استان ها

آمادگی کامل استان کهگیلویه و بویراحمد برای میزبانی از مسافران تعطیلات عید فطر

رویداد برتر/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی کامل این استان برای میزبانی و اسکان مسافران تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

فرشید کرمی در گفت و گو با خبر نگار رویداد برتر گفت: ستاد خدمات سفر کشور در آخرین اطلاعیه خود استان کهگیلویه و بویراحمد را جزء استان‌های مقاصد سفر برای تعطیلات عید سعید فطر به گردشگران معرفی کرده و پیش بینی می شود که حجم زیادی از مسافرت ها به این استان خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا ظرفیت تخت‌های رسمی استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد دو هزار و ۵۰۰ تخت، و ۲۸ هزار ظرفیت اسکان غیررسمی به صورت کامل در چرخه فعالیت هستند و آمادگی کامل برای میزبانی و اسکان مسافران در تعطیلات عید سعید فطر را داریم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: از آنجایی که بیشترین حجم مسافرت ها را در شهرستان بویراحمد خواهیم داشت بازارچه های نوروزی در مبادی ورودی شهرستان بویراحمد همچنان بر پاست و همین طور در بقیه شهرستان ها برنامه های متنوع و شادی در نظر گرفته شده است.

کرمی همچنین عنوان کرد: ضریب اشغال تخت ها در ایام نوروز در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اعلام هشدار های سطح قرمز و نارنجی از طرف سازمان هواشناسی و وقوع بارندگی ها و سامانه های بارشی ۷۰ درصد بوده اما پیش بینی می شود در تعطیلات عید فطر این ضریب حدود ۹۰ درصد باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در چند روز آینده در استان احتمال بارندگی و کاهش دما پیش بینی شده است مراکز اقامتی اضطراری، کمپ و پارک‌ها برای اسکان مسافران نیز در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برنامه های ستاد خدمات نوروزی اکیپ های نظارتی هم به صورت انفرادی و هم به صورت گشت در استان داریم و از امروز تشدید نظارت ها را انجام داده ایم و همکاران ما در ستاد خدمات سفر در حال انجام نظارت های کیفیت خدمات و ایجاد شرایط مطلوب هستند.

کرمی بیان کرد: تمام دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات عید فطر برای خدمات دهی به گردشگران همچون ایام نوروز پای کار خواهند بود.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا