سلامت و دانشکسب و کار برتر

مزوتراپی برای سیاهی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم، بهترین راه برای جوان سازی پوست است و به شما کمک می کند حلقه های تیره اطراف چشمهای خود را از بین ببرید و پوست خود را سفت تر کنید. این رویکرد همچنین به شما کمک می کند کیسه های چربی ناخواسته در زیر چشم های خود را کاهش دهید. این کیسه ها باعث می شوند زیر چشم های شما متورم و خسته به نظر برسند. آیا می دانید مزوتراپی یک درمان مؤثر برای رفع گودی زیر چشم می باشد؟

یکی از رایج ترین نقاطی که بیماران از وجود آن اظهار نگرانی می کنند، پوست زیر چشم است، زیرا این ناحیه به علت نازکتر بودن از دیگر نقاط بدن (تقریباً mm 0.5)، بسیار ظریف و حساس است. از این رو، اگر از پوست زیر چشم ها در برابر آسیب خورشید و دیگر عوامل خارجی به خوبی محافظت نشود، در آنجا خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی زودتر اتفاق می افتد. از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست می تواند باعث گود به نظر رسیدن زیر چشم ها شود.  همچنین حلقه های تیره زیر چشم ها باعث می شوند سایه های ناخوشایندی ایجادی شود که شما را خسته و مأیوس نشان می دهد. برای جان بخشیدن به چشمها، مزوتراپی زیر چشم، یک روش جوانسازی پوست غیرجراحی است که کار خود را با تغذیه طبیعی درون پوست شروع می کند. نتیجه نهایی، پوستی درخشان تر، سفت و هیدراته است. حلقه های تیره زیر چشم علت های متفاوتی می توانند داشته باشد:

  • استعداد ژنتیکی
  • گردش خون بد
  • رژیم غذایی ناسالم
  • عدم خواب کافی
  • واکنش های آلرژیک
  • سیگار کشیدن

به طور طبیعی رباط هایی که پد چربی زیر چشم را نگه می دارند، به مرور زمان ضعیف می شوند و درنتیجه چربی ها مشخص تر می شوند و حلقه های تیره ای در زیر چشم ها ایجاد می شود. با این وجود، حلقه های تیره و کیسه های چربی زیر چشم ها اغلب به دلیل اختلالات گردش خون و ناهنجاری های وریدی می باشد. مزوتراپی می تواند تیرگی حلقه های زیر چشم ها را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و حجم کیسه های چربی را کاهش دهد.  نتایج پس از فقط دو جلسه درمان، خود را نشان می دهند، اما نتیجه بهینه پس از 4 تا 6 جلسه درمانی به دست می آید. کوکتل مزوتراپی حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و نیز مواد فعالی می باشد که تأثیر زیادی روی گردش خون رگهای خونی کوچک دارد. درمان با مزوتراپی، ظاهر زیر چشم را بهبود می بخشد، خطوط ریز زیر چشم ها را محو می کند و حلقه های تیره و خستگی ظاهر را کاهش می دهد.

مزوتراپی چگونه باعث روشن شدن زیر چشم می شود؟

این محلول های تزریقی حاوی مواد مفید زیادی هستند و می توانند بیش از یک مشکل را درمان کنند. بنابراین، محلول مزوتراپی نه تنها باعث سفت شدن پوست صورت و محو شدن خطوط ریز می شود، بلکه سلولیت را نیز می تواند کاهش دهد. این محلول تزریقی همچنین به شما کمک می کند از شر بافت های چربی شکم، پاها، باسن، بازوها و حتی زیر بغل راحت شوید. گرچه، تمرکز اصلی این مقاله روی مزایای مزوتراپی زیر چشم می باشد. برای درک بهتر نحوه عملکرد مزوتراپی برای جوانسازی اطراف چشم ها، باید بدانید که مزوتراپی به وسیله تزریق انجام می شود و زمانی که ما از تزریق حرف می زنیم منظورمان سوزن های نازک کوچکی است که تقریباً بدون درد هستند. این سوزن ها، مواد مورد استفاده، گردش خون را افزایش می دهند. همچنین، عصاره ها و آنزیم ها، التهاب را کاهش می دهند و به جوانسازی پوست کمک می کنند.

چند نوبت درمانی برای مزوتراپی لازم است؟ اگر می خواهید از مزوتراپی نتیجه بهتری بگیرید، حدوداً به ده جلسه درمانی نیاز دارید. این درمان ها روی صورت و نواحی زیر چشم ها تأثیر زیادی دارند. پس از این دوره ی درمانی، به مدت سه ماه باید ماهی یکبار مزوتراپی را تکرار کنید. سپس نتایج باید کاملاً قابل مشاهده باشند. زمانی که این اتفاق می افتد، مزوتراپی را هر 3-2 ماه یا هر 6 ماه یکبار تکرار کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد جلسات درمان هر شخص بسته به تشخیص دکتر زیبایی معالج فرد، متفاوت می باشد. چند وقت بعد از درمان با مزوتراپی نتایج را میتوان مشاهده کرد؟ به طور کلی، شما پس از چند ماه و چند جلسه، نتیجه قابل توجهی را مشاهده می کنید. زمانی که مزوتراپی را برای رفع گودی زیر چشم ها انجام می دهید، نتایج سریعتری به دست می آید. وضعیت زیر چشم های شما پس از فقط دو جلسه درمانی، بهبود پیدا می کند.

آیا مزوتراپی می تواند نتیجه ی بدی داشته باشد؟

یکی از پر تکرارترین سؤالاتی که پرسیده می شود این است که “آیا مزوتراپی می تواند باعث جوش زدن شود؟” عوارض جانبی این درمان بسیار جزئی هستند. با این حال ممکن است در ناحیه مورد نظر مقداری کبودی و قرمزی را تجربه کنید. همچنین، ممکن است برجستگی های کوچکی را در محل تزریق مشاهده کنید. پس از تزریق ممکن است مقداری خارش داشته باشید، اما پس از چند روز از بین می رود. برخی از افراد پوست حساستری دارند. بنابراین ممکن است مقداری درد داشته باشند. انجام این رویکرد برای پوست اطراف چشم ها، موجب سفت شدن این ناحیه می شود. اگر دوره درمانی را به طور کامل انجام دهید و دستورالعمل های متخصص را دنبال کنید، تغییرات پوستی زیادی را مشاهده خواهید کرد.

در چه نقاطی از بدن می توان مزوتراپی انجام داد؟

یک تکنسین با تجربه می تواند از این درمان ها برای چند ناحیه از بدن استفاده کند. علاوه بر حلقه های تیره اطراف چشم ها، از مزوتراپی می توانید برای دیگر نقاط صورت استفاده کنید. شما می توانید این مواد را به کف سر و دستهای خود تزریق کنید. از مزوتراپی برای درمان ترک های پوستی و در نواحی گردن، شانه و بالای سینه استفاده می شود، همچنین برای رفع تجمع چربی معجزه می کند. یکی از اولین قسمت هایی که در صورت دیده می شود، چشم ها هستند. این که چشم ها چگونه به نظر بیایند، تأثیر زیادی در انرژی های انتقالی یک فرد به دیگران دارد. افزایش سن، خستگی، واکنش های آلرژیک، چرخه خواب نامنظم، عوامل ژنتیکی، سبک تغذیه ای نادرست و مصرف سیگار از جمله عواملی هستند که بیشترین اثر مخرب را بر نقاط اطراف چشم می گذارند.

مزوتراپی از جمله درمان های پزشکی غیرتهاجمی مؤثر جهت بهبود می باشد که در این روش، ترکیبی از داروهای لازم با دوز مناسب که منشأ گیاهی، ویتامینه، داروهای هومیوپاتیک و مواد اساسی ساختاری پوست هستند توسط راهوارطب ، استفاده می گردد. از مزوتراپی دور چشم جهت درمان استفاده می گردد. در مزوتراپی زیر چشم غلظت مواد و هدف گذاری آنچه پوست زیر چشم نیازمند آن است ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌ باشد. در کلینیک صدف اصفهان با احاطه و اشراف تخصصی بر نیازهای پوست، انجام می‌ شود؛ در نتیجه، نتایج درخشانی را در جهت جوانسازی و رفع بسیاری از مشکلات پوست دور چشم رقم می‌ زند.. برترین مزایایی که در تزریق مزوتراپی زیر چشم وجود دارد موارد زیر است:

  • هیدراته کردن منطقه حساس اطراف چشم
  • کمک به کاهش هاله‌های تیره دور چشم
  • حذف خطوط ریز و
  • از بین بردن تورم زیر چشم
  • تغذیه و آبرسانی پوست
  • افزایش حالت ارتجاعی، احیاء و سفت شدن پوست

برای شروع تزریق، آرایش از چشمان شما برداشته و پلک ها ضد عفونی می گردد. سپس در صورت تمایل، ژل بیهوشی مبتنی بر لیدوکائین را برای بیحس کردن ناحیه دریافت کننده تزریق استفاده می شود. سپس، پزشک به صورت دقیق و با استفاده از میکروکانولاها با نوک های گرد یا یک سوزن کوچک، بسته به تکنیک مورد نظر پزشک، را بین پوست و استخوان تزریق می کند و سپس اجازه می دهد تا به تدریج در محل مورد نظر پخش شود.تزریق مزوژل زیر چشم باید به خوبی کنترل شود تا از پر شدن بیش از حد یک نقطه جلوگیری شود. این فرآیند ممکن است به سی تا چهل دقیقه زمان شما نیاز داشته باشد. نتایج بلافاصله قابل مشاهده است.

  • حداقل ۲۴ ساعت قبل از شروع درمان و تزریق مزوژل زیر چشم، نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. الکل ممکن است خون را رقیق کند و خطر کبودی را افزایش دهد.
  • در صورت امکان برای مدت ۲ هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون خودداری کنید. داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ویتامین E، جینکو بیلوبا، جینسنگ، مکمل های روغن ماهی و امگا ۳، ایبوپروفن، Motrin، Advil، Aleve و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی دارای خاصیت رقیق کنندگی خون هستند و می توانند خطرآفرین باشند.
  • از حرکت یا ماساژ قابل توجه در منطقه تحت درمان خودداری کنید. مگر اینکه پزشک معالج دستور خاصی در این زمینه ارائه داده باشد.
  • به مدت ۲۴ ساعت از ورزش شدید خودداری کنید.
  • به مدت ۷۲ ساعت از آفتاب و گرما زیاد خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از تورم بیش از حد از مصرف مقادیر زیاد الکل یا نمک خودداری کنید.
  • اگر تورم دارید هر ساعت ۱۵ دقیقه یک کمپرس خنک بر روی محل تزریق قرار دهید.
  • برای رفع درد از قرص تایلنول استفاده کنید.
  • اگر تورم را تجربه کردید، به صورت رو به بالا بخوابید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان طبق نظر پزشک پوست و مو و پیشرفت درمان مشخص می گردد.تعداد جلسات مزوتراپی دور چشم، مانند تمام مزوتراپی‌ها در مدت ۴ یا ۵ ماه، هر هفته مزوتراپی انجام می‌شود و بعد از آن برای حفظ نتیجه هر سال یک یا دو بار باید مزوتراپی تکرار شود. اینکه مزوتراپی زیر چشم برای از بین بردن پف، ، سیاهی و… تا چه میزان است، بستگی بسیار زیادی به مواد اولیه و نوع تزریقی که توسط پزشک انجام می‌شود دارد. همچنین پوست مراجعه‌کننده و میزان سیاهی، خط و خطوط و پف نیز در ماندگاری مزوتراپی اثر دارد. به طور کلی میزان ماندگاری تزریق مزوژل زیر چشم تا ۱۲ ماه است.

هزینه مزوتراپی صورت به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله می توان به تعداد نقاطی که تزریق صورت می گیرد و تعداد جلساتی که پزشک برای فرد در نظر می گیرد اشاره کرد، بنابراین نمی توان هزینه ثابتی برای این روش درمان بیان کرد؛ زیرا با توجه به عوامل مذکور، متغیر می باشد. مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی و بدون عارضه است؛ اما برخی از عوارض احتمالی و جانبی همچون درد، سوزش، تورم و قرمزی پس از مزوتراپی ایجاد می شود که این عارضه ها موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا