استان ها

بایدن حمایت نسل جوان آمریکا را از دست داده است

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رویداد برتر، معترضان حامی فلسطین، مراسم پرزرق‌ و برق روز گذشته جو بایدن که با حضور باراک اوباما و بیل کلینتون برگزار شده بود را قطع کردند.

به باور تحلیلگر نشریه پلیتیکو این مسئله نشان‌دهنده چالش جدی انتخاباتی دولت جو بایدن و تلاش های وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا است.

براساس گزارش پلیتیکو، این مراسم که باحضور ستاره‌های موسیقی و رسانه‌ای برگزار شد توانست رکورد کمک‌های مالی را به‌نام بایدن ثبت کند. اما او که با اعلام موضع درباره رتبه‌بندی شغلی و سخنرانی تأثیرگذار سالانه موفق به اقناع رأی‌دهندگان دموکرات برای پذیرفتن سن خود شده بود، یک‌بار دیگر با یکی از نقاط ضعف جدی دولتش مواجه شد.

باراک اوباما که در این مراسم نیز حاضر بود در خطاب به معترضین گفت:”شما نمی توانید فقط صحبت کنید و گوش ندهید. این همان کاری است که طرف مقابل انجام می دهد.”

کلینتون نیز که به علت پرونده اپستین و اتهامات وارده بدنام‌تر از همیشه شده است، از اعتراضات بعنوان بهانه ای برای انتخاب مجدد بایدن استفاده کرد و استدلال کرد که بایدن به تعیین سرنوشت فلسطینیان و ایجاد راه حل دو کشوری اهمیت می دهد.

بایدن به نوبه خود خواستار توقف “تلاش هایی شد که منجر به مرگ قابل توجه غیرنظامیان بی گناه” در غزه می شود و افزود که او در حال همکاری با کشورهای عربی است تا “برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند.”

اعتراضات حامیان فلسطین نشان داد که بایدن با فشار فزاینده‌ای ازسوی منتقدان در زمینه مدیریت جنگ غزه و حمایت از رژیم صهیونیستی مواجه است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بایدن برای جلب رأی جمعیت جوان آمریکا با چالش بزرگی روبرو است و از سوی دیگر هنوز از میانگین کلی جایگاه ترامپ در نظرسنجی‌ها نیز عقب است.

پیش از آغاز مراسم روز گذشته، صدها نفر از حامیان فلسطین با راهپیمایی در خیابان منتهی به مراسم، برقراری آتش‌بس در غزه را خواستار شدند. با پایان مراسم نیز بار دیگر معترضین با صف‌آرایی در خیابان‌ شعار «حامی نسل‌کشی» و «آتش‌بس حالا» را سر دادند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا