خارجیکسب و کار برتر

سرمایه‌گذاری در کانادا: نحوه تحلیل بازار برای یافتن فرصت‌های طلایی

برنامه سرمایه گذاری در کانادا ویژه کارآفرینانی است که با ایده‌های نوآورانه خود موجب رشد اقتصادی کانادا می‌شوند. ظرفیت این برنامه نسبتا محدود و تعداد متقاضیان آن زیاد است. برای شرکت در برنامه استارتاپ باید بتوانید یکی از سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا (شامل سازمان‌های انجل، سازمان‌های ونچر کاپیتال و سازمان‌های انکوباتور) را مجاب به پشتیبانی از طرح خود کنید.

اگر سازمان مورد نظر طرح شما را تایید کند، نامه حمایتی (Letter of Support) ارسال می‌کند. با داشتن این نامه می‌توانید درخواست ویزای کار دهید و بیزینس خود را در کانادا ثبت نمایید. برای اخذ ویزای استارتاپ باید حداقل مهارت زبان آیلتس 5 داشته باشید و تمکن مالی برای زندگی در کانادا (حداقل برای 52 هفته) اثبات کنید. برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی باید تجربه کاری مرتبط در حوزه‌های هنری، فرهنگی یا ورزشی داشته باشید. همچنین باید حداقل ۲ سال تجربه کاری موفق طی ۵ سال گذشته در فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی داشته و این تجربه تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده ادامه داشته باشد. مهم‌ترین تغییری که اخیرا درباره این برنامه به وجود آمده و یک خبر بسیار خوب محسوب می‌شود، احتمال کاهش زمان پردازش آن است.

در چند سال اخیر، به دلیل توقفی که در سال 2019 به دنبال پاندمی کرونا در بررسی پرونده‌ها ایجاد شد، زمان پردازش حدودا 36 ماه و حتی تا 48 ماه طول می‌کشید؛ ولی احتمال بسیار زیادی وجود دارد که از این به بعد، زمان پردازش برنامه خود اشتغالی کاهش پیدا کند. این برنامه برای هنرمندان و ورزشکارانی که قصد دارند بیزینس خود را در کانادا راه‌اندازی کنند، بهترین و ایده‌آل‌ترین برنامه می‌باشد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کنیم، می‌توان با 4 روش ویزای استارتاپ، ویزای خود اشتغالی، ویزای کارآفرینی و برنامه IMP در کانادا شرکت ثبت کرد ولی وقتی اصطلاح Corporations Canada استفاده می‌شود، معمولا زیر مجموعه‌های برنامه IMP مد نظر گرفته می‌شود. در هر حال، در این قسمت نحوه دریافت اقامت دائم کانادا از طریق هر 4 برنامه را توضیح می‌دهیم.

زمانی که تحت برنامه IMP شرکت خود را در کانادا ثبت می‌کنید، همسر شما می‌تواند مجوز کار باز بگیرد. در این صورت می‌تواند برای هر کارفرمای کانادایی کار کند. با این سابقه کاری، ایشان می‌توانند از طریق تجربه کار کانادایی برای اقامت دائم درخواست دهند. بنابراین، حتی اگر بیزینس شما خوب پیش نرود، باز هم شانس اخذ اقامت از طریق همسر وجود دارد. مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت شرکت در کانادا برای ثبت شرکت در کانادا لزوما به مدرک تحصیلی دانشگاهی نیاز ندارید. ولی در برنامه‌های C11، C10 و ICT که برای اخذ اقامت دائم ناچارید از فیلتر اکسپرس انتری عبور کنید، داشتن مدرک تحصیلی موجب افزایش امتیاز می‌شود و شانس اخذ اقامت دائم را افزایش می‌دهد.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید که از شرایط لازم برای ثبت شرکت در این کشور برخوردار هستید، باید از مراحل آن اطلاعات کافی کسب کنید تا کار خود را بر اساس برنامه ریزی قبلی جلو ببرید. اما توجه داشته باشید که امور مربوط به سرمایه‌گذاری، ثبت یا خرید شرکت در یک کشور خارجی کاملا حقوقی محسوب می‌شود و بهتر است یک وکیل مهاجرتی مجرب در تمام مراحل در کنار شما باشد. مشاوران تیم e-Visa از صفر تا صد ثبت شرکت در کانادا در کنار شما خواهند بود تا بدون دغدغه کسب و کار خود را در کانادا شروع کنید. وقتی شرکت خود را به شیوه ایالتی ثبت می‌کنید، فعالیت شما محدود به یک ایالت یا منطقه می‌شود. هر یک از ایالت‌های کانادا قوانین خاص خود را برای ثبت شرکت دارند.

برای ثبت شرکت به صورت استانی باید با قوانین هر استان و تفاوت‌هایی که در جزئیات و روش انجام این کار وجود دارد، توجه داشته باشید. شرکت‌هایی که به صورت استانی ثبت می‌شوند، باید هر سال در فاصله 60 روز قبل از تاریخ ثبت بیزینس، یک اظهارنامه مالیاتی به دولت استانی ارائه دهند. همچنین، نام شرکت فقط در همان استان محافظت می‌شود. اگر قصد دارید یک شرکت کوچک راه‌اندازی کنید، فقط در سطح محلی فعالیت ‌کنید، خدمات یا محصول خود را فقط به همان استان ارائه دهید و قصد ندارید بیزینس خود را به استان‌های دیگر گسترش دهید، بهتر است آن را به صورت استانی ثبت کنید.

شرکت‌های استانی در دو نوع Register a Business و Incorporate a Business ثبت می‌شوند. شرکت‌های Register مالکیت انحصاری یا مشارکتی دارند و فاقد شخصیت حقوقی هستند. شرکت‌هایی که به صورت Incorporate ثبت می‌شوند، یک شخصیت حقوقی مستقل دارند و می‌توانند جدا از سهامداران خود عمل کنند. برای تاسیس شرکت در کانادا می‌توانید به جای شروع راه‌اندازی یک کسب وکار از صفر، یک بیزینس فعال بخرید. مهم‌ترین برنامه‌ای که می‌توانید تحت آن برای خرید بیزینس اقدام کنید برنامه IMP است. در این روش، می‌توانید تمام بیزینس یا بخشی از سهام آن (حداقل 51 درصد) را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مشکلات خرید بیزینس در کانادا به مقاله‌ی دیگر ما مراجعه کنید.

با خرید فرانچایز در کانادا یک شعبه از یک برند معروف تاسیس می‌کنید و تمام امتیازات آن به شما تعلق می‌گیرد. این روش ریسک خیلی کمی دارد و از آنجائیکه که فرانچایز دهنده تمام آموزش‌های لازم برای اداره کسب و کار را به فرانچایز گیرنده ارائه می‌دهد، انجام آن بسیار آسان است. اما در ازای اعتبار اسم برند و آموزش‌های دریافتی، باید درصدی از سود خالص را به فرانچایز دهنده بدهید .در کانادا، یک شرکت می تواند توسط افرادی که شهروند کانادا، مقیم دائم یا اتباع خارجی هستند ثبت شود. برای ثبت شرکت در کانادا شرایط خاصی برای شهروندی یا اقامت وجود ندارد.

با این حال، اگر شما یک تبعه خارجی یا غیر مقیم هستید، ممکن است لازم باشد یک مدیر مقیم کانادا تعیین کنید یا یک نماینده ثبت شده در استان یا منطقه ای که قصد دارید شرکت خود را ثبت کنید، داشته باشید. روش های سرمایه گذاری برای مهاجرت می‌تواند شامل خرید ملک باشد که این اقدام باعث ایجاد یک پایگاه مستقل در کشور مهاجرتی می‌شود . توجه به این نکته مهم است که برخی از صنایع یا فعالیت های تجاری ممکن است الزامات نظارتی اضافی برای مالکیت و بهره برداری داشته باشند، بنابراین توصیه می شود هنگام ثبت شرکت در کانادا به عنوان غیر مقیم، از مشاوره حقوقی یا مشورت با مقامات خاص صنعت استفاده کنید. به طور کلی برای ثبت شرکت در کانادا، شما باید الزامات و شرایط خاصی را رعایت نمایید.

نوآفرینی یا استارتاپ کانادا از بهترین انواع سرمایه گذاری و ثبت شرکت ها در کانادا می باشد که متقاضیان برای این نوع سرمایه گذاری باید یک بیزینس پلن کاملا جدید و نو ارائه نمایند. شما باید نام تجاری منحصر به فردی را انتخاب کنید که قبلاً توسط شرکت دیگری در استان یا منطقه شما استفاده نشده است. سپس کسب و کار خود را در سازمان دولتی استانی یا منطقه ای مناسب ثبت کنید. این کار را می توان به صورت آنلاین یا حضوری انجام داد. بسته به نوع کسب و کاری که شروع می کنید، ممکن است نیاز به دریافت مجوزها و مجوزهای خاصی از دولت های فدرال، استانی یا شهرداری داشته باشید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا