خارجی

محمد مصطفی: اسرائیل نه تشکیلات خودگردان را می‌خواهد و نه آنروا را

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد رژیم صهیونیستی نه تشکیلات خودگردان را می‌خواهد و نه آژانس آنروا را و تنها برای ادامه اشغال اراضی فلسطین تلاش می‌کند.

به گزارش رویداد برتر، محمد مصطفی، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین طی بازدید از شهر طولکرم و اردوگاه نورشمس در شمال کرانه باختری گفت: رژیم اشغالگر نمی‌خواهد مردم ما زندگی کنند. این رژیم نمی‌خواهد تشکیلات خودگردان فلسطین بین شهروندان خود باشد و همچنین نمی‌خواهد آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) به وظایف خود عمل کند.

طبق گزارش آناتولی، مصطفی گفت: ملت ما به رغم تمام چالش‌ها و سختی‌ها سربلند باقی خواهند ماند. غزه نماد عزت و قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین و اردوگاه نورشمس نور و روشنایی برای ملت ما خواهند بود. ملت ما هرگز از حقوق خود و آرمان‌هایشان برای پایان اشغال و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی دست نمی‌کشند.

محمد مصطفی افزود: تجاوزات رژیم اشغالگر علیه اردوگاه نورشمس و تمام اردوگاه‌های ما و مردم ما در نوار غزه، کرانه باختری و قدس یک جنایت هدفمند و مستمر است که رژیم اشغالگر می‌خواهد از طریق آن اشغال را تا ابد ادامه بدهد تا مردم ما به آزادی نرسند.

وی گفت: وزارتخانه‌ها و موسسات تمام امکانات را برای بازسازی ویرانی‌هایی که رژیم اشغالگر در اردوگاه نورشمس بر جای گذاشته است، به کار خواهند گرفت.

رژیم صهیونیستی از پنجشنبه تا شنبه گذشته عملیات نظامی را در اردوگاه نورشمس انجام داد که منجر به شهادت ۱۴ فلسطینی و ویرانی گسترده در زیرساخت و منازل این اردوگاه شد.

همزمان با جنگ غزه رژیم صهیونیستی حملات متجاوزانه خود را به کرانه باختری شدت بخشیده که منجر به شهادت نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی و زخمی شدن حدود ۵۰۰۰ تن دیگر و بازداشت بیش از ۸۰۰۰ فلسطینی شد. از زمان جنگ غزه شهرک نشینان صهیونیست نیز یورش‌های خود را به کرانه باختری افزایش داده‌اند.

انتهای پیام

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا