ورزش

نصیرشلال: ۲ وزنه‌بردار المپیکی فقط روی تمرین تمرکز کنند/ حمایت‌ها در حد انتظار نیست

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: رقابت در ۲ دسته ۸۹ و فوق‌سنگین المپیک خیلی نزدیک و سنگین خواهد بود و ۲ وزنه‌بردار المپیکی ایران فقط باید روی تمرین تمرکز کنند.

نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با رویداد برتر درباره‌ی برنامه تیم ملی تا المپیک برای مصطفی جوادی و علی داودی بیان کرد: ما شرایط این را داریم هر کجا بخواهیم برای این دونفر اردو بگذاریم اما در کنار آنها تیم ۱۰ نفره دیگر هم تمرین می‌کند و باید ببینیم امکانات و شرایط کجا مهیا می‌شود که اردو داشته باشیم. قطعا تمام این سه ماه و نیم در تهران نخواهیم بود و جابه جایی داریم.

 او در مورد برگزاری اردوی خارج از ایران گفت: بستگی دارد. اگر شرایط آن کشور از لحاظ آب و هوا به اروپا نزدیک باشد، حتما استقبال می‌کنیم. رییس فدراسیون برنامه‌هایی را پیشنهاد داده است، باید ببینم کدام به برنامه ما نزدیک است و همان را انجام می‌دهیم.

نصیرشلال در مورد رقابت سنگینی که در دسته ۸۹ کیلوگرم جهان وجود دارد و جوادی باید سخت‌تر ازقبل تمرین کند، تصریح کرد: جوادی تا الان هم سخت کار کرده است و همان روند را ادامه می‌دهد. به نظرم در دو دسته ۸۹ و فوق‌سنگین که ما هم نماینده داریم، رقابت خیلی نزدیک و سنگین خواهد بود. پنج نفر اول این دو وزن خیلی قوی هستند و رکوردها بالا است.

او افزود: این دو وزنه‌بردار باید تا المپیک فقط روی تمرین تمرکز کنند. مسئولان هم باید حمایت کنند تا دغدغه‌ای نداشته باشند و  به بهترین شکل تمرین کنند.

نصیرشلال در مورد اینکه دو وزنه‌بردار المپیکی هم خواستار حمایت مسئولان شده‌اند، گفت: به نظرم در آن حد که از وزنه‌برداری انتظار است، به آن توجه نشده است.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه تصور می‌شد رضا دهدار تا تعیین تکلیف نهایی رنکینگ المپیک، در اردو باشد، گفت: رضا دهدار قرار است در این یک ماه با ما در تماس باشد و تمرینات را انجام دهد تا شرایط کامل مشخص شود. اگر بتواند سهمیه را بگیرد به اردو بیاید در غیر این صورت فکر می‌کنم با برنامه‌ای که خودش داشته، جام‌جهانی تایلند آخرین مسابقه او بوده است.

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال می‌دهد چین در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نماینده اعزام نکند؟ تاکید کرد: به نظرم امکان ندارد چین در  دسته ۱۰۲ کیلوگرم انصراف دهد چون شانس  مدال طلا دارد. ممکن است اتفاقاتی مانند مصدومیت یا مثبت شدن دوپینگ رخ دهد و از آنجا که دهدار در رنکینگ یازدهم است، در صورت خارج شدن یک وزنه بردار از رنکینگ، شانس این را دارد سهمیه المپیک بگیرد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه وزنه‌برداران جوان را به اردو دعوت کرده و نفرات قدیمی‌تر هم شانس حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۴ را دارند؟ تاکید کرد: ما به همه فرصت می‌دهیم. مسابقات قهرمانی کشور است و می‌توانند با دادن آزمایش دوپینگ، وزنه بزنند و هر کسی شرایطش خوب باشد، دعوت می‌شود. همچنین اگر مورد خاصی باشد که توجه ما را جلب کند، دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا