خبرهای کلی

باند قاچاق انسان در شهرستان مرزی تایباد منهدم شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جعفر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: طی چند ماه گذشته برخی گزارشات و اخبار موثق و متواتر، حاکی از شکل گیری و فعالیت گروه‌های مجرمانه و سازمان یافته در حوزه قاچاق انسان و انتقال اتباع افغانستانی غیرمجاز به عمق کشور به مجموعه دادستانی شهرستان واصل شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد افزود: بر همین اساس طرح شناسایی سرباندها در افغانستان و ایران و خوابگاه دارها و تشدید برخورد با این مجرمین در دستور کار ضابطین محترم خاص و عام قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به بررسی‌ها و اشراف اطلاعاتی به وجود آمده در گستره مرز مشترک با کشور افغانستان و سطح شهرستان، طی روزهای گذشته، باند تسهیل کنندگان و قاچاقچیان انسان مورد شناسایی و ضربه قرار گرفته و تعدادی از اعضای باند شناسایی و با صدور قرارهای تأمین قانونی و متناسب روانه زندان شدند.

صدیقی ادامه داد: در همین خصوص، ضمن دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی، منزل محل دپوی اتباع خارجی (قریب به ۴۰ نفر) پلمب، حساب‌های بانکی اعضای باند مسدود و چند دستگاه خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد تاکید کرد: این طرح با کار مشترک ضابطین محترم خاص و عام و رصد مداوم و اشراف جامعه اطلاعاتی شهرستان ادامه داشته و با اختیارات قانونی تفویضی، با عاملین و مباشرین این فعل مجرمانه، که بی تردید مخل امنیت ملی خواهد بود، به اشد احوال برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعلام می‌کنیم که امنیت خط قرمز دستگاه قضائی شهرستان بوده و با هرگونه فرد و یا گروهی که با هر انگیزه‌ای به دنبال تعرض به این نعمت مهم و مغفول مانده بوده و سلب امنیت ملی مردم را نشانه گرفته اند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا