جامعه

بازنگری غیرمحسوس کتب درسی کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی جدید

بازنگری غیرمحسوس کتب درسی کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از بازنگری کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و در عین حال تاکید کرد که این بازنگری چیزی نیست که جامعه به صورت عمومی احساس بکند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: کتاب‌های درسی بر اساس نوع کتاب و رشته معمولا در بازده‌های زمانی ۱۰ یا ۱۵ ساله نیاز به بازنگری دارند البته برخی کتب بازده زمانی کمتری دارند.

وی اضافه کرد که امسال تقریبا زمان بازنگری کتب درسی رسیده است و بخشی از برنامه را تغییر دادیم و براین اساس انشالله امسال و برای سال تحصیلی جدید اجرای آزمایشی محدودی را برای پایه اول ابتدایی خواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش براین نکته نیز تاکید کرد که این بازنگری کتب درسی کلاس اولی‌ها چیزی نیست که جامعه به صورت عمومی احساس بکند یعنی معلمان و دانش آموزان پایه اول و خانواده‌هایشان همان کتاب‌های عادی را می‌خوانند، اما یک فرایندی است که بازخوردش به خود ما باز می‌گردد تا برای سال‌های آینده بتوان کتب درسی را اصلاح کرد.

پیش از این نیز باقریان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه نظری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره گفته بود که کتاب‌های دوره اول ابتدایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تغییری نکرده است و براساس برنامه ریزی‌های درسی، احتمال تغییر جدول عناوین دروس وجود دارد به طوریکه ممکن است اجرای آزمایشی دروس در ۱۴۰۴ و اجرای سراسری آن در  ۱۴۰۵ محقق شود.

بخش مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا