خبرهای کلی

اطلس ظرفیت‌های تولید و اشتغال متناسب با زیست‌بوم سپیدان تهیه شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت السلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سپیدان گفت: اعمال ما انسان‌ها در محیط زیست تأثیر گذار است و آیه‌های ۴۱ سوره روم و ۲۰۵ سوره بقره نیز تاکید زیادی بر حفاظت از محیط زیست نموده است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم در مورد محیط زیست فرمودند: سه گروه هستند که در اثر کار ناروا مورد لعن واقع می‌شوند یکی کسی که مکان عمومی، سایه‌ها و پارک‌ها را آلوده کند، دوم کسی که آب نوبتی را رعایت نکند و غصب کند که هر دو مورد بالا دستور حفاظت از محیط زیست هستند و سوم کسی که سد معبر کند و مانع عبور عابران شود.

خطیب جمعه سپیدان ۸ شوال سالروز تخریب بقیع توسط وهابیون را حادثه‌ای دردناک دانست که آثار اسلامی و نمادهای دین مبین را از بین برد زیرا در بقیع ائمه اطهار و بسیاری از صحابه خاص پیامبر دفن شده بودند.

وی در خصوص تحقق شعار سال در سپیدان نیز گفت: هم مردم و هم مسؤولین و هم متولیان فرهنگی هرکدام به تناسب وظایفی داریم و آموزش‌های لازم به صورت گسترده باید در اختیار مردم قرار گیرد و بخصوص ظرفیت‌های اشتغال در فضای مجازی و بخش خدمات و استارت آپ‌ها شکل بگیرد.

افروغی افزود: در حال حاضر محیط زیست از ناحیه بعضی از صنایع مورد تهدید است اما متناسب با بوم منطقه سپیدان، باید اطلسی از ظرفیت‌های اشتغال و تولید متناسب با محیط زیست و بازار مصرف در اختیار مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام افروغی افزود: مقام معظم رهبری مجدداً بر مقوله حجاب تاکید فرمودند و دستگاه قضائی و دولت را برای جلوگیری از این نفوذ دشمن موظف نمودند اما به نظر می‌آید که دو قوه به وظیفه خویش در قبال حجاب و عفاف این قانون الهی به اندازه کافی نپرداختند.

وی با بیان اینکه محکومیت جهانی و بیداری ملت‌ها مانع از تأثیرگذاری آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای نجات اسرائیل خواهد شد گفت: در هر صورت اسرائیل نابود و اسلام پیروز است.

امام جمعه سپیدان در پایان خواستار شفافیت مالی بیشتر در اوقاف و همچنین اجرای نیت واقفین شد و گفت: این همه وقف توسط مؤمنین برای اهل بیت، مدارس علمیه، مساجد، فقرا انجام شده که باید در جای خودشان مصرف شوند.

دکمه بازگشت به بالا