دکل پرچم چند متری

پایه پرچم همواره از لوله های فلزی با قطر بین 6-15 سانتیمترساخته می شود. انتخاب قطر با توجه به موقعیت جغرافیایی، محل نصب، ارتفاع پایه و همچنین شدت وزش باد در مناطق مختلف، متغییر خواهد بود. باید دارای ظاهری مناسب و با محیط شهری سازگار باشد، و به نحوی ساخته شود که مونتاژ آن سریع و راحت انجام پذیرد و بتوان به راحتی آن را حمل کرد. در شکل زیر، نمونه ای از میله پرچم نشان داده شده که در کارگاه تولید شده است.

دکل پایه پرچم یکی از تجهیزات بسیار کاربردی و تاثیرگذار در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. این دکل‌ها، به عنوان نمادهای نمایانگر محل‌ها و نشان‌دهنده اهمیت یک فضا، اغلب در محیط‌های تجاری، فرهنگی، و ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دکل پایه پرچم با استفاده از مواد با کیفیت و فناوری‌های نوین در ساختار خود، قابلیت تحمل شرایط جوی و تغییرات آب و هوا را داراست. این دکل‌ها علاوه بر ارتقاء جلوه و زیبایی محیط، تبلیغات و اطلاع‌رسانی موثری را برای کسب‌وکارها، رویدادها و سازمان‌ها فراهم می‌کنند. به کمک امکانات نصب پرچم‌های گوناگون، دکل پایه پرچم به ارائه یک پلتفرم تبلیغاتی حرفه‌ای و جذاب برای جلب توجه عمومی و ارتقاء شناخت برند می‌پردازد.

پایه پرچم خیابانی

این پایه ها دکل پرچم یا برج پرچم نیز نامیده می شوند که به عنوان یکی از المان های شکیل در زیباسازی شهر شناخته می شوند. در ورودی هر شهر به نسبت موقعیت اجتماعی یا آب و هوایی آن شهر از پایه پرچم خیابانی استفاده می شود. دکل های فیبر نوری عموما با قطر 6 تا 15 سانتی متر ساخته می شوند. این پایه ها باید مطابق با شرایط جغرافیایی محل زندگی شما ساخته شوند. انواع مختلف این پایه پرچم ها در دو نوع لوله ای و چندوجهی تولید و در بازار عرضه می شوند. از این پایه پرچم ها برای برافراشتن پرچم هر منطقه، کشور و هرآنچه در غالب پرچم نشان دهنده باورهای آن افراد منطقه و مردم می شود. به محض ورود به هر شهر می توانید پایه پرچم های بلندی را ببینید که با پرچم خاصی که بر روی آن ها نصب شده است چشم نوازی می کنند. این پرچم ها باید بر اساس استاندارد های بین المللی شاخته شوند.

دکل مهاری g45 چهار وجهی یکی از پرکاربردترین و به‌روزترین ساختارهای نگهداری و نصب دستگاه‌های مخابراتی است. این دکل با استفاده از مواد مرغوب و فناوری‌های نوین در ساختار خود، توانسته است استانداردهای بالایی را در زمینه مقاومت در برابر شرایط جوی و پایداری ارتفاعی ارتقاء دهد. دارای چهار وجه قابل استفاده برای نصب تجهیزات مخابراتی متنوع می‌باشد و این ویژگی منحصر به فرد این دکل را به یک انتخاب ایده‌آل در پروژه‌های ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی تبدیل کرده است. از قابلیت‌های برجسته این دستگاه می‌توان به مقاومت در برابر باد و سایش، قابلیت تحمل بار بالا، و امکان اتصال آسان و سریع به تجهیزات مخابراتی اشاره نمود. دکل مهاری g45 چهار وجهی با توجه به این ویژگی‌ها به عنوان یک ابزار موثر در ارتقاء شبکه‌های ارتباطی و افزایش کارایی اتصالات بی‌سیم و سیمی تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پایه ها در اشکال مختلفی ساخته می شوند که در هر نوع به میزان کارایی و یا مدت زمانی که برای ساخت آن ها صرف شده و همچنین مدل های پرچم های مختلف در ابعاد و نوع پارچه های متفاوتی تولید می شوند که قیمت نهایی با توجه به همین فاکتورها مشخص می شوند. بنابراین اگر پایه پرچمی با قیمت پایین دیدید نشان از مناسب بودن قیمت آن نیست و نشان از پایین بودن کیفیم متریال استفاده شده در ساخت آن است. برای ساخت این پایه پرچم ها همچون سازه های برج نوری و پایه چراغ روشنایی از ورق های فولاد در ضخامت های مختلف تولید می شوند. و در فرایند گالوانیزه پوشش داده می شوند. این فرایند نوعی پوشش ایجاد می کند که به واسطه این پوشش فلزات در برابر تابش نور آفتاب و سایر شرایط جوی از امنیت برخوردار می شوند.

دکل‌های فیبر نوری به عنوان اجزای کلیدی در زیرساخت‌های ارتباطی فعلی، نقش حیاتی در انتقال سریع و پایدار اطلاعات با سرعت بالا و پهنای باند عظیمی دارند. این دکل‌ها از مواد مقاوم در برابر عوامل محیطی ساخته شده‌اند و به منظور حمایت و حفاظت از کابل‌های فیبر نوری استفاده می‌شوند. دارای ساختارهایی هستند که می‌توانند از شرایط جوی مختلف محافظت کنند و از ویژگی‌های ضدزنگ و ضدخوردگی برخوردار باشند. دکل‌های فیبر نوری برای استفاده در شهرها، مناطق روستایی و حتی در مناطق دورافتاده که به شبکه‌های ارتباطی نیاز دارند، بسیار ایده‌آل هستند. با افزایش تقاضا برای اینترنت پرسرعت و خدمات مبتنی بر فیبر نوری، دکل‌های فیبر نوری به عنوان ابزارهای حیاتی در توسعه شبکه‌های ارتباطی و افزایش پوشش ارتباطات مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

انواع پایه پرچم

جنس معمولاً از فولاد می باشد که سطح آن رنگ آمیزی شده یا از جنس گالوانیزه است؛ زیرا در شرایط آب و هوایی مختلف از جمله محیط هایی با وزش باد شدید که در معرض باران های اسیدی و تابش نور خورشید هستند، به میله هایی نیاز داریم که دارای استحکام کافی باشند. می تواند از جنس چوب یا مواد پلاستیکی باشد که در محیط هایی کاربرد دارد که نیاز به استحکام بالا ندارد یا برای پرچم هایی است که ثابت نمی باشند. در شکل زیر، نمونه ای از پایه پرچم از جنس گالوانیزه نمایش داده شده است که در مقابل زنگ زدگی مقاوم است.

اندازه های پایه پرچم

پایه پرچم با ارتفاع های متفاوت ساخته می شوند. به طور کلی، ارتفاع آن ها از 6 الی 15 متر متغیر است. پایه پرچم از لوله های گازی با قطر متفاوت و در محدوده ی 2 تا 5 اینج ساخته می شوند، و برای کاهش وزن و صرفه جویی در هزینه، آن ها را به صورت تلسکوپی می سازند. (متصل کردن لوله ها با قطر متغیر که با افزایش ارتفاع قطر لوله استفاده شده کاهش می یابد.) با استفاده از محاسبات مهندسی اندازه ها را انتخاب می کنند، که می توان با استفاده از رنگ اپوکسی نقره ای سطوح این میله ها را رنگ آمیزی کرد؛ زیرا جلوه مناسب دارد و برای محیط های شهری مناسب است.

دکل پایه پرچم یک سازه مهم و نمادین در فضای عمومی است که برای نصب پرچم‌های مختلف، اعلامیه‌ها یا تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دکل‌ها به طور معمول از مواد مقاوم در برابر عوامل جوی و زنگ زدگی ساخته می‌شوند تا در طولانی مدت از کیفیت خود دفاع کنند. طراحی دکل پایه پرچم به گونه‌ای است که علاوه بر ارائه ایستگاهی برای نصب پرچم، جلوه زیبایی نیز به فضا افزوده و مکانی دیدنی و جذاب به وجود می‌آورد. این دکل‌ها در محل‌هایی مانند پارک‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و سایر مکان‌های عمومی نصب می‌شوند و نقطه تمرکزی در تزیین و آراستن محیط اطراف خود به حساب می‌آیند. با قرار دادن دو قرقره در قسمت ابتدایی و انتهایی پایه پرچم و سیم بکسل، می توان پرچم را به بالا میله هدایت کرد. در بسیاری از نقاط ایران حتی در روستا ها پرچم وجود دارد، که نماد آن منطقه یا مراسم ملی یا مذهبی می باشد.

طریقه نصب پایه پرچم

پایه پرچم را بر روی پایه نگهدارنده آن می توان جوش داد یا با پیچ اتصال را انجام داد (پیچ های مورد استفاده می توانند از 25 تا 80 سانتی متر باشند، که بستگی به ارتفاع و وزن میله دارد) پایه پرچم را در یک کانالی قرار می دهند که با بتون و آرماتور ساخته شده است تا استحکام کافی را داشته باشد و در شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار تغییر شکل یا سقوط نشود. عیار بتون استفاده شده برای پایه پرچم، 350 می باشد تا استحکام کافی را داشته باشد. برای ساخت پایه پرچم، بعد از انجام برشکاری هایی مورد نیاز می توان با استفاده از جوشکاری آرگون یا جوشکاری co2 سایر قطعات را به هم متصل کرد. در شکل زیر نمونه ای از دستگاه جوشکاری ارائه شده است که استفاده از این دستگاه سبب افزایش دقت و کیفیت محصول تولید شده می شود.

قیمت پایه پرچم

به طور کلی پایه پرچم با سطح مقطح هندسی (چند ضلعی) یا دایره ای ساخته می شوند، که بسته به محیط و هدف مورد نظر می تواند متفاوت باشد؛ برای مثال: برای پرچم کشور می توان از میله های دایره ای استفاده کرد، در حالی که برای دکل ها از لوله های با سطح مقطع هندسی استفاده می کنند. دکل صاعقه گیر یکی از عوامل اساسی در حفاظت ساختمان‌ها و تجهیزات الکتریکی در برابر آسیب‌های ناشی از صاعقه و تخریبات جاری الکتریکی است. این دکل‌ها معمولاً از موادی مانند فلزات مقاوم در برابر خوردگی و حرارت با اصول علمی مهندسی طراحی می‌شوند. هدف اصلی از نصب دکل صاعقه گیر ، جلوگیری از آسیب به ساختمان و تجهیزات الکتریکی در صورت وقوع صاعقه است.

این دکل‌ها به صورت استراتژیک در سطح ساختمان‌ها یا مناطقی که به صورت مستقیم به آسمان متصل هستند، نصب می‌شوند تا جریان‌های الکتریکی ناشی از صاعقه را به زمین منتقل کنند و از تجهیزات الکتریکی درون ساختمان حفاظت کنند. همچنین، دکل صاعقه گیر موجب افزایش ایمنی ساختمان و کاهش خطرات حاصل از صاعقه می‌شود. به طور کلی عوامل تأثیر گذار بر قیمت پرچم شامل: ضخامت ورق و لوله استفاده شده در پایه، ارتفاع پایه پرچم، نوع پوشش لوله (گالوانیزه یا رنگ آمیزی شده)، وزن پایه، نحوه اتصالات، قرقره و سیم بکسل و تعداد ساخته شده می باشد. شرکت احداث گستر نیروی پارس، تولید کننده انواع پایه پرچم و دکل می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با سایر محصولات می توانید از سایت این شرکت دیدن نمایید.

دکمه بازگشت به بالا