سلامت و دانشکسب و کار برتر

کمبود کدام املاح باعث زانو درد می شود؟

آیا می دانستید، کمبود ویتامین و املاح در بدن و درد زانو ارتباط مستقیمی با هم دارند؟! کمبود هر نوع ماده مغذی و املاح، در عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر می‌خواهید اهمیت کمبود املاح معدنی و ویتامین‌ها در ایجاد زانو درد و تأثیر داروهایی مانند قرص آوودین و نحوه خرید آن از داروخانه های آنلاین را بدانید تا انتهای مطلب را بخوانید.

تاثیر کمبود املاح و ویتامین های ضروری در زانو درد

کمبود این مواد مغذی می‌تواند منجر به کاهش چگالی استخوان، التهابات مفصلی، دردهای زانویی و سایر مشکلات مفصلی شود. بنابراین، مصرف منابع غنی از کلسیم، منیزیم و ویتامین D می‌تواند به حفظ سلامتی مفاصل و پیشگیری از مشکلات مفصلی کمک کند.

ویتامین  c ,e:

هر دو این ویتامین‌ها دارای خواص آنتی­اکسیدانی هستند که می توانند در کاهش التهابات مفصلی کمک کنند.

ویتامین K و ویتامین A:

کمبود این ویتامین‌ها هم ممکن است به مشکلات استخوانی و در نتیجه درد زانو منجر شود.

امگا 3 و رابطه آن با زانو درد:

 امگا3، یک اسید چرب اسیدهای چرب غیر اشباع است که خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند در کاهش التهابات مفصلی مؤثر باشد.

کلسیم و استحکام استخوان ها:

تأثیر کلسیم، یکی از عناصر مهم برای سلامت استخوان‌ها می‌باشد. این ماده مغذی می‌تواند در تقویت استخوان‌ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های استخوانی مؤثر باشد.

علاوه بر این کمبود کلسیم ممکن است منجر به ضعف استخوانی و افزایش خطر ابتلا به مشکلات مفاصلی مانند التهابات و دردهای زانویی شود.

منیزیم و سلامت مفاصل:

منیزیم نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و مفاصل دارد. این ماده می‌تواند در کاهش التهابات مفصلی و تسکین دردهای زانویی کمک کند.

کمبود منیزیم نیز ممکن است باعث افزایش التهابات و دردهای مفصلی گردد.

ویتامین D و تاثیر آن بر زانو درد:

ویتامین D به جذب کلسیم و منیزیم کمک کرده و نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها دارد. این ویتامین می‌تواند به تقویت استخوان‌ها، کاهش التهابات مفصلی و پیشگیری از بیماری‌های استخوانی کمک کند.

کمبود ویتامین D ممکن است باعث ضعف استخوانی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های استخوانی شود.

ویتامین B12 بر سلامت مفاصل و زانو درد:

کمبود ویتامین B12 ممکن است به عوارضی مانند ایجاد تغییرات در نوروپاتی (آسیب به عصب‌ها) و ایجاد درد عصبی منجر شود.همچنین زانو درد ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B12 و تأثیر آن بر سیستم عصبی و عضلانی ظاهر شود.

افراد مستعد به زانو درد:

معمولا افرادی که ویژگی های زیر را دارند؛ احتمال بیشتری وجود دارد که در معرض خطر ابتلا به زانو درد، یا بیماری های مفصلی باشند.

اضافه وزن

با افزایش فشار روی مفاصل زانو در حین فعالیت های روزمره، به خصوص بالا و پایین رفتن از پله ها رابطه مستقیمی دارد و با گذشت زمان احتمال ساییدگی یا التهاب مفاصل زانو را به شدن زیاد می کند. همچنین چاقی و اضافه وزن با تجزیه غضروف ها خطر ابتلا به آرتروز را نیز افزایش می دهد.

ورزش و فعالیت های سنگین

نه تنها اضافه وزن، بلکه برخی از مشاغل یا ورزشی ها به دلیل شرایط و فشاری که روی کمر یا زانو ها می آورند احتمال ابتلا به زانو درد، آرتروز، دیسک کمر یا بیماری های از این قبیل را به همراه دارند. از جمله: کشاورزی، دو، اسکی، بسکتبال، فوتبال و …

بی تحرکی

معمولا این افراد با نداشتن فعالیت و بی تحرکی زیاد، دچار اختلال در اعصاب مفاصل و خشکی مفاصل و عضلات می شود و همین امر مکن است با درد در ناحیه کمر و پاها همراه باشد.

بهترین قرص زانودرد، قرص غضروف ساز آوودین

برای درد زانو، پزشک به طور معمول ممکن است داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن) را به عنوان گزینه اول در نظر بگیرد. این داروها به تسکین درد و کاهش التهاب کمک می‌کنند. اما معروف ترین و محبوب ترین قرصی که اکثرا متخصصان ممکن است تجویز کنند، قرص غضروف ساز آوودین است که در حفظ و نگهداری سلامت غضروف، کاهش دردهای مرتبط با آرتروز و بهبود عملکرد مفصلی موثر است که برای تسکین زانو درد یا آرتروز بسیار سریع و فوری عمل می کند.

برای خرید کپسول آوودین، می‌توانید از داروخانه آنلاین معتبری مانند دکتر دوستی شعار که برای راحتی کاربران یک داروخانه آنلاین ارسال رایگان به سراسر کشور است، اقدام به خرید اینترنتی دارو کنید.

کمبود کدام ویتامین و املاح باعث صدا دادن مفاصل زانو می شود؟

معمولا صدای مفاصل به خصوص در قسمت زانو خطرناک و جدی نیستند و این صدا به دلیل تخلیه یک حجم هوایی صورت می گیرد. اما این تنها دلیل نیست در برخی از موارد صدا مفاصل بسیار جدی و ناراحت کننده است. از دیگر دلایل صدا دادن مفاصل می توان به:

  • سایش بین استخوان ها
  • آسیب غضروف
  • تغییرات در وضعیت مایع بین مفصلی

از ویتامین ها و املاحی که ممکن است این وضعیت را به دنبال داشته باشد می تواند کمبود ویتامین های D، E،  C، ویتامین های گروه B ، کلسیم، منیزیم واملاح معدنی می باشد همچنین کم تحرکی و یا کم آبی بدن نیز می تواند از دیگر عوامل صدا دادن زانو ها باشد.

شما باید به پزشک مراجعه کنید اگر:

  • درد زانو مدتی طولانی ادامه دارد یابا افزایش شدت آن رو به رو شدید.
  • درد زانو تحت تاثیر تغییرات ساده روزانه شما به خصوص ورزش، عادت‌های رژیم درمانی و استراحت شدید تر می شود.
  • هر کدام از نشانه های التهاب در مفاصل مثل تورم، قرمزی، گرمای مفصل یا هر نشانه دیگر دیده می‌شود.
  • سابقه جراحت یا آسیب زانو داشته اید و به تازگی با درد های مکرر مواجه می شوید.
  • با مصرف هر داروی مسکن یا مکملی درد شما نه تنها کاهش پیدا نمی کند بلکه بیشتر می شود.
  • هر گونه تغییری در شکل و سایز زانو وجود دارد.
  • پزشک متخصص معمولا با انجام معاینه‌های فیزیکی و تصویربرداری مناسب (مانند MRI) دلیل و شدت درد زانو را تشخیص می دهد و برنامه‌ی درمانی مناسب برای شما در نظر می گیرد.
دکمه بازگشت به بالا