سلامت و دانشکسب و کار برتر

بهترین روغن مو برای پرپشت شدن مو و رشد سریع آن

با معرفی بهترین روغن برای پرپشت شدن مو به شما کمک خواهیم کرد تا دیگر آرزوی موهای بلند و پرپشت را نداشته باشید و هر چه سریعتر به آنها دست یابید. در این مقاله قصد داریم انواع روغن‌هایی را که نه تنها برای رشد مو موثر هستند بلکه می‌توانند با تقویت آنها به افزایش درخشندگی و صافی هم کمک می‌کنند مورد بررسی قرار دهیم. بسیاری از روغن‌های طبیعی که برای افزایش رشد موی سر مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند با مشکلاتی مانند خشک‌شدن مو یا شوره سر هم مبارزه کنند. استفاده از روغن‌های طبیعی عوارضی ندارد و با خیال راحت می‌توانید از مزایای آنها برخوردار شوید.

روغن املا

روغن املا از چند جنبه مختلف در رشد مو تأثیر می‌گذارد. استفاده از روغن املا به صورت منظم و پیگیرانه، اول از همه جلوی ریزش مو را می‌گیرد. در واقع ویتامین‌ها و مواد معدنی که در این ماده طبیعی وجود دارد، فولیکول مو را تقویت کرده و به آن استحکام می‌بخشد. همین موضوع باعث کاهش ریزش مو می‌شود. از طرفی ماساژ این روغن بر روی پوست سر، عارضه‌های این ناحیه را درمان می‌کند. این عارضه ممکن است خشکی حاد باشد یا شوره سر. همچنین انواع عفونت‌های انگلی یا شپش از طریق این ماده درمان می‌شود. با برطرف شدن عارضه‌های پوست سر و تقویت آن، رشد مو بهبود پیدا می‌کند.

روغن رزماری

در سال ۲۰۱۵ به منظور مقایسه تأثیر ماینوکسیدیل و روغن رزماری در رشد مو، بررسی‌هایی انجام گرفت. نتیجه این تحقیقات که شش ماه به طول انجامید، حقیقت جالبی را رو کرد. بر اساس این مطالعه، هر دو ماده به یک اندازه در تحریک پوست سر و رشد مو تأثیر می‌گذارند. ماینوکسیدیل یک داروی شیمیایی شناخته شده در تقویت رشد مو است. بنابراین برابری روغن رزماری به لحاظ تأثیرگذاری بر رشد مو یک امتیاز بزرگ برای آن محسوب می‌شود. با این تفاسیر خرید روغن رزماری مطمئناً اقدام عاقلانه‌تری نسبت به خرید ماینوکسیدیل است. چرا که روغن رزماری یک ماده طبیعی بی ضرر با خاصیتی درست مساوی با یک ماده شیمیایی رشد مو است.

جنگل |عطر

روغن آرگان، بهترین روغن برای موهای نازک و کم پشت!

روغن آرگان، یکی از بهترین عصاره های گیاهی است که استفاده از آن به رشد موهای شما کمک می کند و می تواند نرمی و براقی تارهای مو را افزایش دهد. خرید بهترین روغن آرگان اصل، برای کسانی که موهایی خشک و گره خورده دارند، بسیار توصیه می شود. چون این نوع محصول مانند روغن آرگان اوردينری می تواند مو را آبرسانی کرده و از بروز موخوره جلوگیری کند. اما آن چیزی که عصاره آرگان را به بهترین روغن برای پرپشت شدن مو تبدیل کرده، به شرح زیر است:

سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E

محافظت از مو در برابر ابزارهای حرارتی و اشعه های مضر

بهبود سلامت پوست سر

درمان شکستگی مو

خواص روغن آرگان برای مو آنقدر زیاد است که شما می توانید نه تنها برای رشد بیشتر، بلکه در درمان شوره، موخوره، قارچ های کف سر و … از آن استفاده کنید.

روغن گل یلانگ یلانگ

این روغن معطر از گل یلانگ یلانگ گرفته می‌شود و خواص ضد قارچی دارد. عطر این روغن بسیار شدید است و آن را به راحتی از دیگر روغن‌ها متمایز می‌کند. استفاده از آن به تنهایی آزاردهنده است اما وقتی با چند روغن معطر دیگر، مثلا روغن اسطوخودوس یا لیمو، ترکیب شود عطری ملایم و دلنشین خواهد داشت.روغن یلانگ یلانگ یک داروی محبوب برای رشد مو در انگلیس ویکتوریایی بوده است. این روغن رشد مو را تحریک می‌کند و کم‌پشتی موها را از بین می‌برد. همچنین با تحریک تولید سبوم (چربی طبیعی پوست سر)، موهای خشک و آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند. یلانگ یلانگ به غیر از تاثیر عجیبی که بر روی روشد موها دارد، فواید آروماتراپی (رایحه درمانی) هم دارد. عطر این روغن باعث تسکین استرس می‌شود و به صورت غیرمستقیم از ریزش موها جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از خواص این روغن دفع شپش است. اگر به منطقه‌ای سفر کرده‌اید که احتمال آلودگی در رخت‌خواب‌ها وجود داشته یا کودک‌تان در محیطی بازی کرده که احتمال آلودگی با شپش را دارد، موها را با روغن یلانگ یلانگ رقیق شده آغشته کنید و سپس بشویید.

روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از روغن‌های معطر است که تاثیرات مثبتی بر پوست سر و موها دارد. در مطالعه‌ای مشخص شد که اسطوخودوس تعداد فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد و همین موضوع به ضخیم شدن تارهای مو کمک می‌کند. فولیکول‌هایی که با کمک این روغن تحریک می‌شوند ماندگارتر هستند و ریشه‌ی موها را هم قوی‌تر می‌کنند؛ پس با استفاده از روغن اسطوخودوس می‌توانید علاوه بر تحریک رشد مو، از ریزش موها هم جلوگیری کنید. اگر اسانس اسطوخودوس را با روغن‌های پایه، مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون، رقیق کنید می‌توانید بدون ترس از پیش آمدن عارضه‌های جانبی، از آن برای موهای خود استفاده کرده و میزان رشد آن‌ها را افزایش دهید.

روغن نارگیل

یکی از روغن‌های طبیعی برای افزایش رشد موی سر روغن نارگیل است. مردم هند از زمان‌های قدیم از روغن نارگیل برای مو تقویت و افزایش موهای سر خود استفاده می‌کردند. روغن نارگیل کاربرد بسیاری در موارد مختلف دارد به عنوان مثال علاوه بر اینکه روغن نارگیل قابلیت استفاده خوراکی را دارد می‌توان از آن برای برطرف کردن خشکی موها و افزایش رشد مو استفاده کرد. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب بوده که به فولیکول مو نفوذ می‌کند و با تقویت آن از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

مزایای روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل علاوه بر تسریع رشد موها باعث سالم‌تر شدن موهای سر شده و در نتیجه ظاهر نرم درخشانی را به آنها می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده هم استفاده کنید؛ زیرا این روغن طبیعی سرشار از ویتامین‌های مختلف و آنتی اکسیدان است. روغن نارگیل از مو در برابر آسیب‌های ناشی از گرما محافظت می کند.

نحوه استفاده روغن نارگیل برای افزایش رشد مو

همانطور که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم، روغن‌های طبیعی عارضه‌ای برای پوست و مو ندارند، به همین علت می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. برای استفاده از روغن نارگیل لازم است آن را به آرامی و دمای پایین گرم کنید و سپس مقداری از آن را به پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از سپری شدن یک تا ۲ ساعت می‌توانید موهای خود را به خوبی با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن و محصول طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو است. استفاده از روغن جوجوبا برای پوست کف سر در به تعادل رساندن PH آن اهمیت بسیار زیادی دارد. روغن جوجوبا به طور کامل جذب ساقه‌های مو شده و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند. استفاده منظم از این روغن باعث درخشندگی بیشتر موها شده و ایجاد حالت وز در آن‌ها جلوگیری می‌کند. روغن جوجوبا علاوه بر افزایش سرعت رشد مو سر، گزینه مناسب برای افرادی است که از شوره سر رنج می برند.

 نحوه استفاده روغن جوجوبا برای افزایش رشد مو

برای افزایش رشد مو به کمک روغن جوجوبا لازم است حداقل هفته‌ای یک بار از آن برای موهای خود استفاده کنید. برای این کار کافی است چند قطره از روغن جوجوبا را کف دست خود ریخته و روی پوست سر و ساقه‌های مو ماساژ دهید. بعد از یک ساعت موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

روغن نعنا فلفلی

هنگامی که روغن نعنای تند را به پوست سر خود می‌زنید، گردش خون افزایش می‌یابد و همین عامل می‌تواند به رشد مو در مرحله آناژن کمک کند. این روغن می‌تواند به عمق فولیکول‌های مو نفوذ کرده و رشد کلی موها را بهبود بخشد. ۲ قطره اسانس نعناع فلفلی را با یک روغن حامل ترکیب کرده و به مدت ۵ دقیقه پوست سر خود را با آن ماساژ دهید تا موثر واقع شود.

روغن چوب سدر

روغن سدر رایحه‌ای گرم و جنگلی دارد و برای درمان ریزش مو و شوره سر روغنی بی‌نظیر است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد روغن سدر در کنار اسطوخودوس، رزماری و آویشن در درمان آلوپسی بسیار موثر است. آلوپسی  یک بیماری متداول خود ایمن پوستی است که در آن بیمار دچار ریزش موی موضعی می‌شود. روغن چوب سدر روغنی موثر برای رشد موهاست چرا که تولید چربیِ غدد پوست سر را کنترل و متعادل می‌کند. روغن گرم شده آن باعث افزایش گردش خون و در نتیجه رشد بیشتر و بهتر موها می‌شود. علاوه بر این خاصیت آنتی‌باکتریال و پاک‌کنندگی‌اش در درمان قارچ و شوره سر بسیار موثر است.

ترکیب دست ساز با روغن چوب سدر برای رشد سریع مو

دو تا سه قطره روغن چوب سدر

دو قاشق غذاخوری روغن آرگان

ترکیب حاصل از این دو روغن را روی پوست سر ماساژ دهید و به آرامی روی موهایتان آغشته کنید یا اینکه ۵ قطره روغن چوب سدر را با یک قاشق غذاخوری شامپو مخلوط کنید و موها را با آن بشویید.

دکمه بازگشت به بالا