استان ها

اظهار ۵۵۹ میلیون دلاری کالاهای صادراتی از گمرک خسروی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر کرمانشاه، علی اصغر عباس‌زاده اظهار کرد: در یازده ماهه امسال ۵۵۹ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و ۹۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار شده و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۹۴ درصدی و از حیث وزن افزایش ۵۴ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی شامل کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی و انواع کاشی هستند.

عباس زاده گفت: صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده ۲۵۶ میلیون دلار کالا به وزن ۵۹۰ هزار تن بوده است.

عباس‌زاده افزود: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در یازده ماهه امسال از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۴۲ درصد و از حیث وزن ۴۸ درصد کاهش داشته است.

وی ابراز کرد: عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک شامل کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت و شیشه جام هستند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه اضافه کرد: مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در یازده ماهه امسال ۸۱۵ میلیون دلار به وزن یک میلیون و ۶۸۵ هزار تن است.

وی در پایان گفت: این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۱۲ درصدی و از لحاظ وزن کاهش هشت درصدی داشته است.

46

دکمه بازگشت به بالا