل می‌کنند و برای کالاهای حساس و شکننده محافظ بسیار مطمئنن و خوبی هستند. استفاده از نایلون حبابدار برای بسته بندی وسایل، روشی اقتصادی و ایده آل برای محافظت از اقلام در هنگام حمل و نقل است.

نایلون استرچ

نوعی از نایلون‌ها هستند که قابلیت کشسانی خوبی دارند و اصولا برای پوشاندن روی محصولات خوراکی و غیر خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نایلون‌ها با نام فیلم استرچ معروف هستند و در دو نوع استرچ غذایی و استرچ پالت بند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از استرچ غذایی برای بسته بندی  مواد غذایی استفاده می‌شود. پوشاندن روی محصولات خوراکی باعث می‌شود مواد غذایی تا زمان مصرف شدن تازه بماند. فیلم استرچ غذایی از مواد غذایی در برابر عوامل خارجی و هوا که اصلی ترین دلایل فاسد شدن مواد غذایی است محافظت می کند.

برای بسته بندی محصولاتی مثل مبلمان به منظور سالم رساندن و جلوگیری از آلودگی  از فیلم استرچ پالت بند استفاده می‌شود. بسته بندی محصولات با کمک استرچ پالت بند باعث ثابت ماندن کالاها در کنار یکدیگر طوری که تکان و لرزش ناشی از حمل و نقل آسیبی به آن ها وارد نکند، می‌شود. استرچ پالت بند در بسته ‌بندی پالت، بسته بندی مبلمان، لوله، پروفیل و… کاربرد دارد.

نایلون شیرینگ

در حوزه بسته بندی از نایلون‌های مختلفی استفاده می‌شود ولی یکی از پرکاربردترین آن‌ها نایلون شیرینگ است. نایلون شیرینگ‌ پوشش‌ پلاستیکی است که در بسته‌بندی صنایع گوناگون کاربرد دارد. این نایلون توسط حرارت‌دهی به دور محصول پیچانده می‌شود. اصطلاحا به این کار وکیوم کردن گفته می‌شود. این نایلون‌ها نسبت به حرارت و افزایش دما حساس است و در برابر دمایی بین ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه تغییر حالت می‌دهد و جمع می‌شود.

نایلون فروشگاهی

نایلون‌های دسته دار از  پرکاربردترین محصولاتی هستند که که برای حمل کالاهای خریداری شده از فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کیسه‌ها استحکام بالایی و امکان چاپ برند و اطلاعات فروشگاه بر روی آن‌ها وجود دارد.این کسیه‌ها بر اساس شکل دسته به انواع مختلفی از جمله نایلون دسته موزی، نایلون دسته رکابی، نایلون دسته بندی و نایلون دسته تقویت تقسیم می‌شوند. این کیسه‌ها در ابعاد، ضخامت و رنگ دلخواه مشتری قابل تولید و اجرا هستند.

نایلون بسته بندی

نایلون‌های بسته بندی با مواد اولیه درجه یک تولید می‌شوند و اغلب به صورت کیسه‌ای یا رولی و به شکل شفاف یا رنگی به فروش می‌رسد. نایلون‌های بسته بندی کاربردهای فراوانی دارند از جمله بسته بندی مواد غذایی مانند کیسه شیر و کیسه دوغ، بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی نظیر پوشک، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی و …

اگر قصد خرید انواع نایلون بسته بندی، نایلون شیرینگ، فیلم استرچ و نایلون حبابدار  با کیفیت و بصورت عمده را دارید می‌توانید به سایت احسان پلاستیک مراجعه فرمایید.

ویژگی‌های نایلون خوب

  • جنسی نرم و انعطاف پذیری دارد.
  • از نظر ظاهری شفاف است.
  • بسیار سبک وزن است.
  • قابل شستشو است.
  • در برابر گرما، اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی نسبتا مقاوم است.
  • در برابر مواد شیمیایی و روغن‌ها بسیار مقاوم است.
  • دارای قابلیت چاپ پذیری است.

عوامل موثر بر کیفیت نایلون

از مهم‌ترین مواردی که بر کیفیت نایلون‌هاتاثیر گذار است می‌توان به کیفیت مواد اولیه اشاره نمود. نایلون‌ها قابل تولید با مواد اولیه پلیمری درجه یک و درجه دو هستند. مواد اولیه درجه یک، مواد نو است که بصورت مستقیم از پتروشیمی تهیه می‌شود. مواد اولیه درجه دو گرانول‌های بازیافتی هستند که می‌توان از تهیه کنندگان با درجه کیفیت‌های مختلفی تهیه نمود. البته برای تولید نایلون‌های فود گرید حتما باید از مواد اولیه درجه یک استفاده نمود تا از نظر بهداشتی مورد تایید باشند. یکی از مواردی که بر کیفیت نایلون‌ها تاثیر گذار است، افزودنی‌ها و مستربچ‌هایی است که برای افزودن خواصی مثل انتی یووی و یا رنگ‌های مختلف به نایلون‌ها اضافه می‌شود.

سخن پایانی

برای خرید نایلون خوب، نیاز به شناخت انواع نایلون‌ها و کاربرد هرکدامشان است تا بتوانیم به درستی انتخاب کنیم. مهم‌ترین نکته در خرید انواع نایلون‌ها انتخاب تامین کننده‌ای است که از مواد اولیه مرغوب استفاده می‌کند. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

دکمه بازگشت به بالا