خبرهای کلیکسب و کار برتر

اجرای سقف عرشه فولادی در سازه بتنی

روشی زمان بر که نه تنها مربوط به اتلاف وقت زیاد است، بلکه به دلیل استفاده از نیروی کار زیاد موجب صرفه جویی نمی شود. در عین حال اجرای پروژه سقف فولادی نه تنها عامل مهمی در کاهش مدت زمان ساخت و اجرا می باشد، بلکه با توجه به کاهش تعداد کارگران، عاملی موثر در کاهش هزینه ها می باشد. . در طول فرآیند ساخت و ساز گران است. تجهیزات جدید قابل استفاده در ساخت سازه های مرتفع. تجهیزات ساختمانی که ما همچنان مزایای استفاده در زمینه ساخت و ساز را نشان می دهیم.

جالب است بدانید که ساخت و نصب سقف ساختمان نسبت به سایر قسمت های ساختمان در ساخت و ساز سنتی زمان بیشتری می برد. اما این موضوع با پیشرفت ساخت و ساز و شکل گیری روش های جدید ساخت تا حدی بهبود یافته است. بنابراین در ساخت و سازهای مدرن از مصالح پیشرفته برای تکمیل یک پروژه ساختمانی استفاده می شود.

یکی از این نوآوری های پیشرفته در صنعت، برج فولادی است. این نوع خانه یکی از انواع خانه های فلزی است که با ترکیب دو عنصر اصلی ورق گالوانیزه به شکل ذوزنقه با کاتر طراحی و تولید می شود.

استفاده از سقف عرشه فولادی در سازه های بتنی و پروژه های ساختمانی مزایای زیادی دارد، به عنوان مثال سقف های فولادی باعث صرفه جویی در مصرف فولاد و میلگرد می شود که با این نوع سقف های ساختمانی نیازی به قالب گیری و لایه برداری نیست. می توان همزمان چندین طبقه از ساختمان را چسباند و با وزن کم، وزن نهایی سازه را کاهش داد و در نتیجه از میزان خسارات ناشی از بلایا از جمله زلزله بکاهد.

یکی از مهمترین مزایای این نوع سقف ساختمان، وزن بسیار سبک و حمل و نصب آسان آن است که باعث افزایش سرعت ساخت می شود. البته مزایای ساخت سقف به این محدود نمی شود. در ادامه مقاله به معرفی بیشتر این نوع سقف ساختمان می پردازیم.

مزایای استفاده از عرشه فولادی در سازه های بتنی

همانطور که قبلا ذکر شد سقف عرشه فولادی دارای ساختاری منظم و یکپارچه است که بستر مناسبی را برای بتن و در نتیجه ساخت سازه های بتنی فراهم می کند. تجهیزات جدید تولید و عرضه شده در بازار از آخرین تکنولوژی پیروی می کنند. از مهمترین مزایای استفاده از سقف های عرشه فولادی در صنعت ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به منظور تلف نشدن زمان و تسریع در روند اجرا

توانایی تحمل بارها و نیروهای وارد شده در حین ساخت را دارد

مقاومت بالا در برابر تمام شرایط آب و هوایی

ایجاد ظاهری یکپارچه و زیبا

با قابلیت تحمل دمای بالا و آتش

مشخصات فنی سقف عرشه فولادی چیست؟

آنچه باعث دوام بیشتر سقف فولادی بر روی سازه بتنی می شود، استفاده از مصالح مرغوب در ساخت تجهیزات است. استفاده از ورق های فولادی و گالوانیزه و همچنین استفاده از ابزارهای برش مقاوم در ساخت این تجهیزات از مهمترین و مهم ترین ویژگی های فنی سقف فولادی می باشد. سقف های فولادی ترجیح داده می شوند، بنابراین برای اجرای سقف فلزی، ارتفاع بین آنها 5 تا 7 سانتی متر است.

هزینه ساخت سقف فولادی

شکی نیست که در بازار تجاری امروز شاهد تنوع قیمت کفپوش های فلزی هستیم. بدون شک مهمترین عامل در قیمت محصولات مختلف کیفیت مواد به کار رفته در طراحی و تولید آنهاست. اگر مواد مورد استفاده از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، نه تنها در برابر فشارهای ناشی از یکپارچگی در حین اجرا از استحکام و دوام بیشتری برخوردارند، بلکه به دلیل دوام بالا و در نتیجه عمر طولانی، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

به همین دلیل شرکت نصب بام استیل لیستی از قیمت سقف عرشه فولادی را برای انتخاب و خرید مناسب ارائه کرده است.

سقف فلزی از ورق های فولادی با چسب سرد، در کارگاه یا ماشین، آرماتورها و بتن ساخته می شود. بام فلزی به دلیل سبک بودن نسبت به سایر سقف های معمولی، وزن کلی سازه را کاهش می دهد و از این رو هزینه و زمان ساخت پروژه نیز کاهش می یابد. در مورد اجرای سقف فلزی می توان به این نکته اشاره کرد که این سقف به صورت بتنی و فولادی با رعایت مقررات مورد استفاده قرار می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا