استان ها

افزایش 35 درصدی نرخ بهای بازدید از باغ پرندگان

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر، محمد آخوندی عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه تعیین بهای بازدید از مجموعه باغ پرندگان تهران با بیان اینکه ۱۳۵هزار تومان است، اظهار کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته عدد پیشنهادی شهرداری برای بازدیدکنندگان داخلی به ۹۰ هزار تومان کاهش خواهد یافت که البته پاسخگوی هزینه ها نخواهد بود اما شهرداری باید تأمین هزینه آن را به نوعی انجام دهد.

وی افزود: برای بازدیدکنندگان خارجی نیز ۳۰ دلار پیشنهاد شده و درخواست ما این بود که رقم ۳۰ درصد کاهش یابد و پیشنهاد شهرداری ۱۵ درصد بود که در نهایت به ۲۰ درصد رسیدیم. بهای ورود به پارکینگ تا سه ساعت اول ۱۵ هزار تومان و پس از آن به ازای هر نیم ساعت سه هزار تومان پیشنهاد شده است.

علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ نیز با بیان اینکه هشت هزار بال پرنده در باغ ۲۳ هکتاری پرندگان وجود دارد، اظهار کرد: از نظر وسعت و تعداد پرنده منحصر به فرد است و چهار برای باغ پرندگان اصفهان است.

وی افزود: در ۱۵ روز عید امسال بیش از ۴۵ هزار بازدید از باغ پرندگان صورت گرفت و دومین مقصد گردشگری مجموعه های تفریحی شهرداری تهران بود. سال قبل ۴۱۵ هزار نفر بازدید صورت گرفت و امسال با برنامه ریزی ها، میزان بازدید افزایش خواهد یافت.

کمالی زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بر اساس کارشناسی های صورت گرفته و توجیه اقتصادی عدد ۷۰ هزار تومان مطرح و ۴۲ هزار تومان تصویب شد، خاطرنشان کرد: سال قبل عدد مصوب ۶۰ هزار تومان بود و امسال بر اساس هزینه ها و تورم عدد ۱۳۵ هزار تومان را پیشنهاد کرده ایم و پس از بحث و بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه، عدد ۹۰ هزار تومان مصوب شد.

وی ادامه داد: قرارداد با پیمانکار سه ساله بود که به پایان رسیده و رقم ۱۵ میلیارد تومان را طلب کرده و از کمیسیون ماده ۳۸ رأی گرفته و قرار بر این شد با همین پیمانکار قرارداد ۱۵ ساله منعقد شود که این اقدام انجام شد.

شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه کارشناسی مالی به مأخذ زمان صفر قرارداد یعنی سال ۱۴۰۰ انجام شده است، یادآور شد: قرارداد به مدت ۱۳۲ ماه تمدید شده است. با توجه به هزینه های بالای نگهداری پرندگان و فضای مجموعه، تعداد کسانی که مایل به نگهداری این باغ بودند، زیاد نبود؛ لذا ما قرارداد را با پیمانکار قبلی تمدید کردیم.

وی با اعلام اینکه تمام ۴۱۵ هزار بازدید انجام شده با بلیط نبوده و با احتساب تخفیف ها و دیگر محاسبات، سال قبل ۲۸۴ هزار نفر از باغ پرندگان بازدید کردند، گفت: وقتی میزان فروش بلیط از ۲۹۰ هزار مورد بگذرد تقسیم هزینه ها بین شهرداری و سرمایه گذار انجام می شود.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون و عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه نرخ استفاده از پارکینگ های روباز برای سال ۱۴۰۳ پنج هزار و ۶۰۰ تومان، به ازای هر ساعت تا ۱۲ ساعت هزار و ۳۰۰ تومان و مازاد بر آن ۶۰۰ تومان است، اظهار کرد: تقاضای ما این است که الگوی واحدی برای پارکینگ ها در نظر بگیریم و یکسان باشد. با توجه به نرخ پارکینگ های روباز پیشنهاد ما این است که نرخ پارکینگ باغ پرندگان به ازای سه ساعت ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان باشد.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که نرخ بلیط بازدید از باغ پرندگان نیز بر اساس تورم و ۳۵ درصد افزایش پیدا کند. ما علاوه بر ساخت بزرگراه و اقدامات عمرانی، باید فضایی فراهم کنیم که مردم بتوانند از آن لذت ببرند نه اینکه مردم با این ارقام بترسند که با خانواده خود از مجموعه بازدید کنند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما سه سال افزایش نرخ نداشتیم و امسال به صورت ناگهانی رقم را افزایش دادیم و این درست نیست.

در ادامه این جلسه بر اساس پیشنهاد چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نرخ بهای بازدید از باغ پرندگان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافت و نرخ استفاده از پارکینگ نیز به ازای سه ساعت ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شد.

 در ادامه این جلسه یک فوریت لایحه « اصلاحیه مصوبه تعیین میزان و چگونگی پرداخت حق الزحمه به اعضای کمیسیون های موضوعه ( اعم از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران و غیر از آن ها)» نیز با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید. 

 انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا