اقتصادیکسب و کار برتر

آیا دراپ شیپینگ حلال است؟

در دنیای تجارت آنلاین امروز، دراپ شیپینگ به‌عنوان یک مدل محبوب کسب‌وکار ظاهر شده است که به کارآفرینان اجازه می‌دهد محصولات را بدون نیاز به خرید و انبارداری به فروش برسانند. اگرچه این مدل فرصت‌های سودآوری ارائه می‌دهد، اما حلال بودن آن در اسلام، موضوع بحث و گفتگو میان جامعه مسلمانان است. از طرفی مزایای بی‌شمار دراپ شیپینگ افراد مختلف را به سمت خود می‌کشاند و از طرف دیگر، پیروی از قوانین و مقررات دین اسلام برای برخی از مسلمانان مهم است و نمی‌خواهند از چهارچوب‌های شرعی خارج شوند.

اگر شما هم یک مسلمان هستید یا می‌خواهید در مورد حرام و حلال بودن دراپ شیپینگ در اسلام اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی مفهوم آیا دراپ شیپینگ حلال است می‌پردازیم و در نهایت به شما کمک می‌کنیم تا به‌عنوان یک مسلمان، انتخابی شرعی و سودآور داشته باشید. در این مقاله با دوره دراپ شیپینگ آشنا می شویم

نحوه عملکرد دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ یک روش فروش است که در آن فروشگاه لزوما صاحب محصولات نیست یا آن‌ها را در انبار نگه نمی‌دارد. به جای این که فروشنده محصولی را در انبار نگه دارد، با یک تامین‌کننده قرارداد می‌بندد و هنگامی که یک محصول فروخته می‌شود، محصول توسط تامین‌کننده به‌صورت مستقیم به مشتری ارسال می‌شود. این مدل کسب‌وکار، نیاز به مدیریت انبار و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را از بین می‌برد و گزینه جذابی برای کارآفرینان است.

در زیر مجموعه گیری مستقیم شخص در عین حال که از طریق مشاهده تبلیغات این سایت ها کسب درامد میکند میتواند با معرفی سایت کلیکی مذکور به سایر افراد یا دوستان خود نیز درامد کسب کند یعنی سایت مذکور از طریق این شخص برای کسب درامد، به یک سری از افراد معرفی میشود و این افراد مانند شخص اول به رایگان و بدون هیچ هزینه ای در آن سایت کلیکی ثبت نام میکنند و به آنها نیز عینا مانند شخص اول هر 24 ساعت 4 یا 5 تبلیغ نمایش داده میشود و آنها هم مانند شخص اول به ازای مشاهده هر تبلیغ 1 سنت خود را میگیرند

همه چیز عینا مانند شرایط شخص اول است و هیچ فرقی نمیکند فقط به ازای هر کلیکی که این افراد معرفی شده بر روی محصولات میکنند و توضیحات محصولات را میخوانند نیم سنت هم به شخص معرف آنها داده میشود بدون آنکه چیزی از درامد معرفی شده ها (زیر مجموعه ها) کسر گردد و همه پورسانت ها مستقیم از طرف سایت کلیکی پرداخت میشود یعنی شخص معرف در عین حال که کلیک های خود را میکند و به ازای هر کلیک 1 سنت خود را میگیرد به ازای هر کلیکی که معرفی شده هایش نیز انجام میدهند نیم سنت میگیرد و هیچ پولی نیز از معرفی شده ها کم نمیشود و آنها نیز مانند شخص اول به ازای هر کلیک خود 1 سنت خود را میگیرند یعنی معرفی شده بودن یا نبودن هیچ فرقی برایشان نمیکند و هیچ تاثیری در پورسانتشان ندارد انگار که مانند شخص اول زیر مجموعه هیچ کس نباشند.

آیا این درامد حلال است؟

شکل دوم زیر مجموعه گیری زیر مجموعه گیری اجاره ای نام دارد به این شکل که عده ای هستند که مانند شخص اول زیر مجموعه هیچ کس نیستند و خودشان مستقیم سایت را پیدا کرده اند و در آن ثبت نام نموده اند شخص میتواند با پرداخت مبلغی به سایت تعداد محدودی از افراد را که زیر مجموعه هیچکس نیستند مثلا 500 نفر را برای مدت محدودی مثلا یک ماه اجاره کند و زیر مجموعه خود سازد همچنین میتواند به جای آن که پولی به حساب سایت واریز کند

از درامد حاصل از کلیک های خود که از سایت طلب دارد برای اجاره زیر مجموعه استفاده کند و همه شرایط عینا مانند حالت قبل است یعنی هیچ پولی از این افراد کم نمیشود و انگار که زیر مجموعه هیچ کس نباشند و زیر مجموعه بودن و نبودن هیچ تاثیری به حالشان ندارد و اصلا خود نیز خبر ندارند که اجاره داده شده اند چون اجاره داده شدن یا نشدن هیچ تاثیری به حالشان ندارد تنها شخص اجاره کننده به ازای هر کلیکی که اینها میکنند نیم سنت میگیرد و همانطور که گفتم همه چیز مانند حالت قبل است.
در ضمن در حالت زیر مجموعه گیری برای گرفتن زیر مجموعه های مستقیم و اجاره ای محدودیت وجود دارد مثلا هرکس میتواند حداکثر 50 زیر مجموعه مستقیم و حداکثر 500 زیر مجموعه اجاره ای داشته باشد. ضمنا اگر زیر مجموعه ای به هر دلیلی دیگر کلیک کردن را ادامه نداد و از کار کنار کشید یا … میتوان با پرداخت مبلغی مثلا 8 سنت آن را از لیست زیر مجموعه ها کنار گذاشت و زیر مجموعه دیگری را اجاره کرد لازم به ذکر است فعالیت همه زیر مجموعه های شخص با امکانات نرم افزاری که سایت در اختیار کاربران قرار میدهد قابل بررسی است و با همین امکانات است که میتوان از کلیک کردن یا نکردن زیر مجموعه ها اطلاع حاصل کرد.

کسب‌وکارهای آنلاین امروزه بسیار گسترش یافته‌اند. اکثر افراد به دنبال شغل دومی هستند که بتوانند با آن سود زیادی به دست آورند و درآمد خود را زیاد کنند. یکی از حوزه‌ هایی که در حال رونق گرفتن است ، دراپ شیپینگ است. شاید اسم آن را تا به حال نشنیده باشید، اما اگر با آن به طور کامل آشنا شوید و آموزش رایگان دراپ شیپینگ را به صورت اصولی ببینید، خواهید دید که پتانسیل سوددهی بسیار خوبی دارد. دراپ شیپینگ می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد.

مزایای مدل کسب و کار  دراپ شیپینگ

۱. راه اندازی کسب‌وکار با مدل تجاری دراپ شیپینگ آسان است

برای شروع دراپ شیپینگ نیازی به تجربه و سرمایه ندارید. اگر مدت کوتاهی برای یادگیری اصول اولیه وقت بگذارید، می‌توانید به سرعت یک کسب‌و‌کار راه‌اندازی کنید. به عنوان مثال، نیازی به انبار برای ذخیره محصولات ندارید. همچنین نگران تشکیل یک تیم مورد اعتماد یا حمل‌و‌نقل نخواهید بود. معنی مواردی که گفتیم چیست؟ بدین معنی است که همین امروز می‌توانید کسب‌وکار خود را شروع کنید.

۲. دراپ شیپینگ مقیاس‌پذیر است

با گسترش کار خود، نیازی به تغییر الگوی کسب‌وکارتان ندارید. با رشد کسب‌وکار خود، فعالیت فروش و بازاریابی شما هم بیشتر خواهد شد، اما الگوی کلی کسب‌وکار تغییر چندانی نمی‌کند. همچنین هزینه‌ها نیز افزایش نمی‌یابند. هرچه بیشتر بر تبلیغ کسب‌وکار خود و بالا بردن کیفیت کار تمرکز کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

۳. دراپ شیپینگ نیازی به دفتر و فروشگاه ندارد

در مدل تجاری دراپ شیپینگ می‌توانید کسب‌وکارتان را مستقیماً از طریق لپ تاپ خود اداره کنید و نیازی به سرمایه‌گذاری یا داشتن یک فروشگاه فیزیکی ندارید. بیشترین هزینه‌ای که می‌پردازید، برای تبلیغات خواهد بود. حتی با رشد کسب‌وکارتان، هزینه‌ها نسبتا پایین خواهد بود.

۴. دراپ شیپینگ انعطاف‌پذیر است

انعطاف‌پذیری یکی از بزرگترین مزایای دراپ شیپینگ است. شما رئیس خود هستید و قوانین را خودتان تعیین می‌کنید. دراپ شیپینگ یکی از انعطاف‌پذیرترین مشاغلی است که هر شخصی می‌تواند انجام دهد.

در این مدل از کسب‌وکار می‌توانید از خانه با لپ تاپ و در هر ساعتی از شبانه روز، کار خود را انجام دهید؛ حتی در تعطیلات هم می‌توانید کسب درآمد کنید. با دراپ شیپینگ به زمان و مکان محدود نمی‌شوید و این یک مزیت عالی برای کارآفرینان است.

۵. مدیریت دراپ شیپینگ ساده‌تر است

از آنجایی که کارمندی استخدام نمی‌کنید یا به فضایی برای انبار کردن محصولات نیازی ندارید، می‌توانید خیلی راحت کارها را مدیریت کنید. زمانی که تامین‌کنندگان را پیدا کنید، فقط مسئول مدیریت ویترین فروشگاه آنلاین خود خواهید بود.

یادتان باشد که انتخاب محصول مناسب فقط یکی از فاکتورهایی است که برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی به آن نیاز دارید. در واقع در کنار رفتار خوب کارشناسان فروش، ظاهر سایت و… یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، نحوه انتخاب محصولات پرفروش برای دراپشیپینگ  است!

دکمه بازگشت به بالا