رویدادهاکسب و کار برتر

فرآیند درخواست برای اقامت کانادا

آیا متقاضی مهاجرت به کشور کانادا هستید؛ اما نمی‌دانید چگونه باید اقدام کنید؟ از کجا و با چه کسی مشورت نمایید؟ تنها کافیست برای مشاوره تخصصی و بررسی شرایط با شماره تماس بگیرید تا وکیل و مشاور مهاجرت باتوجه به شرایط‌تان بهترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرت را به شما ارائه نماید.

کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان است که پیشرفت اقتصادی قابل توجهی در سطح جهانی دارد. برخورداری از سطح رفاه اجتماعی بالا، نظام آموزشی باکیفیت و قوی، سهولت دریافت تابعیت این کشور و موارد دیگر باعث شده است تا بسیاری از ایرانیان تمایل به مهاجرت به کانادا داشته باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با اطلاعات مفیدی که کارشناسان مهاجرتی موسسه اصطهباناتی درباره دریافت اقامت کانادا برای شما عزیزان تهیه کرده‌اند بیشتر آشنا شویم.

دلیل اصلی آمار بالای مهاجرت ایرانیان به کانادا

از عمده‌ترین دلایل وجود تعداد زیادی از هموطنانمان در این کشور می‌توان به چند فرهنگی بودن کانادا اشاره کرد. در تمام شهرهای کانادا شهروندانی از تمام نقاط دنیا حضور دارند و تنوع فرهنگی در این کشور بسیار بالاست و مردم آن پذیرای حضور مهاجران هستند و با آنها بد رفتاری نمی‌کنند. از دیگر دلایل Immigration and citizenship ایرانیان به کانادا می‌توان به سهولت گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور و بازار کار مناسب کانادا اشاره کرد چرا که بسیاری از فارغ التحصیلانی که در ایران بیکار هستند به راحتی می‌توانند در کانادا شغل مورد نظر خود را با درآمد مناسب پیدا کنند.

نگاهی به برنامه مهاجرتی کشور کانادا

دولت کانادا برای جبران پیری جمعیت و کمبود جمعیت و همچنین تامین نیروی کار مورد نیاز برای جایگاه‌های شغلی خالی در این کشور سیاست‌های بازی را در رابطه با جذب مهاجران از سراسر دنیا اتخاذ کرد اما با شروع همه گیری ویروس کووید در سراسر جهان، این کشور از برنامه‌های مهاجرتی خود عقب ماند. به همین دلیل از سال 2022 اداره مهاجرت این کشور با صرف بودجه‌های مالی هنگفت و صرف زمان و سرعت بیشتر در پیگیری پرونده‌های مهاجرتی، کیس‌های عقب افتاده را بررسی کرد و تعداد آنها را کاهش داد. همچنین برنامه‌های جدیدی را از جمله برنامه‌های مهاجرتی استانی برای جذب مهاجران بیشتر در نظر گرفته است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از متداول ترین روش ها برای مهاجرت، تحصیل در کانادا است. متقاضیان می توانند در مقاطع دبستان، دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از مؤسسات آموزشی کانادا پذیرش تحصیلی دریافت کنند. اگر افراد نتوانند بورسیه های موجود در این کشور را اخذ نمایند، باید به صورت میانگین ۱۵ تا ۵۰ هزار دلار سال برای شهریه دانشگاه خود هزینه کنند. در کانادا مؤسسات بین‌المللی پیشرفته ای از جمله پتیسن، بادول، کالج بریمار و کالج تامسون وجود دارند که افراد می توانند در مقاطع مدرسه و کالج از آنها پذیرش تحصیلی بگیرند.

بر اساس قوانین اعلام شده از سوی سایت اداره مهاجرت کشور کانادا، برای تحصیل پزشکی در کانادا و گرفتن ویزای تحصیلی بگیرند ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از مؤسسات آموزش عالی معتبر در این کشور دریافت کرده باشند. مهاجرت از طریق فرزند ، برای والدین یک فرصت مناسب به منظور ایجاد ارتباطات جدید و آشنایی با جوانان مهاجر در کشور مقصد فراهم می‌کند . از جمله دلایل محبوبیت ویزای تحصیلی کانادا می توانیم به مواردی همچون؛ رتبه علمی بالای دانشگاه های این کشور، هزینه معقول تحصیل و امکان گرفتن اقامت دائم از طریق ویزای تحصیلی اشاره کرد. ناگفته نماند که دانشگاه های کانادا برای اعطای پذیرش تحصیلی به مدرک زبان با حداقل نمره آیلتس ۶ و رزومه تحصیلی قوی نیاز دارند.

پی آر کانادا چیست و چه امکاناتی را برای مهاجران فراهم می‌کند؟ کارت اقامت دائم یا پی آر کانادا مدرکی رسمی است که نشان می‌دهد شما مقیم دائمی این کشور هستید. این مدرک امکان ورود و خروج‌های متعدد به کانادا را برای شما فراهم کرده و تا 5 سال معتبر است. همچنین می‌توانید پس از 3 سال اقامت با این ویزا، شهروندی کانادا را دریافت کنید. در این مطلب قصد داریم درباره اقامت دائم کانادا، امکانات، مزایا و همچنین شرایط و قوانین مربوط به آن صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

PR کانادا چیست؟

پی آر مخفف عبارت permanent resident و به معنی اقامت دائم است. افرادی که از روش‌های مختلف به کانادا مهاجرت می‌کنند و دارای ویزای موقت این کشور هستند، می‌توانند پس از مدتی برای اقامت دائم و دریافت کارت پی آر کانادا اقدام کنند. این افراد باید کارت PR معتبر و یا سند مسافری اقامت دائم (permanent resident travel document (PRTD)) خود را در هنگام ورود به کانادا به‌همراه داشته باشند. در واقع اگر کارت PR یا PRTD نداشته باشید، ممکن است نتوانید وارد این کشور شوید.

یکی از موضوعاتی که ممکن است مورد توجه متقاضیان دریافت پی آر کانادا باشد، مدت زمان اعتبار این کارت است. اکثر کارت‌های PR، پنج سال اعتبار دارند. اما برخی از کارت‌های پی آر فقط یک سال معتبر هستند. تاریخ انقضای کارت پی آر روی آن درج شده است و زمانیکه کارت شما منقضی شده باشد نمی‌توانید از آن به‌عنوان یک مدرک معتبر برای سفر به کانادا استفاده کنید. اگر کارت پی آر شما منقضی شده و یا در کمتر از 9 ماه دیگر منقضی می‌شود، لازم است برای تمدید آن درخواست دهید. برای این کار در ابتدا باید پکیج درخواست خود را دریافت کنید. این پکیج شامل یک راهنما و تمام فرم‌هایی است که باید برای درخواست کارت PR تکمیل شوند. پس از این مرحله لازم است هزینه درخواست خود را بپردازید و نهایتا درخواست تمدید کارت پی آر خود را ارسال کنید.

از بحث‌های داغ سال‌های اخیر، مهاجرت به کانادا است. با توجه به رشد اقتصادی و شرایط فوق‌العاده این کشور برای مهاجران، تمایل به پیدا کردن راه‌های آسان و سریع دریافت اقامت کانادا در میان متقاضیان مهاجرت افزایش یافته است. اگر شما هم به فکر مهاجرت کانادا هستید، بهتر است ابتدا با شرایط مهاجرت به کانادا آشنا شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس در این راه قدم بردارید. در این مقاله سعی داریم راه های اقامت دائم کانادا را بررسی نموده و در نهایت بهترین روش مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ را معرفی نماییم.

چرا کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

کانادا، از جمله کشورهای پیشرفته و چند ملیتی است که بواسطه ویژگی‌های بی نظیرش و شرایط نسبتا ساده‌ای که برای مهاجرت دارد، طی سالیان متمادی، جذابیت زیادی برای متقاضیان مهاجرت و اقامت پیدا کرده است. سیستم آموزشی با کیفیت بالا، فرصت‌های شغلی متنوع و بیشمار، و سیستم مراقبت‌های بهداشتی درمانی همگانی، از جمله امکاناتی هستند که کانادا را به یک مقصد مهاجرتی ایده آل برای تبدیل کرده است.

علاوه بر این، کانادا برنامه‌های مهاجرتی متعددی را در اختیار افراد با مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف قرار می‌دهد. جمعیت چندفرهنگی و متنوع این کشور، فضایی را برای تعامل و همزیستی افراد از مختلف فرهنگ‌ها و زبان‌ها فراهم می‌کند. دولت کانادا عموما به دنبال سرمایه‌گذاران، مدیران تجاری و کارآفرینان با هر شکل و اندازه ای است که علاقه‌مند به استقرار و جستجوی فرصت‌های جدید در کانادا هستند. تجارب و سواد و دانش تجاری شما دارایی های ارزشمندی هستند که می توانند به شما در سرمایه گذاری در کشوری مثل کانادا کمک کنند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا