رویدادها

برخورد با کشف حجاب آغاز شد

آفتاب‌‌نیوز :

طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف که عمدتا مربوط به برخورد با مصادیق کشف حجاب می‌شود، از امروز و تحت عنوان «طرح نور» به اجرا درآمد. طرحی که به گفته سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همه معابر و اماکن عمومی کلید خورده است. 

محمدیان همچنین دلیل اجرای این طرح را «رعایت قانون» و «مطالبه مردم متدین» اعلام کرد و گفت: مردم ما به قانون مداری و رعایت قانون شهره هستند و فقط درصد کمی از مردم نسبت به رعایت قانون بی‌توجهی می‌کنند. همانطور که قبلا اطلاع‌رسانی شده بود. از امروز پلیس تهران هم مانند سایر استان‌ها اقدامات خود در مورد قانون‌شکنی در مورد حجاب را آغاز خواهد کرد. این موضوع هم قانونی است و هم در خواست مردم است. پلیس به درخواست مردم مومن و متدین کشورمان و انتظاراتی که از جامعه اسلامی دارند، عمل کرده و با افرادی که ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی را ترویج می‌دهند، برخورد می‌کنند.

­به گفته رئیس پلیس پایتخت در اجرای طرح نور، افرادی که به هشدار‌های قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند و اقدام قانونی در مورد آنان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مردم خوبمان این است که همگی با پلیس همکاری کنند، گفت: از مردم انتظار داریم که مانند ایام نوروز در حوزه ماموریتی رعایت حجاب و عفاف با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند تا ان‌شاالله نیازی به اقدام پلیسی و دستگاه قضایی نباشد.

محمدیان همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پلیس چه برخوردی با متخلفان در این حوزه خواهد کرد، گفت: تخلف با جرم فرق دارد. رعایت حجاب قانون است و سرپیچی از قانون جرم است. کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، مرتکب جرم شده است. کشف حجاب مساوی با قانون شکنی است و پلیس براساس قانون با قانون شکنان برخورد خواهد کرد. البته امیدوارم که شاهد قانون شکنی نباشیم.

تیم تحریریه مقالات حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا